Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Ladder +++
Dank je, een beetje zweethandjes, maar dat is nu weer over.democles schreef:Gefeliciteerd Hans![]()
De instelling op de Vortexbox niet gewijzigd, dus de server spuwt er dan gewoon PCM uit, en dan met de DSD dan weer of nog 352.8 kHz.
Wat mij ook nu dan weer opviel dat de DSD duidelijk een lager volume geeft, en ik dus de een beetje de boel moet oppeppen met het volume.
Nog steeds een goed beeld in het geluid, gewoon een lekkere sound, niks mis mee dus, gewoon zoals het hoort of zoals ik het gewend ben
Re: Ladder +++
Het ziet er naar uit dat versie 1.05 er aan komt.
Maar voor jou geen probleem, met de recente oefeningen in het flashen
Maar voor jou geen probleem, met de recente oefeningen in het flashen
Re: Ladder +++
Klopt, en oefening baart kunst.democles schreef:Het ziet er naar uit dat versie 1.05 er aan komt.
Maar voor jou geen probleem, met de recente oefeningen in het flashen
Nu dan even aan het spelen met het DSD verhaal via de nieuwe firmware , dat doet hij prima.
Nu dus even met Vortexbox, waar ik dat kan aan en/of uitzetten.
Ledjes die de samplerate weergeven en die ik dan heb op het aparte frontje gaan dan buiten werking, daar moet dan nog DSD bijkomen.
Klank is echt net iets anders naar mijn idee, details moet ik maar weer even naar kijken/luisteren.
Wat dan wel weer net even anders is, bij de DSD via 1 bits naar de DAC gaat er bij de Amanero een ledje branden dat er DSD uitgespuwd word, maar dan zie ik dat niet meer op het frontje. Dus DXD zal dan wel als PCM er uitkomen, en de DSD led moet ik even zien te vinden.
De selectie van de input zou met de versie beter moeten werken, maar dat is nu juist niet zo, de fout komt niet meer voor in het nieuwe 1.05 bestanden reeks-je.
Zeggen ze.
Re: Ladder +++
Update naar 1.05 zit er nu ingebakken, zullen zien of het nu weer beter gaat.
Selectie van input was niet lekker en af en toe geen goed signaal, en nu een reset wel vaak dan weer beter.
We gaan het meemaken.
Selectie van input was niet lekker en af en toe geen goed signaal, en nu een reset wel vaak dan weer beter.
We gaan het meemaken.
Re: Ladder +++
En wat is dan het/een NOS filter, nog wat verder studeren. Keuze's, ach waren het er maar niet zoveel.
Net als bij een kind, hou het op 2, wel zo gemakkelijk.
Re: Ladder +++
Nu maar eens wat zitten stoeien, en nu heb ik wat meer in de gaten hoe het werkt.
Bij MiniDsp is het echt on the Fly, en je hoort het, maar hier moet je echt even aan uit schakelen.
Nu dus naar Soft geschakeld, en bij een normale 16.44.1 klinkt het iets vriendelijker, iets als iets meer een buizengeluid.
Klinkt een beetje raar om heet zo uit te drukken, maar het is wel lekker.
Krijgt wat meer een Totaldac karakter.
Bij MiniDsp is het echt on the Fly, en je hoort het, maar hier moet je echt even aan uit schakelen.
Nu dus naar Soft geschakeld, en bij een normale 16.44.1 klinkt het iets vriendelijker, iets als iets meer een buizengeluid.
Klinkt een beetje raar om heet zo uit te drukken, maar het is wel lekker.
Krijgt wat meer een Totaldac karakter.
Re: Ladder +++
Moi,Hans,toch niet het aantal eurootjes wat je ,,Total,, betaald hoop ikKrijgt wat meer een Totaldac karakter.
Mooi om te horen,zal me even weer goed inlezen voor het flashen naar de laatste firmware.....
Had gelezen dat de laatste filters van de ,,more DAMfilters man gewoon blijven werken,alleen zonder DSD ondersteuning.
Re: Ladder +++
Ik begreep dat het mogelijk is om het samen te voegen, en het zou natuurlijk schitterend zijn als Paul van moreDamfilters de uitdaging oppakt.democles schreef:Moi,Hans,toch niet het aantal eurootjes wat je ,,Total,, betaald hoop ikKrijgt wat meer een Totaldac karakter.
Mooi om te horen,zal me even weer goed inlezen voor het flashen naar de laatste firmware.....![]()
Had gelezen dat de laatste filters van de ,,more DAMfilters man gewoon blijven werken,alleen zonder DSD ondersteuning.
