Voorlopige meetresultaten na het switchen van S1 en S4 naar de CFB, dus van mee-koppeling naar tegenkoppeling.
Vergelijking tussen de voorlopige resultaten v.d. vermogenskarakteristiek:
Telkens gemeten met ingangssignaal direct aan de ingang van de eindtrap.
Wat direct opvalt is het sterker worden (rechte lijn van 1kHz naar 20Hz met 21W) van LAAG maar vooral het afvallen van HOOG nl. van 25,5kHz naar 17kHz.
En dit laatste kan ik (nog) niet verklaren. Daarvoor ga ik de testopstelling volledig afbreken en terug opbouwen, met daarbij extra aandacht aan maximale scheiding van ingang (functiegenerator UNI-T, waarvan de aarding volgens meting niet verbonden is met de randaarde van het net) en oscilloscoop Rigol (1 kanaal gebruikt en waarbij aarde wel aan randaarde van het net hangt).
Ik heb 1 UGT losgekoppeld en zoveel mogelijk metingen op uitgevoerd, zie het Excel-overzicht van Michiel waar ik de Edcor heb toegevoegd:
Volgens mij is de keuze -S2 verbinden met aarde- de juiste als je ziet hierboven dat dat inderdaad het center is van de secundaire spanningen, en zal de CFB dus symmetrisch uitgevoerd worden.
Het gebruik van mijn Peaktech LCR-meter was enigzins verwarrend bij de meting van Lsp: normaal meet ik die bij 120Hz en stand "PAL", maar dan kreeg ik 48,3H als resultaat, in de stand "SER" werd dat 23,85mH. Volgens de gebruiksaanwijzing zou ik "PAL" moeten gebruiken bij hoge impedanties en "SER" bij lage, vreemd dus.
Morgen doe ik opnieuw metingen -waarbij de oscilloscoop los zal staan van de net-aarde- enerzijds met meekoppeling en anderzijds met tegenkoppeling, met zowel 4,4Ω als 8,5Ω belasting.