CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Over mods aan je luisteromgeving

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door Pjotr »

Zo te zien ook een behoorlijk oude ketel.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door ds23man »

En dan hebben we het nog niet eens over het merk......
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door pappaleo »

ds23man schreef:
En dan hebben we het nog niet eens over het merk......
shit :mrgreen: het is een agpo!
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door pappaleo »

Onlangs ingeruild voor een NEFIT.
De sh van shit was uitgewerkt.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door ds23man »

Je moet er elke maand een vers bosje knoflook tegenaan hangen Leo! :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door Pjotr »

pappaleo schreef:
Onlangs ingeruild voor een NEFIT.
De sh van shit was uitgewerkt.
Shit voor shit vervangen.......? :shock: :rofl:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door pappaleo »

ds23man schreef:
Je moet er elke maand een vers bosje knoflook tegenaan hangen Leo! :lol:
Voor extra gas?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
Het plafond, beton of gipsplaat?
Het lijkt mij een betonnen plafond.

Zou het ook niet een idee zijn om rubber blokjes tussen plafond en ventilator te monteren ?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door hannesie »

Ik heb dezelfde ventilator, maakt inderdaad wel behoorlijke herrie.

Ik maak hen meestal 1x per 2 jaar schoon, dan ben je verbaasd over de hoeveelheid zooi die er aan de schoepen hangt.
Men heeft mij wel eens verteld of schoonmaken 1 x p.j. of afblijven i.v.m. onbalans e.d.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door ray5150 »

Wat ook nog kan, is dat de lagers gewoon versleten zijn.
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door Forza »

De CV ketel is inderdaad 17 jaar oud, maar die wordt alleen voor warm kraanwater gebruikt. Die is sinds oktober niet aan geweest (stekker eruit) en het is niet onder de 18 graden geweest tijdens de winter. Mijn buren stoken voor mij O:) .

Ik denk niet dat het de lagers zijn maar dat het de turbulentie van de waaier zelf is. Ik ga t.z.t. de muren met noppenschuim behangen en eventueel ook de deur met (bitumen)tapijttegels.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door Kappa7 »

Ben ik toch benieuwd, wat zegt de VVE over het lawaai van de afzuiger?
Lijkt me toch meer iets voor de VVE om dit op te knappen namelijk.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door Barry2001 »

Krijg nou wat, die afzuiger is exact dezelfde die wij thuis ook hebben. Ook herrieoverlast, ook het idee gehad 'm eens dicht te maken, nooit wat mee gedaan tot nu toe. Kun je 'm ook in 3 standen zetten? We hebben 2 van die dingen in huis, diegene met overlast staat beneden en zit op de badkamer benden, kantoorruimte en hal aangesloten.
Boven op de vliering zit er ook 1, die de badkamer boven, keuken daaronder en aangrenzende ruimte voor z'n rekening neemt. Die maakt ook herrie maar is niet hinderlijk (boven).
Maw volgmodus aan hier.
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door Forza »

Ik ben eindelijk ( :oops: ) op het punt dat het hok aangepakt kan worden. De wanden daarvan zijn gipsblokken (7cm dik) en geven een lichte dreun als je erop slaat, heeft het zin om die tapijttegels dan ook tegen de wanden te lijmen? Of gaat dat niks brengen, dus alleen zware tegels op de deur.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door hannesie »

Als je kunt inschatten of meten met b.v. een app op de telefoon, om welke frequentiegebied het gaat, zal het waarschijnlijk wat makkelijker zijn om het juiste materiaal te kiezen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door ds23man »

Net een Itho fan geplaatst op een hsb wand. Alleen in de hoogste stand geeft ie wat gedreun in de ruimte ernaast. Dus er maar wat rubbertjes tussen zetten. Die hoogste stand gebruik je toch bijna niet gezien de herrie in de afzuigpijpen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
Die hoogste stand gebruik je toch bijna niet gezien de herrie in de afzuigpijpen.
En dat is weer een kwestie van de juiste kanaaldempers toepassen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door ds23man »

Klopt, maar dat ga ik niet doen. De installatie zal toch altijd in de laagste stand draaien. Stevige afzuigkap in de keuken en een aparte afzuig in de douchecabine.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door richard »

ds23man schreef:
Net een Itho fan geplaatst.
Ik heb ook zo'n geval, draadloos aangestuurd. Wat een ellende, dat ding reageert ook op de afstandsbediening van de tv van de buren.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door ds23man »

Gelukkig heb ik geen buurprobleem. :lol:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door Barry2001 »

richard schreef:
ds23man schreef:
Net een Itho fan geplaatst.
Ik heb ook zo'n geval, draadloos aangestuurd. Wat een ellende, dat ding reageert ook op de afstandsbediening van de tv van de buren.
Hoe. Is dat geen infrarood dan?
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door Forza »

Noppenschuim is besteld en morgen even langs wat tapijtboeren of ze nog wat resten zware tapijttegels hebben liggen voor een habbekrats.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door richard »

Barry2001 schreef:
richard schreef:
ds23man schreef:
Net een Itho fan geplaatst.
Ik heb ook zo'n geval, draadloos aangestuurd. Wat een ellende, dat ding reageert ook op de afstandsbediening van de tv van de buren.
Hoe. Is dat geen infrarood dan?
Bij infrarood moet de ontvanger de zender kunnen zien, zo'n Itho hangt op zolder, de zender zit in de keuken.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door Kappa7 »

richard schreef:
Barry2001 schreef:
richard schreef:
Ik heb ook zo'n geval, draadloos aangestuurd. Wat een ellende, dat ding reageert ook op de afstandsbediening van de tv van de buren.
Hoe. Is dat geen infrarood dan?
Bij infrarood moet de ontvanger de zender kunnen zien, zo'n Itho hangt op zolder, de zender zit in de keuken.
Ik gok dat Barry de ab van de TV bedoelt.
Die zie je namelijk niet zo vaak radiografisch.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door richard »

Kappa7 schreef:
Ik gok dat Barry de ab van de TV bedoelt.
Die zie je namelijk niet zo vaak radiografisch.
Logisch. De Itho blijft in ieder geval op de meest onverklaarbare momenten in te schakelen, erg vervelend.
Plaats reactie