Kilometertje of 2300?democles schreef:
Ben je al wat verder Hans?
Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Moderator: Beheerdersteam
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Nee, nog niet echt, nu al wel zelf het opgezet met Linux Ubuntu 14.04, maar op de 1 of andere manier krijg ik ook de server niet echt aan de praat.
Alles lijkt dan goed te draaien, en ik krijg de melding dat het correct is geïnstalleerd, en vervolgens komt de LMS server niet aan de praat met het IP:9000. heel vreemd voor mij.
Mede door de combinatie met dat eMMC geheugen kaartje loopt het super snel, maar nog niet met de gewenste software.
Ik heb nog wel even XBMC (KODA) .img gedownload, maar nog niet geïnstalleerd.
We gaan het nog wel even bekijken met de MAX2PLAY en KODA.
Alles lijkt dan goed te draaien, en ik krijg de melding dat het correct is geïnstalleerd, en vervolgens komt de LMS server niet aan de praat met het IP:9000. heel vreemd voor mij.
Mede door de combinatie met dat eMMC geheugen kaartje loopt het super snel, maar nog niet met de gewenste software.
Ik heb nog wel even XBMC (KODA) .img gedownload, maar nog niet geïnstalleerd.
We gaan het nog wel even bekijken met de MAX2PLAY en KODA.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Nu dan maar even een correctie, ik heb naar aanleiding van je vraag dus even de zaak weer even opgestart.
Met de C1 kun je dus ook booten van 2 mediatype's, de microSDCARD, of de eMMC, en je zou moeten kunnen selecteren met een jumper die ik er dus op heb gesoldeerd, maar dat werkt niet.
Nu dus even met de MAX2PLAY via het sdCardje opgestart, en die geeft nu ineens een melding dat er een update is.........!!
De update even gedraaid en zowaar het gaat nu dus goed.
Ik heb hem nu even met een 3.5 externe HD met 3 Tb Volume (Backup), en hij speelt van de schijf via USB uit, een goedkoop USB >S/PDIF omzetter naar een goedkoop DAC-je en dat naar mijn PC setje, klinkt in ieder geval al behoorlijk, geen gepiep of kraken zoals bij de eerdere uitvoering versie 1.50, en nu bij de versie 2.00 gaat het goed. Zo eens even proberen via de NFS optie.
Dat gaat dan net als met The Piper, met een export van de server die als een NAS werkt, en dat de boel eens laten draaien/indexeren en laten spelen.
Met de C1 kun je dus ook booten van 2 mediatype's, de microSDCARD, of de eMMC, en je zou moeten kunnen selecteren met een jumper die ik er dus op heb gesoldeerd, maar dat werkt niet.
Nu dus even met de MAX2PLAY via het sdCardje opgestart, en die geeft nu ineens een melding dat er een update is.........!!
De update even gedraaid en zowaar het gaat nu dus goed.
Ik heb hem nu even met een 3.5 externe HD met 3 Tb Volume (Backup), en hij speelt van de schijf via USB uit, een goedkoop USB >S/PDIF omzetter naar een goedkoop DAC-je en dat naar mijn PC setje, klinkt in ieder geval al behoorlijk, geen gepiep of kraken zoals bij de eerdere uitvoering versie 1.50, en nu bij de versie 2.00 gaat het goed. Zo eens even proberen via de NFS optie.
Dat gaat dan net als met The Piper, met een export van de server die als een NAS werkt, en dat de boel eens laten draaien/indexeren en laten spelen.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Ik kwam er achter dat het Mini ITX boardje wat ik gebruik voor "The Piper"op dit moment in Duitsland te koop is voor € 74,95 ex transport kosten, het enige wat er dan niet op zit is dan de HDMI, dus niet geschikt voor de Koda of XBMC opzet.
Dus uitermate geschikt voor een Vortexbox opzet met de S/PDIF of USB uit.
Met HDMI is dan € 119,95.
https://www.minipc.de/catalog/il/1545
Dus uitermate geschikt voor een Vortexbox opzet met de S/PDIF of USB uit.
Met HDMI is dan € 119,95.
https://www.minipc.de/catalog/il/1545
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
De vorige post is inmiddels verouderd, die goedkope zijn er dus niet meer.
Wat wel een nieuwe ontwikkeling is bij de Odroid/Max2Play software.
Het is nu wel er makkelijk er een Nas of een andere bron aan te hangen, er is nu ook zicht op alle gedeelde bestanden, daarnaast is de laatse versie van de C1 + ook voor wat betreft de aansluiting voor de I²S nu hardware matig gelijk aan de Raspberry Pi en de RPI 2.
