Ik denk hierbij niet direct aan Philips, en dat terwijl mijn eerste zelfbouw luidspreker in 1974 Philips units had. Ik denk eerder aan KEF.
Toen REMO nog de enige zelfbouw luidsprekerzaak in Nederland was, in Rotterdam Crooswijk nog, bood hij diverse kitjes met KEF luidsprekers aan.
Ik heb ooit nog de originele Rogers Monitor gebouwd, met KEF B139, B110, T27 en Coles 4001G.
Die B139 sp1044 heeft diverse transmissielijnen van binnen gezien. Naast de Rogers Monitor was er de complexe State-of-the-Art transmissielijn van Paul Atkinson en ook nog Bailey's 'non-resonant' transmissielijn. Volgens mij deden die ontwerpers maar wat. Simulaties werden in die tijd nog niet gemaakt. Omdat we dat nu wel kunnen dacht ik een lekker megalomane gestrekte transmissielijn te maken met een B139. Misschien wel met twee om een Pied Piper achtige constructie te maken. De goedkeuring voor een 2 meter hoge kast is door vrouwlief afgegeven want die doet niet aan WAF.
Toch maar niet, ik kom dan in de knoop met mijn eigen Acceptance Factor.
Wat dan? Op de gok een kast bouwen, zoals Rogers, Atkinson en Bailey vroeger deden en dan een beetje klooien met demping en hopen dat het wat wordt?
Ik heb hier 4 van die dingen liggen en wil er toch wat mee gaan doen