De woofers hebben een lange tijd stil gelegen in de kast, maar tussen verbouw activiteiten door heb ik toch wat in elkaar kunnen knutselen. Ik wilde vooralsnog niet 2 knoeperts van gesloten kasten in de woonkamer hebben staan, dus had het idee om het in een klankbord te proberen. Snel klaar, en ik kan er nu makkelijk wat mee experimenteren. Ik heb geprobeerd het wel wat leuker eruit te laten zien dan twee platen op elkaar, zie bijgesloten foto's. Ik ben er wel tevreden mee. Het hout is 2x25mm MDF. Het schijnt rood te zijn vanwege brandvertragend? Ik heb het hier voor een prikkie bij de lokale hout-outlet opgepikt, met het idee: zwaar = goed.
Bij Ruud van Speakerland heb ik een 2x4 MiniDSP opgepikt, en na behoorlijk wat aantal uren experimenteren met crossover/eq punten en locaties van de kasten, heb ik het wel goed klinkend gekregen.
Nou zit ik met het volgende probleem; ik heb twee Crest Audio 7301's geleend, met de intentie om ze ook over te nemen, en het 'laag' kanaal van elke versterker staat op 1 PD woofer. De versterkers zijn voor deze opstelling ruim voldoende, alleen de inschakelpiek van de versterkers is zo groot, dat de automaat eruit knalt. Nou ken ik dit wel van de vele weekenden draaien met de Crest versterkers, en kan je de versterkers via de automaat wel weer aan zetten

. Niet zo netjes, maar vaak wel de enige manier. Om dit probleem te omzeilen heb ik de Hager automaat met B-karakteristiek vervangen voor eentje met C-karakteristiek, hopend dat dit genoeg was. Maar er lijkt bijna geen verschil. Het lijkt wel of deze versterkers nog een hogere inschakelpiek vragen dan de Crest 8001 die ik ervoor gebruikte. Na wat research gedaan te hebben blijkt er in latere series een voorschakelweerstand geplaatst te zijn, die na 2 of 3 seconden wordt overbrugd, en de Elco's dus niet meteen een gigantische piek aan stroomsterkte veroorzaken. Ik natuurlijk hopen dat dat bij die van mij er nog niet in zat, maar dat is helaas dus al wel het geval.
Er zijn volgens mij meerdere opties:
-> Andere versterkers kopen (niet mijn voorkeur, want heb altijd al Cresten in de huiskamer willen hebben

)
-> Stroomsterkte begrenzer plaatsen in meterkast
-> Voorschakelweerstandprintje modificeren?
-> Ander merk automaat proberen?
-> Ergens een D-karakteristiek automaat opsnorren? Lijkt me niet verstandig, om zoiets in een huis-tuin-en-keuken-meterkast te hebben, ivm. verzekering etc.
Eventueel nog iets om te proberen voor over twee weken:
-> Compleet aparte fase proberen. aansluiting wordt dan omgezet van 1x25A naar 3x25A
-> Nog andere ideeen?
Oja, de C-automaat waar de twee versterkers nu opzitten is compleet hiervoor gereserveerd, er zit dus niks anders op deze groep.