Ik kan het zelf niet uitproberen, met mijn inmiddels achterhaalde oudere versie.
In dat menu kun je de beschikbare plaatsen waar mogelijk de muziek staat, heel veel sneller zichtbaar/helder krijgen.
Wat wel een nieuwe ontwikkeling is bij de Odroid/Max2Play software.
Het is nu wel er makkelijk er een Nas of een andere bron aan te hangen, er is nu ook zicht op alle gedeelde bestanden, daarnaast is de laatse versie van de C1 + ook voor wat betreft de aansluiting voor de I²S nu hardware matig gelijk aan de Raspberry Pi en de RPI 2.
Ik kan het zelf niet uitproberen, met mijn inmiddels achterhaalde oudere versie.
In dat menu kun je de beschikbare plaatsen waar mogelijk de muziek staat, heel veel sneller zichtbaar/helder krijgen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
ik las dat er nu ook een 7" touchscreen voor de Pi is
daar moet toch een echt mooie streamert mee te maken zijn lijkt me 
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Inderdaad klopt dat, wel voor de versie + als ik het goed heb.
Maar ja, ik heb al een touchscreen op schoot liggen met een daarin gebouwde AB.
Dus waarom zou ik dan opstaan...........??
Dan is het voor de show/controle om zeker te weten wat je hoort?

Maar ja, ik heb al een touchscreen op schoot liggen met een daarin gebouwde AB.
Dus waarom zou ik dan opstaan...........??
Dan is het voor de show/controle om zeker te weten wat je hoort?
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Ik kwam nog wat tegen wat waarschijnlijk op veel streaming apparaten werkt, of kan werken.
InternetRadio lijsten.
Met dank aan Wifimedia, waar ik het tegenkwam.
Zelfs voor Nederland een grote hoeveelheid.
InternetRadio lijsten.
Met dank aan Wifimedia, waar ik het tegenkwam.
Zelfs voor Nederland een grote hoeveelheid.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Goede tip Hans, ga ik nog wel even wat van proberen. Vraag me alleen af of de streamsnelheid info klopt, maar dat zien we snel genoeg.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Deze heb ik nog niet geprobeerd, maar ik heb wel gelezen dat het erg intensief isZweitse schreef:
voor de processor. Met als gevolg vastlopers en hickups.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Ik zoek nog steeds een manier om Moode audio te bedienen zonder vast netwerk.
Het is dan de bedoeling om de muziek via de usb stick in de Pi af te spelen, en dan
de Moode bedienen via de Mupeace App, of webbrowser.
Misschien dat er iets mogelijk is via Tehtering of wifi direct?
Het is dan de bedoeling om de muziek via de usb stick in de Pi af te spelen, en dan
de Moode bedienen via de Mupeace App, of webbrowser.
Misschien dat er iets mogelijk is via Tehtering of wifi direct?
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Is dat misschien mogelijk via Bluetooth?toetertje schreef:Ik zoek nog steeds een manier om Moode audio te bedienen zonder vast netwerk.
Het is dan de bedoeling om de muziek via de usb stick in de Pi af te spelen, en dan
de Moode bedienen via de Mupeace App, of webbrowser.
Misschien dat er iets mogelijk is via Tehtering of wifi direct?
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Ik wil geen muziek streamen via bluetooth. De muziek zit al in de Pi.
Het gaat puur om de bediening, ik weet niet of dat met bluetooth kan.
Het gaat puur om de bediening, ik weet niet of dat met bluetooth kan.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Dat moet je dan uitproberen, doe ik ook met de opzet die ik kies.toetertje schreef:Ik wil geen muziek streamen via bluetooth. De muziek zit al in de Pi.
Het gaat puur om de bediening, ik weet niet of dat met bluetooth kan.
Zoals Bob Zwanikken de laatste keer zei, bij een demo op de februari avond bij de AVMN, de streamer kan nog zo goed of mooi en ook duur zijn, als de bediening( app e.d.) niet klopt gaat het feestje snel vervelen. en men gaat wat anders doen of zoeken.
Roon compatibel is voor hem dan een optie, voor mij is het comfortabel zoeken en afspelen.
En dan het liefst met zo weinig mogelijk drivers van onbekende oorsprong, en dan kom ik met de verkrijgbare opties of besturingssystemen vaak bij Linux uit, zoals ook Mood, maar dan de interface liever wat anders.
Ik heb Max2play nog niet geprobeerd met bleutooth, ik heb hier 2 usb bleutooth dongles.
Wie weet.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Is Kodi (met nette app voor Android) onder OpenElec geen goede optie?
Ik overweeg om binnenkort daarvoor te gaan kiezen. Heb jij/jullie daarmee geen goede ervaringen?
