Elektrostaten ut Grunn......

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Elektrostaten ut Grunn......

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Bericht door knuisje »

Bij de speakers van Blanko staat de ultieme luisterbeleving voorop. Geen gebruik van elektronische hulpmiddelen om het signaal te beïnvloeden. Geen filters, geen toonregeling, geen luidsprekerkast en zelfs geen volumeregeling. Bewezen buizentechniek de speciaal ontworpen step-up transformator en het sublieme geluid van een fullrange elektrostaat maken het luisteren naar deze weergever tot een waarachtige beleving.

Het enige wat u nodig heeft is een geluidsbron CD speler of een audiostreamer met volume regeling.
De Blanko speaker is niet alleen een waarachtig klinkende speaker, maar ook een mooi, kunstzinnig object in de woonkamer. Doordat de speakers volledig met de hand worden gemaakt is ieder paar uniek. Voordeel daarbij is dat kleine veranderingen of verbeteringen direct kunnen worden doorgevoerd.
Begrijp ik niet helemaal. :think:
Gebruikersavatar
RNacoustics
Berichten: 381
Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Bericht door RNacoustics »

knuisje schreef:
Bij de speakers van Blanko staat de ultieme luisterbeleving voorop. Geen gebruik van elektronische hulpmiddelen om het signaal te beïnvloeden. Geen filters, geen toonregeling, geen luidsprekerkast en zelfs geen volumeregeling. Bewezen buizentechniek de speciaal ontworpen step-up transformator en het sublieme geluid van een fullrange elektrostaat maken het luisteren naar deze weergever tot een waarachtige beleving.

Het enige wat u nodig heeft is een geluidsbron CD speler of een audiostreamer met volume regeling.
De Blanko speaker is niet alleen een waarachtig klinkende speaker, maar ook een mooi, kunstzinnig object in de woonkamer. Doordat de speakers volledig met de hand worden gemaakt is ieder paar uniek. Voordeel daarbij is dat kleine veranderingen of verbeteringen direct kunnen worden doorgevoerd.
Begrijp ik niet helemaal. :think:
Als ze maar muzikaal klinken :rock:
Daar gaat het uiteindelijk om.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Bericht door SSassen »

Iets te ver doorgeschoten misschien?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Bericht door Leeuwarden »

Iedereen zaterdag even naar Veendam om een genadeloos oordeel te vellen?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Bericht door Zweitse »

Leeuwarden schreef:
Iedereen zaterdag even naar Veendam om een genadeloos oordeel te vellen?
Ik denk dat ik inderdaad even ga kijken :mrgreen:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Bericht door AatV »

Het schijnt een Demodag te worden. Demo? Waar forumlid Democles al niet stilletjes mee bezig is.. :mrgreen:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 9:40
Locatie: Schin op Geul
Contacteer:

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Bericht door Gerrit »

Als er geen filter in zit, zijn ze dan ook niet in segmenten onderverdeeld? Zo, nee dan is het weer een studie in bundeling.
€19000,- voor een set is ook niet misselijk. Voor dat geld zou ik bij 'contact' wel een adres willen zien plus KvK nummer en niet alleen een 06 nummer.

Gerrit
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Bericht door MichaelB »

Je zou verwachten dat ze voor dit bedrag ook wel spellingcontrole zouden hebben :mrgreen:
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Bericht door markbakk »

Gerrit schreef:
Als er geen filter in zit, zijn ze dan ook niet in segmenten onderverdeeld?
Mompelt iets met 'weerstanden'...

[Edit] Overigens kun je met een 'speciale step-uptrafo' ook wel spreken van een filter. :sure:

[Edit2] En wel heel fijn dat zo'n ongetwijfeld hoogohmige (aan de ingang dan) buizenbak alleen maar is aan te sturen met een RCA-asymmetrische bron. Hoe gaan we dat alles nou eens neerzetten zonder ellenlange aansluitkabeltjes en flinke storingsgevoeligheid als gevolg?
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 9:40
Locatie: Schin op Geul
Contacteer:

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Bericht door Gerrit »

markbakk schreef:
Gerrit schreef:
Als er geen filter in zit, zijn ze dan ook niet in segmenten onderverdeeld?
Mompelt iets met 'weerstanden'...

[Edit] Overigens kun je met een 'speciale step-uptrafo' ook wel spreken van een filter. :sure:

[Edit2] En wel heel fijn dat zo'n ongetwijfeld hoogohmige (aan de ingang dan) buizenbak alleen maar is aan te sturen met een RCA-asymmetrische bron. Hoe gaan we dat alles nou eens neerzetten zonder ellenlange aansluitkabeltjes en flinke storingsgevoeligheid als gevolg?
De condensator(en) had je immers al :lol: Maar een simpel filter is immers ook een filter.

Geen XLR, dat was mij ook al opgevallen, en dat terwijl je met trafo's zo mooi volledig galvanisch gescheiden gebalanceerde ingangen kunt maken en als je wilt ook meteen een fasedraaier.

Gerrit
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Bericht door Shadow »

Ik denk dat het publiek toen live niet hoor wat ik hoor.
Da's een gevaarlijke...
Net zoals die alu behuizing in mijn ogen maar goed, wie ben ik :think:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Bericht door Kappa7 »

Ik vind het erg mooi gemaakt en een mooie combinatie van vellen met buizenversterkers.
Zit er over na te denken om zaterdag even te gaan luisteren.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Bericht door ds23man »

ZBA luisterdag in Veendam? :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Bericht door ray5150 »

In dat geval verwachten wij natuurlijk wel een verslag, met :foto:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Bericht door Wowly »

Ik vind ze erg mooi om te zien. En ik vind het knap dat mensen dit doen. De recensies zijn tot nu toe goed, be benieuwd wat kritische forummembers van het geluid vinden...
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Bericht door Barry2001 »

Leuk concept, mooi afgewerkt, mag zeker een kans hebben. Alleen puur praktisch, hoop voor de aspirant koper dat er geen kinderen of huisdieren rondlopen, of een schoonmaakster van het type dat hier komt, want dan zijn de buisjes geen lang leven gegeven zo dicht bij de grond..
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Bericht door Shadow »

Kijk es papa wat ik kan :twisted: krak!
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Bericht door richard »

ds23man schreef:
Leuk die foto's in zo'n oude strokartonfabriek.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Bericht door markbakk »

Wowly schreef:
Ik vind ze erg mooi om te zien. En ik vind het knap dat mensen dit doen. De recensies zijn tot nu toe goed, be benieuwd wat kritische forummembers van het geluid vinden...
Eigenlijk ben ik het daarmee helemaal eens.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Bericht door Barry2001 »

Gaat er nog iemand luisteren vandaag?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Bericht door Zweitse »

Barry2001 schreef:
Gaat er nog iemand luisteren vandaag?
Ja :mrgreen:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Bericht door Barry2001 »

Ook wel nieuwschierig, maar het is me ver rijden. Ik zou zeggen, een uitgebreide review/ verslag met foto's dan maar Zweitse :goedzo:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Bericht door Zweitse »

Barry2001 schreef:
Ook wel nieuwschierig, maar het is me ver rijden. Ik zou zeggen, een uitgebreide review/ verslag met foto's dan maar Zweitse :goedzo:
Ik heb niet eens een camera :rofl:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Bericht door Barry2001 »

Vertel me dat type telefoon eens dat je hebt zonder camera :mrgreen: uiterst zeldzaam :shock:
Plaats reactie