Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Moderator: Beheerdersteam
Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Waar haal je die "MDF pyramide's " dan vandaan ?Dan schreef:Deze maak je in een poep en een zucht van MDF
Onnodig veel werk, koop dan gewoon een goede kwaliteit akoestisch pyramide schuim.
Ik ben het niet vaak met Walter eens, maar hier heeft hij zeker een punt.
- pappaleo
- Contacteer:
In het geval van pyramideschuim wel meer.......ray5150 schreef:Ik ben het niet vaak met Walter eens, maar hier heeft hij zeker een punt.
Zag vorige week een speaker waar een ellips was gebruikt voor de behuizing.
Lijkt me hier ook een prima oplossing.
Lijkt me hier ook een prima oplossing.
Dat waren deze.ds23man schreef:Ploatje?
http://www.aequoaudio.com/
Lijkt me voor jou systeem een mooie behuizing.
Wel een website vol quatsch... maar niet de vorm van de ellips goed benutten (zoals bij de Concaeve in elk geval in één dimensie wel gedaan is), pfff.
Er zijn vast wel dames en heren die de vorm van die luidsprekers wel weten te waarderen.markbakk schreef:maar niet de vorm van de ellips goed benutten ..., pfff.
De luidsprekers klonken in ieder geval wel goed, samen met de opzet van de materialen waaruit de behuizing bestond, (wat we niet hebben kunnen controleren, maar wel de informatie over kregen) was het een goed, zeg maar best klinkende opzet.
En een hele mooie afwerking.
De verhalen die er vervolgens nu bijstaan op de site, is naar mijn idee "behoorlijk luchtig".
Maar als je ze hoort vergeet je dat verhaal wel.
En een hele mooie afwerking.
De verhalen die er vervolgens nu bijstaan op de site, is naar mijn idee "behoorlijk luchtig".
Maar als je ze hoort vergeet je dat verhaal wel.
Had je m'n punt wel?richard schreef:Er zijn vast wel dames en heren die de vorm van die luidsprekers wel weten te waarderen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Maar goed, de plaatjes multiplex liggen nog onaangeroerd. Geen tijd gehad. Dit weekend wordt hem ook niet, al het leidingwerk in de HSB wanden moet er nog even in voor maandag.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Rond de middag had ik vandaag het leidingwerk er al in zitten. Dus morgen tijd om wat plankjes te zagen. 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Testkastjes zitten in elkaar, nog even de schuine schotjes erin kitten en testbafle maken.
Ik vraag me af of je niet een beetje tijd aan het verspillen bent door een testkastje te maken voor een unit die je niet gaat gebruiken, elke driver is anders, dus mogelijke conclusies uit deze testen kan je toch niet 1:1 overnemen voor de grote AMT's...? Of zie ik dat helemaal fout?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Het gaat om het uittesten van een aantal theorie-en. De Ticc is akoestisch open voor gereflecteerd geluid aan de achterzijde, de Neo8 ook. Voor hogere frequenties kun je dat probleemloos dempen met dempingsmateriaal. Maar dat doet niet zoveel in het laagmid ( vergeet niet dat ik vanaf 300Hz werk).