Heb je die zelf gemaakt of zo bestelt?
Keukenproject
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Keukenproject
Nee Schaeffer: eerst wat denken, zo'n sluimerend proces, je kent het wel
dan een dagje meten en tekenen, dagje laten rusten, nog eens gekeken of alle maten kloppen en toen besteld. Vanmiddag binnen gekomen, aan het passen geweest eerder vanavond en het lijkt allemaal ok gelukkig.
Heb nu wel erg veel zin het verder in elkaar te zetten, maar om de een of andere manier is het met werk altijd knettertje druk zo aan het eind vh jaar, budgetten die op moeten, ik weet niet wat het is, hoop er nog een beetje tijd voor te krijgen.
Heb nu wel erg veel zin het verder in elkaar te zetten, maar om de een of andere manier is het met werk altijd knettertje druk zo aan het eind vh jaar, budgetten die op moeten, ik weet niet wat het is, hoop er nog een beetje tijd voor te krijgen.
Re: Keukenproject
Ja dat kriebelt dan hé.
Ik herken dat wel.
Ze leveren wel erg netjes werk af, de platen zien er keurig uit.
Ik herken dat wel.
Ze leveren wel erg netjes werk af, de platen zien er keurig uit.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Keukenproject
De foto is een beetje brak (even quick & dirty vanaf de telefoon), maar het is zoals altijd weer echt superstrak. Het alu is 2mm dik, en hoef het eigenlijk maar heel iets te schuren voor het spuitklaar is. Ondanks dat ze waarschuwen voor het 'ruwe' oppervlak als je het niet geanodiseerd oid besteld valt dit eigenlijk altijd wel mee.
Het is niet goedkoop maar je krijgt er echt een stukje kwaliteit voor. Plus het feit dat ik geen SolidWorks/ProE of weet ik het hoef aan te slingeren (student versie/light/crack) en het gewoon bij hun op de site kan doen maakt het ook makkelijk....
Het is niet goedkoop maar je krijgt er echt een stukje kwaliteit voor. Plus het feit dat ik geen SolidWorks/ProE of weet ik het hoef aan te slingeren (student versie/light/crack) en het gewoon bij hun op de site kan doen maakt het ook makkelijk....
Re: Keukenproject
Joh de foto is prima, je ziet duidelijk dat het netjes strak gesneden is,waarschijnlijk met lazer.Barry2001 schreef:De foto is een beetje brak (even quick & dirty vanaf de telefoon), maar het is zoals altijd weer echt superstrak. Het alu is 2mm dik, en hoef het eigenlijk maar heel iets te schuren voor het spuitklaar is. Ondanks dat ze waarschuwen voor het 'ruwe' oppervlak als je het niet geanodiseerd oid besteld valt dit eigenlijk altijd wel mee.
Als je dat met de hand probeert te krijgen dan heb je daar een aardige klus aan.
Ha je refereert naar het plaatje wat ik heb gemaakt voor de behuizing waar ik mee bezig ben.Barry2001 schreef:Het is niet goedkoop maar je krijgt er echt een stukje kwaliteit voor. Plus het feit dat ik geen SolidWorks/ProE of weet ik het hoef aan te slingeren (student versie/light/crack) en het gewoon bij hun op de site kan doen maakt het ook makkelijk....
Ja dat was om eens wat 3D skils op te doen.
Tot nu toe alleen ervaring in het 2D tekenen en was wel benieuwd naar het 3D verhaal. Valt best nog tegen overigens als je AutoCad gewent bent.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Keukenproject
Haha nee, toeval eigenlijk. Heb (werk) wel te maken met ProE en SolidWorks, maar gebruik het zijdelings, ben er niet super in thuis. Zo'n plaat tekenen zou wel gaan...En heb er thuis zowiezo geen licentie voor, dat bedoelde ik eigenlijk.Kappa7 schreef:Ha je refereert naar het plaatje wat ik heb gemaakt voor de behuizing waar ik mee bezig ben.
