Hoewel, een spiegelpaleis is ook best leuk
Anne
Rudolf heeft steeds weer vragen
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Rudolf heeft steeds weer vragen
Wat ik nu wel snap is dat het niet makkelijk is en met gewone middelen ook vaak niet nauwkeurig.
Ook niet als ik een meter koop die dat kan.
Dan voor die enkele keer dat ik het nodig heb maar een paar spoeltjes kopen waar het op staat.
Kocht laatst op jullie aanraden een multimeter die ook uF meet; werkt goed; alleen ging die niet hoger dan 20uF; da's dan weer jammer.
Ook niet als ik een meter koop die dat kan.
Dan voor die enkele keer dat ik het nodig heb maar een paar spoeltjes kopen waar het op staat.
Kocht laatst op jullie aanraden een multimeter die ook uF meet; werkt goed; alleen ging die niet hoger dan 20uF; da's dan weer jammer.
Zit nu even in een draaitafel; over de motor schakelaar staat keurig een condensator, 0,01 uF, maar die is stuk; ik heb alleen van die mooie gele Philips blokjes 0,1 uF / 250V; mag dat ook?
April, vragenmaand ?Rudolf schreef:Zit nu even in een draaitafel; over de motor schakelaar staat keurig een condensator, 0,01 uF, maar die is stuk; ik heb alleen van die mooie gele Philips blokjes 0,1 uF / 250V; mag dat ook?
Condensator stuk, stopt de motor niet meer ?
0µ1 is we 10x dikker, niet zo goed voor de schakelaar.Als je er bijv. 100Ω mee in serie zet moet 't wel kunnen.
Anne
OK, de condensator staat over de schakelaar die de 230 Volt motor aan/uit zet.
Bij dat schakelen hoor je plop als hij aangesloten staat, nou ja, zeg maar knal, in de speakers.
Dus verklaar ik hem stuk; zat ook barst in. Kosten niks natuurlijk als je er 100 koopt bij Kent of zo; als je hem niet hebt liggen is lastig.
Ik bestel wel de juiste hoor
Maar misschien was 0,1 uF wel beter geweest, had zo maar gekund, weet ik niet genoeg van.
Wat reageer je weer snel, bedankt. Laatste vraag in dit draadje was een jaar geleden ja (
)
Heb te veel hobby's; nu jeukt de audio weer. Was een poos mountainbike .
Bij dat schakelen hoor je plop als hij aangesloten staat, nou ja, zeg maar knal, in de speakers.
Dus verklaar ik hem stuk; zat ook barst in. Kosten niks natuurlijk als je er 100 koopt bij Kent of zo; als je hem niet hebt liggen is lastig.
Ik bestel wel de juiste hoor
Maar misschien was 0,1 uF wel beter geweest, had zo maar gekund, weet ik niet genoeg van.
Wat reageer je weer snel, bedankt. Laatste vraag in dit draadje was een jaar geleden ja (
Heb te veel hobby's; nu jeukt de audio weer. Was een poos mountainbike .
Wel even opletten dat je een C neemt die gemaakt is voor het lichtnet.
Moet een bepaalde markering op staan, ben ff kwijt welke dat ook alweer was
Moet een bepaalde markering op staan, ben ff kwijt welke dat ook alweer was
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
X1 of X2, afhankelijk van hoe erg het is als de condensator het begeeft
Effe op de fiets naar Radio Twenthe door het Haagsche Bos ?
Twee vliegen in een klap...
Twee vliegen in een klap...
Heb er toch een gevonden, met X2 er op en voor 275 Volt en dat helpt 100%.
Wat een verschil. Niks, nada nul plop.
Fietsen doe ik toch wel hoor (af en toe
)
Wat een verschil. Niks, nada nul plop.
Fietsen doe ik toch wel hoor (af en toe