CV/Ventilatie hok geluiddicht maken
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken
En dan hebben we het nog niet eens over het merk......
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken
shitds23man schreef:En dan hebben we het nog niet eens over het merk......
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken
Onlangs ingeruild voor een NEFIT.
De sh van shit was uitgewerkt.
De sh van shit was uitgewerkt.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken
Je moet er elke maand een vers bosje knoflook tegenaan hangen Leo! 
Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken
Shit voor shit vervangen.......?pappaleo schreef:Onlangs ingeruild voor een NEFIT.
De sh van shit was uitgewerkt.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken
Voor extra gas?ds23man schreef:Je moet er elke maand een vers bosje knoflook tegenaan hangen Leo!
Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken
Het lijkt mij een betonnen plafond.ds23man schreef:Het plafond, beton of gipsplaat?
Zou het ook niet een idee zijn om rubber blokjes tussen plafond en ventilator te monteren ?
Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken
Ik heb dezelfde ventilator, maakt inderdaad wel behoorlijke herrie.
Ik maak hen meestal 1x per 2 jaar schoon, dan ben je verbaasd over de hoeveelheid zooi die er aan de schoepen hangt.
Men heeft mij wel eens verteld of schoonmaken 1 x p.j. of afblijven i.v.m. onbalans e.d.
Ik maak hen meestal 1x per 2 jaar schoon, dan ben je verbaasd over de hoeveelheid zooi die er aan de schoepen hangt.
Men heeft mij wel eens verteld of schoonmaken 1 x p.j. of afblijven i.v.m. onbalans e.d.
Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken
Wat ook nog kan, is dat de lagers gewoon versleten zijn.
Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken
De CV ketel is inderdaad 17 jaar oud, maar die wordt alleen voor warm kraanwater gebruikt. Die is sinds oktober niet aan geweest (stekker eruit) en het is niet onder de 18 graden geweest tijdens de winter. Mijn buren stoken voor mij
.
Ik denk niet dat het de lagers zijn maar dat het de turbulentie van de waaier zelf is. Ik ga t.z.t. de muren met noppenschuim behangen en eventueel ook de deur met (bitumen)tapijttegels.
Ik denk niet dat het de lagers zijn maar dat het de turbulentie van de waaier zelf is. Ik ga t.z.t. de muren met noppenschuim behangen en eventueel ook de deur met (bitumen)tapijttegels.
Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken
Ben ik toch benieuwd, wat zegt de VVE over het lawaai van de afzuiger?
Lijkt me toch meer iets voor de VVE om dit op te knappen namelijk.
Lijkt me toch meer iets voor de VVE om dit op te knappen namelijk.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken
Krijg nou wat, die afzuiger is exact dezelfde die wij thuis ook hebben. Ook herrieoverlast, ook het idee gehad 'm eens dicht te maken, nooit wat mee gedaan tot nu toe. Kun je 'm ook in 3 standen zetten? We hebben 2 van die dingen in huis, diegene met overlast staat beneden en zit op de badkamer benden, kantoorruimte en hal aangesloten.
Boven op de vliering zit er ook 1, die de badkamer boven, keuken daaronder en aangrenzende ruimte voor z'n rekening neemt. Die maakt ook herrie maar is niet hinderlijk (boven).
Maw volgmodus aan hier.
Boven op de vliering zit er ook 1, die de badkamer boven, keuken daaronder en aangrenzende ruimte voor z'n rekening neemt. Die maakt ook herrie maar is niet hinderlijk (boven).
Maw volgmodus aan hier.
Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken
Ik ben eindelijk (
) op het punt dat het hok aangepakt kan worden. De wanden daarvan zijn gipsblokken (7cm dik) en geven een lichte dreun als je erop slaat, heeft het zin om die tapijttegels dan ook tegen de wanden te lijmen? Of gaat dat niks brengen, dus alleen zware tegels op de deur.
Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken
Als je kunt inschatten of meten met b.v. een app op de telefoon, om welke frequentiegebied het gaat, zal het waarschijnlijk wat makkelijker zijn om het juiste materiaal te kiezen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken
Net een Itho fan geplaatst op een hsb wand. Alleen in de hoogste stand geeft ie wat gedreun in de ruimte ernaast. Dus er maar wat rubbertjes tussen zetten. Die hoogste stand gebruik je toch bijna niet gezien de herrie in de afzuigpijpen.
Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken
En dat is weer een kwestie van de juiste kanaaldempers toepassen.ds23man schreef:Die hoogste stand gebruik je toch bijna niet gezien de herrie in de afzuigpijpen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken
Klopt, maar dat ga ik niet doen. De installatie zal toch altijd in de laagste stand draaien. Stevige afzuigkap in de keuken en een aparte afzuig in de douchecabine.
Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken
Ik heb ook zo'n geval, draadloos aangestuurd. Wat een ellende, dat ding reageert ook op de afstandsbediening van de tv van de buren.ds23man schreef:Net een Itho fan geplaatst.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken
Hoe. Is dat geen infrarood dan?richard schreef:Ik heb ook zo'n geval, draadloos aangestuurd. Wat een ellende, dat ding reageert ook op de afstandsbediening van de tv van de buren.ds23man schreef:Net een Itho fan geplaatst.
Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken
Noppenschuim is besteld en morgen even langs wat tapijtboeren of ze nog wat resten zware tapijttegels hebben liggen voor een habbekrats.
Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken
Bij infrarood moet de ontvanger de zender kunnen zien, zo'n Itho hangt op zolder, de zender zit in de keuken.Barry2001 schreef:Hoe. Is dat geen infrarood dan?richard schreef:Ik heb ook zo'n geval, draadloos aangestuurd. Wat een ellende, dat ding reageert ook op de afstandsbediening van de tv van de buren.ds23man schreef:Net een Itho fan geplaatst.
Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken
Ik gok dat Barry de ab van de TV bedoelt.richard schreef:Bij infrarood moet de ontvanger de zender kunnen zien, zo'n Itho hangt op zolder, de zender zit in de keuken.Barry2001 schreef:Hoe. Is dat geen infrarood dan?richard schreef:Ik heb ook zo'n geval, draadloos aangestuurd. Wat een ellende, dat ding reageert ook op de afstandsbediening van de tv van de buren.
Die zie je namelijk niet zo vaak radiografisch.
Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken
Logisch. De Itho blijft in ieder geval op de meest onverklaarbare momenten in te schakelen, erg vervelend.Kappa7 schreef:Ik gok dat Barry de ab van de TV bedoelt.
Die zie je namelijk niet zo vaak radiografisch.
