TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Moderator: Beheerdersteam
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Met de juiste pasta en soldeer, gaat solderen ook erg goed.
Ik gebruik het soms ook op auto's. Werd vroeger heel vaak toegepast.
Ik gebruik het soms ook op auto's. Werd vroeger heel vaak toegepast.
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Het wordt een 2mm bovenplaat op een 1mm strip eromheen.
Met een mig apparaat is dat nog wel te doen.
In het verleden heb ik wel dunnere plaat gelast aan auto's maar dan is het meer puntlassen.
2 platen op elkaar met in de bovenste een gaatje wat je dan dicht last op de onder plaat.
Nu wil ik de hoek vol lassen maar zal meer aan de 2mm plaat lassen dan direct in de hoek.
ben inderdaad anders bang dat ik door de 1mm plaat heen ga.
Moet ik dat weer dicht lassen en zo.
Is ook wel te doen maar als het niet hoeft dan liever niet natuurlijk.
Met een mig apparaat is dat nog wel te doen.
In het verleden heb ik wel dunnere plaat gelast aan auto's maar dan is het meer puntlassen.
2 platen op elkaar met in de bovenste een gaatje wat je dan dicht last op de onder plaat.
Nu wil ik de hoek vol lassen maar zal meer aan de 2mm plaat lassen dan direct in de hoek.
ben inderdaad anders bang dat ik door de 1mm plaat heen ga.
Moet ik dat weer dicht lassen en zo.
Is ook wel te doen maar als het niet hoeft dan liever niet natuurlijk.
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Het kapje is aardig gelukt al zeg ik het zelf.
Eerst even alles rondom goed hechten. Dan stukje voor stukje lassen.
Niet in een keer rond willen want dan loop je grote kans op het krom trekken van de kap. Vervolgens met de flex de hoeken afronden. Daarna nog even met de vlakschuurmachine even alles netjes gemaakt. Zo thuis alles in de primer zetten en daarna even voor de verandering maar eens het kapje mat zwart maken.
Eerst even alles rondom goed hechten. Dan stukje voor stukje lassen.
Niet in een keer rond willen want dan loop je grote kans op het krom trekken van de kap. Vervolgens met de flex de hoeken afronden. Daarna nog even met de vlakschuurmachine even alles netjes gemaakt. Zo thuis alles in de primer zetten en daarna even voor de verandering maar eens het kapje mat zwart maken.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Strak man!
Hoe ga je de kap vastzetten, moertjes erin gelast 
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Bedankt.
Ik heb er net nog even 3 draadeinden in gelast die door de bovenplaat heen gaan zo meteen.
dan is het gewoon met een moertje aan de onderzijde vast zetten.
Ik heb er net nog even 3 draadeinden in gelast die door de bovenplaat heen gaan zo meteen.
dan is het gewoon met een moertje aan de onderzijde vast zetten.
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Vol verwachting............, gaat het lukken?
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Het was even zweten maar het is gelukt.
Om 16:30 was de versterker helemaal in orde.
Nog wel de naked edition dat wil zeggen dat de koel profielen, boven, onder en achter plaat nog niet terug waren van het anodiseeren. Alleen het subframe met wat bijelkaar geraapte koelprofielen en nog wat exra koeklijn lijkt het al heel wat en krijg je een aardig idee van wat het moet gaan worden.
De klank ben ik dik tevreden mee en er zijn nog een paar puntjes die verbetert kunnen worden maar die komen nog wel aanbod.
Een van die punten is de reverentie spanning voor de mosfetjes in de voeding.
Daar moet nog een zener in komen.
Dat is nu een spanningsdeler maar die is niet snel genoeg.
Foto's volgen nog wel ik ga eerst lekker slapen.
Om 16:30 was de versterker helemaal in orde.
Nog wel de naked edition dat wil zeggen dat de koel profielen, boven, onder en achter plaat nog niet terug waren van het anodiseeren. Alleen het subframe met wat bijelkaar geraapte koelprofielen en nog wat exra koeklijn lijkt het al heel wat en krijg je een aardig idee van wat het moet gaan worden.
De klank ben ik dik tevreden mee en er zijn nog een paar puntjes die verbetert kunnen worden maar die komen nog wel aanbod.
Een van die punten is de reverentie spanning voor de mosfetjes in de voeding.
Daar moet nog een zener in komen.
Dat is nu een spanningsdeler maar die is niet snel genoeg.
Foto's volgen nog wel ik ga eerst lekker slapen.
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Mager zegt ie...??? Mooi stilleven Hans! Zou hem nog wel even signeren. Je weet maar nooithannesie schreef:Een heel mager fotootje alvast .
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Voor zover ik het kan zien ziet het er nu al goed uit.