Ja dat was om eens wat 3D skils op te doen.
Tot nu toe alleen ervaring in het 2D tekenen en was wel benieuwd naar het 3D verhaal. Valt best nog tegen overigens als je AutoCad gewent bent.
Maar het gaat je goed af hoor, mooi plaatje!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Keukenproject
Opbouwen, dit wordt het idee, onderkant waar de rest van de versterker opgebouwd zal worden:
Bovenkant:
Bovenkant met topplaat:
Trafokappen, worden op de topplaat geschroefd:
Tot zover het mechanische, nu denk ik vast eea spuiten zodat het een tijdje kan drogen/uitharden, en de soldeerbout kan opgewarmd worden......
Bovenkant:
Bovenkant met topplaat:
Trafokappen, worden op de topplaat geschroefd:
Tot zover het mechanische, nu denk ik vast eea spuiten zodat het een tijdje kan drogen/uitharden, en de soldeerbout kan opgewarmd worden......
Re: Keukenproject
Leuk man. 
Ja, spuitwerk loop ik ook zo onderhand tegenaan,helaas is het te koud buiten
Ja, spuitwerk loop ik ook zo onderhand tegenaan,helaas is het te koud buiten
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Keukenproject
Doe ik in de schuur, kan op zich wel. Buiten is tricky hoor, stof, prut, zeker met die wind..
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Keukenproject
Heb nu de laatste weken de luidsprekers op verschillende plekken een tijdje beluisterd, presteren eigenlijk heel aardig. Toch blijft de uiteindelijke standplaats een beetje een zorgenkindje, in de keuken op of in de kast. Het laag wordt daar versterkt tot minder aangename proporties, terwijl als ze vrij staan dit ok is, ondanks dat de BR poort al naar de zijkant is verhuisd.
Ik overweeg iets wat ik nog niet eerder op een versterker heb gedaan, toonregeling. Gewaardeerd forumlid Anne heeft in een ander draadje een schema van een eenvoudige toonregeling bedacht, met bv een TL274 die niet op een symmetrische voedingsspanning hoeft te draaien. Ruimte is (weer eens) een issue in de versterker, het zou mooi zijn als de regeling kan draaien op de 6.3V gelijkspanning die aanwezig is. Een extra trafootje kan, maar dan kan ik net zo goed weer naar iets met een symmetrische voedingsspanning gaan.
Anne's schema:
Het idee is om mooie condensatoren te gaan gebruiken, styroflex die ome Dick wel heeft, en om bv met een relais de hele regeling te kunnen bypassen. De TL274 vraagt tussen de 2.7 en 16V voedingsspanning volgens de datasheet. Je geeft zelf 10-15V aan in het schema Anne, zie je problemen door de wat lage voedingsspanning?
Ik overweeg iets wat ik nog niet eerder op een versterker heb gedaan, toonregeling. Gewaardeerd forumlid Anne heeft in een ander draadje een schema van een eenvoudige toonregeling bedacht, met bv een TL274 die niet op een symmetrische voedingsspanning hoeft te draaien. Ruimte is (weer eens) een issue in de versterker, het zou mooi zijn als de regeling kan draaien op de 6.3V gelijkspanning die aanwezig is. Een extra trafootje kan, maar dan kan ik net zo goed weer naar iets met een symmetrische voedingsspanning gaan.
Anne's schema:
Het idee is om mooie condensatoren te gaan gebruiken, styroflex die ome Dick wel heeft, en om bv met een relais de hele regeling te kunnen bypassen. De TL274 vraagt tussen de 2.7 en 16V voedingsspanning volgens de datasheet. Je geeft zelf 10-15V aan in het schema Anne, zie je problemen door de wat lage voedingsspanning?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Keukenproject
De toonregeling opgebouwd op gaatjesprint, even 1 kanaal voor het proberen. En dan komt de onlangs overgenomen 'meetversterker' van PvL goed van pas 
Even een oude speaker erachter, hoog - midden - laag , lijkt te werken. Ik wil er nog wat aan meten maar moet nog even wat anders doen zo, wordt vervolgd.
