Willy_61 schreef:Kan deze UGT dienen voor 4x PCL86, Raa is 5K met UL en 4/8 ohm sec.
De UL-tap zit op 43%, zat ie op 50% dan kon 't wel
Anne
Moderator: Beheerdersteam
Jawel, de 1615A. Vóór 0-4-8-16 dus ook kathode tegenkoppeling.Tegen, 83€mtb schreef:En heeft Hammond niks?, zie http://www.jukebox-revival.nl/drupal/
Willy_61 schreef:Hier wordt geen CFB meer toegepast maar de gewone tegenkoppeling zoals in de oorspronkelijke CTA vanaf de 8 ohm naar de fazedraaier. De TTG-6AS7PP heeft bijzonder goede specificaties aan een redelijke prijs (61€), in combinatie met UL moeten daar mooie resultaten mee te behalen zijn.
Willy_61 schreef:ik heb niet meer gegevens nodig, ik ga ze niet namaken
Er staat niet plus en min 3dB maar "Frequency bandwidth (-3dB) = 10 Hz - 55 kHz", wat heel goed is.Bert61 schreef:Maar de 10 tot 55 KHz daar staat bij plus en minus 3 dB
Te verwachten valt dat bij 10 Hz het wel 3 dB inzakt
En dat er ergens een piek zal zitten van 3 dB
Is dat met terug koppeling recht te krijgen ?
Mijn ervaring bij Edcor is in elk geval dat de opgegeven frequentiekarakteristiek perfect klopt.Bert61 schreef:ik hoop dat ze inderdaad binnen die 3 dB zitten want ik heb daar natuurlijk ook wel zin in.
Het kan zijn dat een trafo ergens oploopt maar meestal niet bovende 0dB lijn. Wat vaak voorkomt is dat er resonanties zijn, buiten de "audioband" maar de gevolgen daar van zijn duidelijk te merken binnen die audioband.Bert61 schreef:Ik kan het niet na laten om te reageren![]()
Maar de 10 tot 55 KHz daar staat bij plus en minus 3 dB
Te verwachten valt dat bij 10 Hz het wel 3 dB inzakt
En dat er ergens een piek zal zitten van 3 dB
Is dat met terug koppeling recht te krijgen ?
Sorry voor m'n reactie
Barry2001 schreef:Erg fraai. Nog wel even 70 Euris extra verzendkosten aftikken voor 2 stuks, en invoerkosten of het geluk hebben dat jou 'Birthday gift' niet gecontroleerd wordt.
Barry2001 schreef:Ik zou wel interesse hebben in 2x http://softone.a.la9.jp/english/RW-40-9/Rw-40-9.htm SE trafo. Heb geprobeerd te achterhalen wat dit gaat kosten. Op de website van de douane word ik niet helemaal wijs, ik weet bv niet wat de te verwachten invoerrechten zijn. Gebeld met de belasting telefoon douane: De trafo's kosten samen EUR 178 x 2 = EUR 356,-. Hier komt EUR 70,- verzendkosten bij. Er wordt met invoerrechten gewerkt met een HS code, dit zou onder 8518 vallen, 2% invoerrechten over verzendkosten en aanschaf, is EUR 8,52. Totaal EUR 356 + 70 + 8,52 = EUR 434,52. Over dit bedrag betaal je vervolgens 21% btw, EUR 91,25. In totaal ben je dan EUR 525,77 kwijt. Sorry voor de spam Willy, maar misschien handig in dit kader dit te weten.
Ah!buis schreef:En dan heb je heel dure trafo's met een hoop blabla![]()
Dat de wikkelingen over twee kokers verdeeld zijn zal de koppeling niet ten goede komen.Verder een raar verhaal over de maar kleine toegelaten onbalans van de gelijkstroom.Lijkt wel of de magnetisatie en permeabiliteit erg veldsterkte afhankelijk zijn, ook niet best.
Anne
Onbegrijpelijk dat je dan hier jou en vooral onze tijd verdoet.Transplanum schreef:Die Ela gedrochten kun je beter gelijk bij oud ijzer/koper doen, zonde van de tijd (tijd = geld) ook om daar mee bezig te gaan.
Willy_61 schreef:Dit topic heeft niks te maken met "gouden" trafo's.
En als je de ELA niet kan pruimen, ook al heeft ie zeer goede resultaten neergezet in de CTA2.1, alle respect voor je mening maar niet meer als je blijft doorzeuren. Start voor mijn part een nieuwe topic, bv. "trafo's voor kankaraars", maar laat ons hier op een fatsoenlijke manier onze hobby beoefenen. Wij hebben daar tijd voor.Onbegrijpelijk dat je dan hier jou en vooral onze tijd verdoet.Transplanum schreef:Die Ela gedrochten kun je beter gelijk bij oud ijzer/koper doen, zonde van de tijd (tijd = geld) ook om daar mee bezig te gaan.