Linkwitz Orion 3.5

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Klipr
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 23 nov 2014, 22:28

Re: Linkwitz Orion 3.5

Bericht door Klipr »

Hoe staat het ervoor, al aan het bouwen?
Ben zeer benieuwd naar het resultaat!
Ben zelf ook de lxmini aan het overwegen, al dan niet met toevoeging van LXstudio woofers(na wat sparen :)).
Gebruikersavatar
Tymen
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 21:14
Locatie: Haarlem

Re: Linkwitz Orion 3.5

Bericht door Tymen »

De LXmini's beginnen al vorm te krijgen.
Ook ik gebruik de bekende truc met de bloempot :-)
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Linkwitz Orion 3.5

Bericht door architect »

nog vorderingen sinds de kerstvakantie?
Gebruikersavatar
Tymen
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 21:14
Locatie: Haarlem

Re: Linkwitz Orion 3.5

Bericht door Tymen »

Allereerst iedereen nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!!
Op dit moment werk ik er alleen in de verloren uurtjes aan. Dus nog niet heel veel vorderingen.
Laatst kwam ik niet onder een bezoekje aan de IKEA uit. Daar kwam ik deze LED-verlichte plexiglazen kubus tegen. Omdat ik de buizen van de LXmini ook in plexiglas heb, leek het me wel mooi de filters (dlcp) en versterkers (ucd182) hierin te bouwen. Met 4mm messing een frame gemaakt waarin ik alles probeer te monteren. De eerste 2 ucd blokjes zitten er nu in (dwz 4 kanalen). De volgende 2 komen ernaast. Het is krap maar lijkt allemaal net te passen, we zullen zien.
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Linkwitz Orion 3.5

Bericht door bas focal m180 »

Nice :rock:

water en vissen erbij en je hebt echt iets unieks.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Linkwitz Orion 3.5

Bericht door ds23man »

Zat eerder aan een parapluplant te denken.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Linkwitz Orion 3.5

Bericht door hannesie »

ds23man schreef:
Zat eerder aan een parapluplant te denken.
Dat is wel erg jaren '60. :lol:

Ik dacht in eerste instantie aan een 3D printer in een kassie.
Gebruikersavatar
Tymen
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 21:14
Locatie: Haarlem

Re: Linkwitz Orion 3.5

Bericht door Tymen »

Vandaag een paar uur kunnen klussen, de eerste woofer kast zit in elkaar. Even een van de 2 woofers erin gelegd: goed voor de motivatie als je vooruitgang ziet.
Bijlagen
image.jpeg
Gebruikersavatar
Tymen
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 21:14
Locatie: Haarlem

Re: Linkwitz Orion 3.5

Bericht door Tymen »

De bloempot waar ik aan de onderkant de bodem heb uitgehaald past perfect.
Voor de geinteresseerden: de pot is een Elho Brussels Diamond met een diameter van 16cm van de Intratuin. Dat scheelt zoeken:-)
Bijlagen
image.jpeg
Laatst gewijzigd door Tymen op zo 14 feb 2016, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Linkwitz Orion 3.5

Bericht door hannesie »

Dit wordt optisch wel een beauty ...........!!! :shock:
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Linkwitz Orion 3.5

Bericht door A3Baak »

hannesie schreef:
Dit wordt optisch wel een beauty ...........!!! :shock:
+1
Gebruikersavatar
Tymen
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 21:14
Locatie: Haarlem

Re: Linkwitz Orion 3.5

Bericht door Tymen »

Beide woofer kasten zitten in elkaar, zijn (mat blank) gelakt en bedraad. De kabels zitten ingefreesd zodat je ze niet ziet. Heerlijk om weer even te klussen:-)
Bijlagen
image.jpeg
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Linkwitz Orion 3.5

Bericht door rho »

Mooi werk hoor!