Even een oude speaker erachter, hoog - midden - laag , lijkt te werken. Ik wil er nog wat aan meten maar moet nog even wat anders doen zo, wordt vervolgd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Keukenproject
Toonregeling is ok zo, niets meer aan doen. Ik wil er een printje van gaan tekenen, maar weet eigenlijk niet precies hoeveel ruimte ik ervoor heb... eerst maar even verder met de rest opbouwen. Breakout bedacht voor onder de buisvoeten, met nogmaals Loek dank voor de soldeersteunen
Passen precies tussen de bevestigingsboutjes van de plaatjes waar de buisvoeten mee vast zitten. Beetje geluk moet je hebben.. In het originele schema zitten geen gridstoppers, ik ga ze hier wel toepassen direkt op de buisvoet. pin 4/5 en 9 is gloei, komt bovenlangs (ECC83).
Re: Keukenproject
Mooi dat je al een toepassing hebt Barry!Barry2001 schreef:: Passen precies tussen de bevestigingsboutjes van de plaatjes waar de buisvoeten mee vast zitten. Beetje geluk moet je hebben.).
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Keukenproject
Verder met de opbouw. Eerst maar even de plaatjes gespoten waar de in- en uitgangsconnectoren op komen, kunnen ze drogen. Deze komen door de opening op de bovenplaat in het zicht te zitten straks.
Nog 3 soldeersteunen bevestigd en een centraal aardpunt gemaakt. Stuurtrapje aangesloten, en begonnen met de eindtrapjes.
Punt van zorg is nog even de voeding, met name de 2 elco's die er nu nog los op liggen. Geen ideale plek zo direct onder de voedingstrafo, maar ruimte is weer eens een issue... denk dat ik 2 plaatjes maak waar de elco's op vast komen te zitten, komen dan tussen de voedingstrafo en de UGT's in te zitten, op de plek waar ze nu liggen zo'n beetje.
Nog 3 soldeersteunen bevestigd en een centraal aardpunt gemaakt. Stuurtrapje aangesloten, en begonnen met de eindtrapjes.
Punt van zorg is nog even de voeding, met name de 2 elco's die er nu nog los op liggen. Geen ideale plek zo direct onder de voedingstrafo, maar ruimte is weer eens een issue... denk dat ik 2 plaatjes maak waar de elco's op vast komen te zitten, komen dan tussen de voedingstrafo en de UGT's in te zitten, op de plek waar ze nu liggen zo'n beetje.
Re: Keukenproject
Hij doet ook dienst als warmhoudplaatje dus een beetje aandacht mag wel hoor.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Keukenproject
Expresso? Dat lijkt me vrij lastig https://www.expresso.nl/
Een tosti daartegen moet tot de mogelijkheden behoren
Een tosti daartegen moet tot de mogelijkheden behoren
Re: Keukenproject
Met "doe toch eens normaal man|", bedoelde ik dan met de gedacht aan deze linkjes.
Vooral die kleindochter is dan ook leuk.
De laatste reclame met die meertonige hoorn is ook een topper van een heerlijk overbodig gekke oplossing, zeker als je weet dat de meeste mensen daar waarschijnlijk via de achterdeur naar binnenkomen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Keukenproject
Haha Bennie, welbekend in deze contreien natuurlijk. Vind het eigenlijk we geinig het eens over the top te doen. Bij vorige versterkers was het vaak nog wat klooien met opbouw, dit is feitelijk alleen nabouwen van een bestaand ding. Maw het kan nu ook direkt strak met zicht op het eindresultaat.
Daarbij blijft het een hardnekkig gerucht dat Bennie en een bekende versterker ontwerper 1 en dezelfde persoon zijn....
Daarbij blijft het een hardnekkig gerucht dat Bennie en een bekende versterker ontwerper 1 en dezelfde persoon zijn....