Ik overweeg om binnenkort daarvoor te gaan kiezen. Heb jij/jullie daarmee geen goede ervaringen?
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
toetertje wil zonder netwerk, en Kodi moet wel aan het gas, eeeeuuuhheeh, het net om wat op te halen.
Het is ook meer een multimedia ding voor films e.d. ook van toepassing.
Als standalone ken ik geen echte behalve dan die goedkope geluidjes van die losstaande stereo luidsprekertjes als die van Samsung en dan nog wel meer van nog dubieuzer geluidskwaliteit.
Het is ook meer een multimedia ding voor films e.d. ook van toepassing.
Als standalone ken ik geen echte behalve dan die goedkope geluidjes van die losstaande stereo luidsprekertjes als die van Samsung en dan nog wel meer van nog dubieuzer geluidskwaliteit.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Volgens mij kan Kodi ook de content (CD's) van USBstick streamen.hannesie schreef:toetertje wil zonder netwerk, en Kodi moet wel aan hetgas, eeeeuuuhheeh, het net om wat op te halen.
Het is ook meer een multimedia ding voor films e.d. ook van toepassing.
Als standalone ken ik geen echte behalve dan die goedkope geluidjes van die losstaande stereo luidsprekertjes als die van Samsung en dan nog wel meer van nog dubieuzer geluidskwaliteit.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Klopt, maar wel in combinatie met een netwerk.
Ik heb inmiddels de Bleutooth plugin gedownload en nu aan het installeren.
Dat kun je dus installeren als je een donatie hebt gedaan naar de jongens van max2play. Het lukt niet erg best, ik krijg van mijn telefoon een koppelingscode maar die kan ik niet best vinden op de Odroid U3 waar ik het nu eerst op probeer.
Mijn telefoon is een MotoG4
Het "pairen"is dus het probleem.
Ik heb inmiddels de Bleutooth plugin gedownload en nu aan het installeren.
Dat kun je dus installeren als je een donatie hebt gedaan naar de jongens van max2play. Het lukt niet erg best, ik krijg van mijn telefoon een koppelingscode maar die kan ik niet best vinden op de Odroid U3 waar ik het nu eerst op probeer.
Mijn telefoon is een MotoG4
Het "pairen"is dus het probleem.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Hij verwacht blijkbaar een stelletje luidsprekers, gaat niet lukken dus.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Hoe het met de overige systemen werkt weet ik niet maar daar zal ook iets dergelijks mogelijk zijn.
Als ik een pc opstart met Daphile en deze heeft een WiFi dongel dan is deze standaard ingesteld als WiFi access punt.
Je krijgt dan een access point met de naam daphile te zien waar je op kan inloggen om direct de pc te bedienen zo iets zal er toch ook wel zijn voor die op de framboos systemen.
Als ik een pc opstart met Daphile en deze heeft een WiFi dongel dan is deze standaard ingesteld als WiFi access punt.
Je krijgt dan een access point met de naam daphile te zien waar je op kan inloggen om direct de pc te bedienen zo iets zal er toch ook wel zijn voor die op de framboos systemen.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Dan zul je denk ik goed moeten kunnen programmeren in Linux, standaard
zitten die opties er niet in. Misschien dat die jriver voor linux wel dat soort
dingen aan boord heeft. Toch maar een kijken naar jriver.
zitten die opties er niet in. Misschien dat die jriver voor linux wel dat soort
dingen aan boord heeft. Toch maar een kijken naar jriver.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Nee daar zal je het niet in vinden.
Je zal dat gewoon in linux in kunnen stellen.
Zie hier hoe je dat doet.
https://wiki.archlinux.org/index.php/so ... cess_point
Je zal dat gewoon in linux in kunnen stellen.
Zie hier hoe je dat doet.
https://wiki.archlinux.org/index.php/so ... cess_point
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Deze uitleg is specifiek voor Debian/Raspbian, wat volgens mij het onderliggende OS van Moode Audio Player is.
Update: het is inderdaad ingepakt in een uitgeklede Debian. Op diyaudio staat een verslag van iemand die dit op Moode heeft toegepast. Programmeerkennis is niet nodig. Enkel installeren en configureren door de procedure letterlijk te volgen.
Update: het is inderdaad ingepakt in een uitgeklede Debian. Op diyaudio staat een verslag van iemand die dit op Moode heeft toegepast. Programmeerkennis is niet nodig. Enkel installeren en configureren door de procedure letterlijk te volgen.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Die is inderdaad wat beter.
Moet niet heel moeilijk zijn om dat in te stellen lijkt me.
Moet niet heel moeilijk zijn om dat in te stellen lijkt me.
