TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Moderator: Beheerdersteam
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
De behuizing is inmiddels gereed en ik ben tevreden.
Alles moet nog wel verder aangesloten worden dus de foto's van de binnenkant volgen later. Zo nu eerst eten.
Alles moet nog wel verder aangesloten worden dus de foto's van de binnenkant volgen later. Zo nu eerst eten.
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Foutje bedankt.
Even niet opgelet en de plus en 0 van de meetset omgedraaid.
Kan weer opnieuw beginnen.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Was overigens wel in de veronderstelling dat de TDA kortsluit veilig was.
Is die alleen als er geen signaal aangeboden wordt.
Met signaal is het gelijk over.
Kan weer opnieuw beginnen.
Was overigens wel in de veronderstelling dat de TDA kortsluit veilig was.
Is die alleen als er geen signaal aangeboden wordt.
Met signaal is het gelijk over.
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Komt me bekend voorKappa7 schreef:Even niet opgelet en de plus en 0 van de meetset omgedraaid.![]()
![]()
![]()
Kan weer opnieuw beginnen.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Was overigens wel in de veronderstelling dat de TDA kortsluit veilig was.
Is die alleen als er geen signaal aangeboden wordt.
Met signaal is het gelijk over.
Tja, omgekeerde polariteit is geen kortsluiting vanbuiten.Wel in de chip
Hoplijk heb je de IC's per dozijn gekocht
Anne
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Het houd hem van de straat moet je maar denken.
Zijn de printen nog wel goed?
Bezigheidstherapie?, dan weten we er nog wel wat projecten, of niet?
Zijn de printen nog wel goed?
Bezigheidstherapie?, dan weten we er nog wel wat projecten, of niet?
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Per 10.
Heb er als ik het goed heb nog 4 liggen.
Had ik voor een ander project in gedachten maar bestel wel weer eens nieuwe als dat zo ver is.
Heb er als ik het goed heb nog 4 liggen.
Had ik voor een ander project in gedachten maar bestel wel weer eens nieuwe als dat zo ver is.
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Printen zijn nog goed zover ik heb gezien.hannesie schreef:Het houd hem van de straat moet je maar denken.![]()
![]()
Zijn de printen nog wel goed?
Bezigheidstherapie?, dan weten we er nog wel wat projecten, of niet?
Gelukkig geen doorgebrande printbanen.
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Maar hopen dat het eenvoudig te herstellen is.
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Na een periode dit project aan de kant gezet te hebben toch maar weer de moet bij elkaar geraapt om het weer vlot te trekken.
Om de stabiliteit te verhogen is het plan om 0.2 Ohm weerstanden te plaatsen in de speaker uitgang zo dat de chips elkaar niet direct zien.
Nu ben ik aan het puzzelen hoe dit het beste te doen.
Na een tip van Peter ben ik op het volgende uitgekomen. Wel zit ik nog te twijfelen hoe ik de terug koppeling zal uitvoeren. Op de originele wijze zit deze dan direct op de speaker uitgang van de 1e TDA.
Met de rode lijn heb ik het punt na de 0.2R weerstand aangegeven.
Zou dat een beter punt zijn om de terug koppeling van te pakken?
Dan krijgt deze in elk geval nog het resultaat van alle chips even hard aangeboden.
wat is beter of mooier?
Groetjes
Om de stabiliteit te verhogen is het plan om 0.2 Ohm weerstanden te plaatsen in de speaker uitgang zo dat de chips elkaar niet direct zien.
Nu ben ik aan het puzzelen hoe dit het beste te doen.
Na een tip van Peter ben ik op het volgende uitgekomen. Wel zit ik nog te twijfelen hoe ik de terug koppeling zal uitvoeren. Op de originele wijze zit deze dan direct op de speaker uitgang van de 1e TDA.
Met de rode lijn heb ik het punt na de 0.2R weerstand aangegeven.
Zou dat een beter punt zijn om de terug koppeling van te pakken?
Dan krijgt deze in elk geval nog het resultaat van alle chips even hard aangeboden.
wat is beter of mooier?
Groetjes
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Met die rooie lijn verpruts je wel een deel van de mooie vervorming van de buizen
Anne
Anne
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Daar was ik al bang voor.
Gewoon houden zo als ik het nu heb dus.
Maakt het dan niet uit dat ik maar de output van een enkele tda gebruik om terug te koppelen?
Gewoon houden zo als ik het nu heb dus.
Maakt het dan niet uit dat ik maar de output van een enkele tda gebruik om terug te koppelen?
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Zal wel niks uitmaken, tenminste, waar gaat dat heen ?
Anne
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Het hele overzicht staat in de PDF van een paar berichten terug.
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Vanwaar eigenlijk de wat merkwaardige bijnaam "Bastogne" ?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Klopt, was een beetje lui. Kom van het terras af
komt erop neer dat het de schuld van dre is 
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Ja die weet ik.Maar daar vind ik die verbinding niet , of kijk ik met m'n neus ?Kappa7 schreef:Het hele overzicht staat in de PDF van een paar berichten terug.
Anne
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Daar staat ook een PDF met het hele schema.Ah!buis schreef:Ja die weet ik.Maar daar vind ik die verbinding niet , of kijk ik met m'n neus ?Kappa7 schreef:Het hele overzicht staat in de PDF van een paar berichten terug.![]()
Anne
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Ja,maar ...Kappa7 schreef:Daar staat ook een PDF met het hele schema.Ah!buis schreef:Ja die weet ik.Maar daar vind ik die verbinding niet , of kijk ik met m'n neus ?![]()
Anne
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Ik zet hem nog maar een keer neer.
Het lijkt er op dat je het verkeerde PDF hebt gevonden.
Het lijkt er op dat je het verkeerde PDF hebt gevonden.
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Idd met m'n neus dus
Keek teveel naar die rooie lijn en ik had R2 al gezien, merkte niet dat 't ondertussen R3 was.
Wat die terugkoppeling betreft.Vanuit één uitgang kan.
Je zou het ook kunnen doen als met naar de buizen.R1,R5 en R6 elk 1k8 voor 600Ω en dan ook R3a,R3b en R3c elk 150k ipv de 47k (50k) alleen.
Anne
Keek teveel naar die rooie lijn en ik had R2 al gezien, merkte niet dat 't ondertussen R3 was.
Wat die terugkoppeling betreft.Vanuit één uitgang kan.
Je zou het ook kunnen doen als met naar de buizen.R1,R5 en R6 elk 1k8 voor 600Ω en dan ook R3a,R3b en R3c elk 150k ipv de 47k (50k) alleen.
Anne
