Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Moderator: Beheerdersteam
Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Vanwaar "de punt"? Hoogtepunt, dieptepunt, pointless, geen punt, waardepunt?
groet,
Aat
N.B. Overigens mooi frequentiebereik!
groet,
Aat
N.B. Overigens mooi frequentiebereik!
Ja het is eerder een lijn dan een punt 
Verder moet ik ook echt eens de nieuwe hypex software gaan proberen!
Ik snap niet precies welke curves nou allemaal in beeld zijn. Ik neem aan de ongecorrigeerde responses van laag mid en hoog?
Verder moet ik ook echt eens de nieuwe hypex software gaan proberen!
Ik snap niet precies welke curves nou allemaal in beeld zijn. Ik neem aan de ongecorrigeerde responses van laag mid en hoog?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
De betaversie op de website heeft nog lang niet de functionaleit zoals ik hem hier heb. Moeten nog een paar kleine dingetjes gedaan worden om tot een final release te komen.
- bas focal m180
- Contacteer:
Maar goed dat er een parametrische equalizer functie op je DSP zitds23man schreef:Yep, en voordat iedereen zich afvraagt waarom die laagbult: ik heb hier geen roomgain. Zonder die bult klinkt het vreselijk dun.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Maar eens verder met wat gedachten voor de behuizing van de Ticc driver. Omdat de driver over een zeer breed gebied ( 350-20Khz) en zeer gevoelig is voor kastreflexies ben ik me wat aan het verdiepen in de technieken van Laurence Dickie en zijn Nautilus en Vivid ontwerpen.
Dan kom je dus uit bij Ed's Concave project:
Of HJ's Nescio:
Omdat het vreselijk onhandig is om testkasten te maken voor die grote drivers, gebruik ik de BG Neo8S als proefkonijn:
En wat ook wel handig is dat hier de komende maanden een goede zaagtafel aanwezig is:
Uiteraard zal dit op semi-wetenschappelijke en empirische basis gebeuren ondersteund met vergelijkende metingen in een IEC Baffle en "normale" kast.
Tips en suggesties zijn altijd welkom!
Dan kom je dus uit bij Ed's Concave project:
Of HJ's Nescio:
Omdat het vreselijk onhandig is om testkasten te maken voor die grote drivers, gebruik ik de BG Neo8S als proefkonijn:
En wat ook wel handig is dat hier de komende maanden een goede zaagtafel aanwezig is:
Uiteraard zal dit op semi-wetenschappelijke en empirische basis gebeuren ondersteund met vergelijkende metingen in een IEC Baffle en "normale" kast.
Tips en suggesties zijn altijd welkom!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
een tip alvast: dat randje in de cirkel was geen goed idee, zag je toch terug in de meting. daar had ik toch de schaaf wat meer werk moeten laten doen zodat het echt flush aan zat
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dat had ik al gezien. Heb jij nog berekeningen op de lengte van de pijpen losgelaten?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
nee, de buiten afmetingen waren door het design al min of meer vastgelegd. maar in het B&W whitepaper staat dacht ik wel e.e.a. bruikbaarsds23man schreef:Dat had ik al gezien. Heb jij nog berekeningen op de lengte van de pijpen losgelaten?
- Bijlagen
-
- B&W Sig_800_White_paper_Final_10.07.01.pdf
- (1.57 MiB) 97 keer gedownload
Lijkt leuk maar is eigenlijk oneigenlijk materiaalgebruik. Je krijgt allerlei problemen met scheuren door het werken van het MDF.ds23man schreef:Dan kom je dus uit bij Ed's Concave project:
Ik kan me voorstellen dat je 'm gewoon bouwt als een gevouwen TL-pijp en je het je niet zo moeilijk maakt door de boel symmetrisch uit te voeren.
Waarom zou je de pijp moeten vouwen? Gerhard heeft genoeg ruimte om compromisloos te bouwen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Wou de kast toch een beetje compact houden, 60cm diep en een meter hoog is niet erg praktisch.
Hier ook nog wat creatieve oplossingen:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... &start=400
Voer genoeg voor experimenten.
Hier ook nog wat creatieve oplossingen:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... &start=400
Voer genoeg voor experimenten.
Hier in het noorden zijn de bouwmarkten gewoon open op zondagray5150 schreef:Op zondag ?
Walt schreef:Zagen doet men op zaterdag, zondag is soldeerdag!
Aad
Dat staat dan wel haaks op jullie reputatieZweitse schreef:Hier in het noorden zijn de bouwmarkten gewoon open op zondagray5150 schreef:Op zondag ?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Zo, paar plaatjes berkenmultiplex 12mm staan tegen de zaagtafel.