En zal ik dan maar degene zijn die zeurt dat het blauwe Ledje te fel is? Hebben we dat alvast gehad.
groet,
Aat
En zal ik dan maar degene zijn die zeurt dat het blauwe Ledje te fel is? Hebben we dat alvast gehad.
groet,
Aat
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Maar ik zie de buizen niet gloeienAatV schreef:Voor zover ik het kan zien ziet het er nu al goed uit.![]()
En zal ik dan maar degene zijn die zeurt dat het blauwe Ledje te fel is? Hebben we dat alvast gehad.
groet,
Aat
Wel mooie claire-obscure foto
Anne
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Het ledje is ook zo fel he dan valt het licht van de gloeidraden wat wegAh!buis schreef:Maar ik zie de buizen niet gloeienAatV schreef:Voor zover ik het kan zien ziet het er nu al goed uit.![]()
En zal ik dan maar degene zijn die zeurt dat het blauwe Ledje te fel is? Hebben we dat alvast gehad.
groet,
Aat![]()
Anne
Ik zal zo eens kijken of ik een foto kan maken die wat scherper is.
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Het lijkt wel of je een complete kerncentrale onderin je versterker hebt op het punt van een melt-downHet ledje is ook zo fel he dan valt het licht van de gloeidraden wat weg![]()
Ik zal zo eens kijken of ik een foto kan maken die wat scherper is.
Gewoon wat amberkleurige LED-jes die een gezellig kolenvuurtje simuleren. Hoef je die buizen ook niet op te stoken. Doen toch weinig met de paar mA die ze verstoken.
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
En hierbij de beloofde foto.Kappa7 schreef:Het ledje is ook zo fel he dan valt het licht van de gloeidraden wat wegAh!buis schreef:Maar ik zie de buizen niet gloeienAatV schreef:Voor zover ik het kan zien ziet het er nu al goed uit.![]()
En zal ik dan maar degene zijn die zeurt dat het blauwe Ledje te fel is? Hebben we dat alvast gehad.
groet,
Aat![]()
Anne![]()
Ik zal zo eens kijken of ik een foto kan maken die wat scherper is.
Nog even voor dat hij uit elkaar gaat. Speciaal voor Aat nog even onder spanning gezet.
Het ledje valt nu wel mee qua felheid.
Verder zijn de onderdelen terug gekomen van het anodiseren en die zijn echt heel mooi geworden.
Zonder de kap en transformatoren ziet het er al echt mooi uit zo. Nog even gekeken hoe het staat met kap en ik ben er erg blij mee zo als het er nu uit ziet. Zo dat was even een tussen stand.
Ik ga nu weer snel gaten boren en de boel verder assembleren.
Vanavond maar eens gaan nadenken hoe ik hier een DC bescherming op kan gaan bouwen.
Moet met de inschakel vertraging wel goed te combineren zijn lijkt mij.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Mooi George! Strak geheel zo. Ben niet zo'n fan van de verlichte schakelaars, maar dat is een keus natuurlijk. En de bovenkant van het frontje, lijkt nog wat schraal? Misschien nog een keertje verf erover.
Hoe zit het met de klank, doet het wat je ervan verwacht hebt?
Hoe zit het met de klank, doet het wat je ervan verwacht hebt?
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Eigenlijk zou ik het frontje even opnieuw moeten spuiten.
Je ziet de kopse kant van het MDF nog door de verf heen.
De schakelaar is wel echt mijn ding en maakt het makkelijk om in een keer een schakelaar plus indicatie te maken op het front.
Het afwerken van een led op het front vind ik namelijk nooit zo mooi als dat het nu in een behuizing zit.
Een soort van gemak dient de mens.
De klank voor zover ik hem beluisterd heb is niet verkeerd.
Heb hem nog niet op mijn maggies gehad maar op de avond van de AVMN deed hij het wel erg goed.
De verbetering in het laag was er zeker en de details waren ook goed.
Echter met het warme weer van de afgelopen weken heb ik eigenlijk het apparaat op zolder gezet en nog niet aangesloten.
het was mij te warm om daar te gaan zitten.
Je ziet de kopse kant van het MDF nog door de verf heen.
De schakelaar is wel echt mijn ding en maakt het makkelijk om in een keer een schakelaar plus indicatie te maken op het front.
Het afwerken van een led op het front vind ik namelijk nooit zo mooi als dat het nu in een behuizing zit.
Een soort van gemak dient de mens.
De klank voor zover ik hem beluisterd heb is niet verkeerd.
Heb hem nog niet op mijn maggies gehad maar op de avond van de AVMN deed hij het wel erg goed.
De verbetering in het laag was er zeker en de details waren ook goed.
Echter met het warme weer van de afgelopen weken heb ik eigenlijk het apparaat op zolder gezet en nog niet aangesloten.
het was mij te warm om daar te gaan zitten.
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Klopt als een bus, op een paar grote B&W's 801, heel lekker.Heb hem nog niet op mijn maggies gehad maar op de avond van de AVMN deed hij het wel erg goed.
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
MDF blijft koek hè. Volgens mij blijft Bastogne er zo uit zien, wat je er ook op spuitKappa7 schreef:Eigenlijk zou ik het frontje even opnieuw moeten spuiten.
Je ziet de kopse kant van het MDF nog door de verf heen.
..........
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Heb het toch nog maar een keer geprobeerdPjotr schreef:MDF blijft koek hè. Volgens mij blijft Bastogne er zo uit zien, wat je er ook op spuitKappa7 schreef:Eigenlijk zou ik het frontje even opnieuw moeten spuiten.
Je ziet de kopse kant van het MDF nog door de verf heen.
..........
Ligt nu te drogen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Al kunnen we de zijkanten niet beoordelen op deze foto. 
