Henkjan schreef:filter heeft geen effect op afstemming
als je er toch niet recht voor zit zou ik t gewoon proberen met die ene condensator, vind je t toch niets kan je later altijd nog aanpassen
In principe is er een bestaand filter voor deze drivers (van de
Boominator Micro). Die zou ik kunnen gebruiken, maar ik ging ervan uit dat dit ook consequenties had voor de afstemming. Maar wellicht eerst proberen met alleen de condensator en anders dit filter gebruiken.
Per speaker
paar kan er in principe een versterker in. Dus per tweeter/woofer. Maar een actief filter als dat kan idd een optie zijn. Maar het moet me voor mijn tweede kist ook niet onnodig "moeilijk" maken. Ik heb niet echt hoge standaarden qua geluid en heb momenteel ook nog niet de wens om zaken op gehoor af te stellen.
richard schreef:Als je dat ding ook op accu's wil draaien is een versterker natuurlijk wel zuiniger in gebruik. Kies dan ook units met een hoog rendement om het gebruik verder te beperken.
Dank voor de tip. In principe komt het kistje binnen te staan (met laptop voeding) en heb ik een andere kist met subwoofer voor buiten. Maar aangezien mijn vrouw die subwoofer wat "overweldigend" vindt kan het misschien wel eens voorkomen dat het kleinere kistje ook op het balkon wordt gebruikt op accu. Dat is een 16Ah 4S LiPo, dus ook met twee versterkers heb ik dan genoeg prik voor een "middagje" muziek luisteren op normaal volume. En anders heb ik nog een paar reserve LiPo's...
Nooby schreef:Is het geen id om een bestaand ontwerp van een monitor speaker te gebruiken?
Overnight senasation / paasproject?
De drivers zijn al binnen en met deze drivers zijn al meerdere kisten gebouwd die vooralsnog als uitgangspunt dienen. Zelf heb ik ook al e.e.a. gesimuleerd zover als ik daar verstand van heb.

Dus dat zit wel goed. Het gaat mij momenteel nog alleen om:
- Eén of twee versterkers, maar denk dat het het laatste wordt
- Filtering op basis van alleen een condensator, of een uitgebreider/actief filter
- Afwerking van de kist