Hoe staat het ervoor, al aan het bouwen?
Ben zeer benieuwd naar het resultaat!
Ben zelf ook de lxmini aan het overwegen, al dan niet met toevoeging van LXstudio woofers(na wat sparen ).
Allereerst iedereen nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!!
Op dit moment werk ik er alleen in de verloren uurtjes aan. Dus nog niet heel veel vorderingen.
Laatst kwam ik niet onder een bezoekje aan de IKEA uit. Daar kwam ik deze LED-verlichte plexiglazen kubus tegen. Omdat ik de buizen van de LXmini ook in plexiglas heb, leek het me wel mooi de filters (dlcp) en versterkers (ucd182) hierin te bouwen. Met 4mm messing een frame gemaakt waarin ik alles probeer te monteren. De eerste 2 ucd blokjes zitten er nu in (dwz 4 kanalen). De volgende 2 komen ernaast. Het is krap maar lijkt allemaal net te passen, we zullen zien.
Vandaag een paar uur kunnen klussen, de eerste woofer kast zit in elkaar. Even een van de 2 woofers erin gelegd: goed voor de motivatie als je vooruitgang ziet.
De bloempot waar ik aan de onderkant de bodem heb uitgehaald past perfect.
Voor de geinteresseerden: de pot is een Elho Brussels Diamond met een diameter van 16cm van de Intratuin. Dat scheelt zoeken:-)
Bijlagen
Laatst gewijzigd door Tymen op zo 14 feb 2016, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Beide woofer kasten zitten in elkaar, zijn (mat blank) gelakt en bedraad. De kabels zitten ingefreesd zodat je ze niet ziet. Heerlijk om weer even te klussen:-)
Op de foto in je vorige post is het gaatje voor de kabels al te zien. Maar het buitenste paneel zit er daar ook al tegen.
Hoe heb je die kabel er nog door gekregen?
Die draden erdoorheen trekken was nog even spannend. Uiteindelijk eerst de draad aan een kleinere voerdraad gesoldeerd en zo doorgetrokken.
Ook had ik nog even een momentje toen ik de woofers met de magneet op de (stalen) liftvloer had gelegd. Die zaten lekker vast.
Die draden erdoorheen trekken was nog even spannend. Uiteindelijk eerst de draad aan een kleinere voerdraad gesoldeerd en zo doorgetrokken. Ook had ik nog even een momentje toen ik de woofers met de magneet op de (stalen) liftvloer had gelegd. Die zaten lekker vast.
Met 4mm messing een frame gemaakt waarin ik alles probeer te monteren. De eerste 2 ucd blokjes zitten er nu in (dwz 4 kanalen). De volgende 2 komen ernaast. Het is krap maar lijkt allemaal net te passen, we zullen zien.
Ik heb het met gewoon soldeertin aan elkaar gemaakt en dan met scotchbrite geborsteld. Mijn theorie was dat de versterkers nooit zo heet worden dat het soldeertin gaat smelten. Hopelijk hoef ik die theorie nooit te testen
Very nice!!!
Leuk om te zien dat je netjes doorgewerkt hebt en dit tot een mooi einde gaat brengen. Aangezien de schroefjes er nog niet in lijken te zitten bij de alu midbas zal het nog niet spelen denk ik?!
Hij geeft geen motivatie voor die keuze. Ik kan wel een reden bedenken; De houten connector is op die plek niet zo heel dik, ik schat 5 mm.
Ik neig er ook (net als jij) naar om te schroeven. Heb je misschien een goed adres waar ik zwarte korte schroeven kan bestellen?