22 mei was er al gewerkt aan deze CNC gefreesde MDF kast, maar ik begrijp nu de algemene stelling dat MPX toch echt een betere keuze is.
Nou had ik dat zelf ook wel op 1 staan, maar met de lokale CNC frezer kwamen we hier op uit. Berken is duurder, en de totaalprijs zou verder oplopen.
Persoonlijk geloof ik niet zo in het verval van MDF bij normaal gebruik, een bassist gooit niet met z'n gitaar, noch met de rest van z'n spullen. En 20 jaar, als iets zo lang mee gaat heb je geen goed business model

Dan koopt iedereen 1 product en kun je de deuren sluiten. Zonder gekheid:
Ik zit met de pre-productie fase en loop nog tegen allerlei dingen aan. De montage van de grille bijvoorbeeld, maak daarvoor maar eens een 20-jaar oplossing voor

En ik heb sowieso al een hoop dingen gelezen in dit topic:
Het kastje zou niet lang leven, een 50 cm2 poort is voldoende, de breedbander of tweeter zou te veel voor z'n kiezen krijgen, als ik bij al die dingen gestopt zou zijn zou ik niet staan waar ik nu sta. Maar 1 ding is zeker, ik ga direct de mogelijkheden voor een MPX kast onderzoeken, dat betekent waarschijnlijk andere adressen om offertes vragen. Dus bedankt voor de input, intussen gaan deze kastjes kilometers maken.

- weekend.jpg (45.76 KiB) 927 keer bekeken
Vorig weekend een trainingsweekend voor de band(s) gehad. De kleine 6.5/3.3" cab was mee en de nieuwe 3". Naast dat de bassisten die 6.5" erg prettig vonden was de hammond speler erg enthousiast. Had eigenlijk nooit iets kunnen vinden dat nog inspirerend klonk, op de grote leslie boxen na dan.
Hij speelde er een uurtje op en was nog enthousiaster, voor orgel sound dan. De Rhodes en Piano klanken waren niet echt verfijnd. Z'n KRK's was hij na 1 noot altijd al zat zei hij, dus wellicht is er in die wereld ook nog wat te ontdekken. De 3" speelde 's avonds leuk mee toen ivm nachtrust het volume drastisch omlaag moest. Echt een geinig ding die 3"

(50 cm poort van 10cm2, 1,7 liter BR behuizing er voor, afstemfrequentie 54 Hz, -6dB @ 48Hz)