RD 40 Allegra
Moderator: Beheerdersteam
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: RD 40 Allegra
Ik had een ruime dip verwacht in het midden.
Maar alles staat of valt wat de center moet weergeven, hoeveel hoog komt eruit tijdens de weergave van films.
Heb je een filter schema Piet.
Maar alles staat of valt wat de center moet weergeven, hoeveel hoog komt eruit tijdens de weergave van films.
Heb je een filter schema Piet.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: RD 40 Allegra
Ook de center?ds23man schreef:Is met een minidsp actief gefilterd Bas.
Zo ja dan is het simpel om wat extra gas te geven boven de 4-5 khz.
Maar als het goed (genoeg) klinkt waarom zou je verder klooien, center is maar voor stemmen zou ik zeggen.
Main speakers die moeten goed zijn, daar draai je immers muziek mee de rest kan me gestolen worden.
Re: RD 40 Allegra
Geen meetdata te vinden helaas.Gerrit schreef:Is er ook een directivity diagram wat aantoont dat dit ook inderdaad werkt en niet een bron is van allerlei diffractie ellende?Chocomel schreef:Sunfire lost het probleem op door wat verticale vaantjes voor de tweeter te plaatsen. Misschien zou je zoiets ook zelf kunnen maken.
Gerrit
Re: RD 40 Allegra
De 2 zits bank waar we muziek en films beleven staat recht tegenover de center.
Of ik links of rechts zit maakt geen verschil, meet ook net als de rode lijn.
Klinkt daar OK voor mij, ze staan nu ook op "large" in de receiver.
Dat is omdat het nu de enige speaker is waar ik naar kan luisteren, dus nu zowel films als muziek in mono.
Of ik links of rechts zit maakt geen verschil, meet ook net als de rode lijn.
Klinkt daar OK voor mij, ze staan nu ook op "large" in de receiver.
Dat is omdat het nu de enige speaker is waar ik naar kan luisteren, dus nu zowel films als muziek in mono.
Re: RD 40 Allegra
Tussen al het feestgedruis toch nog wat tijd gevonden.
Achter kantjes zijn nu wel OK, de voorkant behoeft nog wat werk.
Achter kantjes zijn nu wel OK, de voorkant behoeft nog wat werk.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: RD 40 Allegra
Vind het wel wat hebben, wordt een eigenzinnig uiterlijk zo. Hoe hoog zijn ze, 1m50?
Re: RD 40 Allegra
Barry ze zijn nu, na nog een stukje er boven op gelijmd te hebben, 165cm hoog.
Re: RD 40 Allegra
Valt wel mee.
165 hoog, bovenkant 20 breed onder 30 en 40cm diep.
Die Ultrazoom's hebben ook nog een baskastje..........
Na 2 laagjes white wash bijna toe aan de lagen blanke lak.
165 hoog, bovenkant 20 breed onder 30 en 40cm diep.
Die Ultrazoom's hebben ook nog een baskastje..........
Na 2 laagjes white wash bijna toe aan de lagen blanke lak.
Re: RD 40 Allegra
Zo nu beiden in elkaar.
Me nu maar gaan storten op de Groundsound elektronica in een HIFI2000 kast.
Me nu maar gaan storten op de Groundsound elektronica in een HIFI2000 kast.
Re: RD 40 Allegra
Had zo mijn twijfels eerst over de vorm maar dit ziet er wel prima uit (als ook de fronten ervoor zitten). Verwacht je een heel andere klank dan bij de eerste versie?
Re: RD 40 Allegra
Zo'n beetje het zelfde, alleen niet zo plaatsing gevoelig, zij woofers soms een probleem.hsmeets schreef:Had zo mijn twijfels eerst over de vorm maar dit ziet er wel prima uit (als ook de fronten ervoor zitten). Verwacht je een heel andere klank dan bij de eerste versie?
De SB's (laagmid)zijn er tussen gekomen om de RD's heel te houden bij wat luider spelen.
Start voor de DSP zal zijn laag tot 140Hz, midlaag tot 800-900Hz en de rest voor de RD40's.
Re: RD 40 Allegra
Je hebt geen bedenkingen bij dat je net in het middengebied een overgang hebt van de SB naar de B&G?piet1955 schreef:Zo'n beetje het zelfde, alleen niet zo plaatsing gevoelig, zij woofers soms een probleem.hsmeets schreef:Had zo mijn twijfels eerst over de vorm maar dit ziet er wel prima uit (als ook de fronten ervoor zitten). Verwacht je een heel andere klank dan bij de eerste versie?
De SB's (laagmid)zijn er tussen gekomen om de RD's heel te houden bij wat luider spelen.
Start voor de DSP zal zijn laag tot 140Hz, midlaag tot 800-900Hz en de rest voor de RD40's.
Re: RD 40 Allegra
De SB'n naast de RD was lekker met 6dB en ongeveer 1200 Hz.
We gaan het allemaal uitproberen, het voordeel van DSP.
We gaan het allemaal uitproberen, het voordeel van DSP.
Re: RD 40 Allegra
Gaat gezellig druk worden in de HIFI2000 kast, dat maal 2.
Ken net.
Ken net.