Op de foto in je vorige post is het gaatje voor de kabels al te zien. Maar het buitenste paneel zit er daar ook al tegen.
Hoe heb je die kabel er nog door gekregen?
Gebruikersavatar
Tymen
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 21:14
Locatie: Haarlem

Re: Linkwitz Orion 3.5

Bericht door Tymen »

Die draden erdoorheen trekken was nog even spannend. Uiteindelijk eerst de draad aan een kleinere voerdraad gesoldeerd en zo doorgetrokken.
Ook had ik nog even een momentje toen ik de woofers met de magneet op de (stalen) liftvloer had gelegd. Die zaten lekker vast.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Linkwitz Orion 3.5

Bericht door rho »

Tymen schreef:
Die draden erdoorheen trekken was nog even spannend. Uiteindelijk eerst de draad aan een kleinere voerdraad gesoldeerd en zo doorgetrokken.
Ook had ik nog even een momentje toen ik de woofers met de magneet op de (stalen) liftvloer had gelegd. Die zaten lekker vast.
Oeps. :lol:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Linkwitz Orion 3.5

Bericht door knuisje »

Dat wordt heel mooi! :rock:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Linkwitz Orion 3.5

Bericht door MechanicalAnimal »

Tymen schreef:
Met 4mm messing een frame gemaakt waarin ik alles probeer te monteren. De eerste 2 ucd blokjes zitten er nu in (dwz 4 kanalen). De volgende 2 komen ernaast. Het is krap maar lijkt allemaal net te passen, we zullen zien.
Gaaf!!!!!!!


Hoe doe je dat met dat messing? Hardsolderen?


Heb je daar close-ups van?
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Linkwitz Orion 3.5

Bericht door architect »

Tymen schreef:
Ook had ik nog even een momentje toen ik de woofers met de magneet op de (stalen) liftvloer had gelegd. Die zaten lekker vast.
:lagge:
Gebruikersavatar
Tymen
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 21:14
Locatie: Haarlem

Re: Linkwitz Orion 3.5

Bericht door Tymen »

MechanicalAnimal schreef:

Gaaf!!!!!!!


Hoe doe je dat met dat messing? Hardsolderen?


Heb je daar close-ups van?
Ik heb het met gewoon soldeertin aan elkaar gemaakt en dan met scotchbrite geborsteld. Mijn theorie was dat de versterkers nooit zo heet worden dat het soldeertin gaat smelten. Hopelijk hoef ik die theorie nooit te testen ;-)
Bijlagen
image.jpeg
Gebruikersavatar
Tymen
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 21:14
Locatie: Haarlem

Re: Linkwitz Orion 3.5

Bericht door Tymen »

Vandaag weer wat geklust.
Ps als iemand de kasten van de Orion's wil hebben kan die ze afhalen in Haarlem.
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Linkwitz Orion 3.5

Bericht door wouter »

Very nice!!!
Leuk om te zien dat je netjes doorgewerkt hebt en dit tot een mooi einde gaat brengen. Aangezien de schroefjes er nog niet in lijken te zitten bij de alu midbas zal het nog niet spelen denk ik?!

Je TV meubel, nieuw project voor hierna of retro?
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: Linkwitz Orion 3.5

Bericht door leonidas »

Ziet er gelikt uit !!
Pet af dus.....
Gebruikersavatar
Tymen
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 21:14
Locatie: Haarlem

Re: Linkwitz Orion 3.5

Bericht door Tymen »

Ze spelen inderdaad nog niet, de versterker en filter zijn nog niet af. Ik ben wel erg benieuwd hoe ze klinken.

Linkwitz adviseert de (mid)woofer met kit te bevestigen. Ik zit nog in dubio of ik dat ga doen.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Linkwitz Orion 3.5

Bericht door richard »

Tymen schreef:
Linkwitz adviseert de (mid)woofer met kit te bevestigen. Ik zit nog in dubio of ik dat ga doen.
Met welke motivatie? Het geeft wel een hoop gedonder en waarschijnlijk schade als ze er ooit weer uit moeten.
Gebruikersavatar
Tymen
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 21:14
Locatie: Haarlem

Re: Linkwitz Orion 3.5

Bericht door Tymen »

Hij geeft geen motivatie voor die keuze. Ik kan wel een reden bedenken; De houten connector is op die plek niet zo heel dik, ik schat 5 mm.
Ik neig er ook (net als jij) naar om te schroeven. Heb je misschien een goed adres waar ik zwarte korte schroeven kan bestellen?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”