Maar ik weet niet of hij dat ook zo ziet.
Ik heb hier zelf met de Vortexbox opzet het gewoon weer als vanouds opgezet, dus de DSD2PCM van de Vortexbox doet de klus.
Wel zo makkelijk en net zo goed werkend naar mijn idee.
Ik ben een redelijke Hollander, dus de Total Dac prijs heb ik niet betaald.
Re: Ladder +++
De Soekris is nu dus ook kant en klaar te krijgen.
USB gevoed dan wel. En mijn Chinese vrind kwam ook toch met een ander boardje.
USB gevoed dan wel. En mijn Chinese vrind kwam ook toch met een ander boardje.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Ladder +++
Verdorie, nu al uitverkocht :/hannesie schreef:De Soekris is nu dus ook kant en klaar te krijgen.
Re: Ladder +++
Zoals knuisje al eens beschreef, je kunt lekker spelen met filters.
Nu dus de firmware 1.05 er in, en tegelijkertijd dan nu de NewNos filter van moreDamfilters gecombineerd.
Het speelt lekker, mijn vrouw zei net, het klinkt wat warmer.
Na een periode met de volledige 1.05 en de Soft /Linear/Minimum te hebben gespeeld nu eens een poosje dit ervaren.
Dat is dan wel weer het leuke aan dit project.
Nu dus Bruce Springsteen op staan.
Nu dus de firmware 1.05 er in, en tegelijkertijd dan nu de NewNos filter van moreDamfilters gecombineerd.
Het speelt lekker, mijn vrouw zei net, het klinkt wat warmer.
Na een periode met de volledige 1.05 en de Soft /Linear/Minimum te hebben gespeeld nu eens een poosje dit ervaren.
Dat is dan wel weer het leuke aan dit project.
Nu dus Bruce Springsteen op staan.
Re: Ladder +++
Firmware is wat anders dan de filters.democles schreef:Hans,heb je dat filterpac over de volledige firmware 1.05 heen gezet?
Ik had eerst de uManager (= 1021_uc_105.skr) opgewaardeerd naar de 1.05.
dan kun je ook de andere delen downloaden en dat zijn dan deze. En nu heb ik dan door de 1021filt_105.skr vervangen door het downloaden en de update van de MDF_v99_PartyPak_v1.skr, hier te vinden.
De DSD uit de firmware doet nu Vortexbox wel via DSD2PCM.
Re: Ladder +++
Nu eens even een bestelling gedaan die de Chinese economie er weer een beetje boven op helpt.
Voor het gigantische bedrag van € 2,08, dan kan ik dan nu via de USB, de seriële verbinding opzetten, ietsje makkelijker na het inbouwen.
Re: Ladder +++
Met zweet in mijn handen,is het me gelukt de DAM te flashen naar de laatste firmware
Ondertussen de DAM opnieuw opgestart.
Het,, party pac,, gedownload (via u-manager) en via het scherm soft ingesteld (new nos) hoop ik.
Ik zag onder elkaar veel nummers met beschrijving op het scherm verschijnen,zal wel goedgekomen zijn
Ingeplugt ,na opnieuw opstarten, en het speelt
Ondertussen de DAM opnieuw opgestart.
Het,, party pac,, gedownload (via u-manager) en via het scherm soft ingesteld (new nos) hoop ik.
Ik zag onder elkaar veel nummers met beschrijving op het scherm verschijnen,zal wel goedgekomen zijn
Ingeplugt ,na opnieuw opstarten, en het speelt
Re: Ladder +++
Na de +++, kun je de opdracht geven " set ", dan geeft het de setting weer.
Na het commando " set filer = soft ", dan krijg je de reactie F7, zonder die reactie is die niet goed gezet.
Maar in ieder geval gefeliciteerd.
Na het commando " set filer = soft ", dan krijg je de reactie F7, zonder die reactie is die niet goed gezet.
Maar in ieder geval gefeliciteerd.
Re: Ladder +++
Bedankt ga ik checken
Dacht dat F7 een ,,on the fly,, verandering van filters was en set filter = soft, in u-manager een vaste instelling.
Dacht dat F7 een ,,on the fly,, verandering van filters was en set filter = soft, in u-manager een vaste instelling.
Re: Ladder +++
Je had gelijk
Volgens mij is het nu wel gelukt,,,vreemd dat ik die F7 niet eerder heb gezien na het updaten.
Volgens mij is het nu wel gelukt,,,vreemd dat ik die F7 niet eerder heb gezien na het updaten.
Re: Ladder +++
Nu even aan en uit zetten, geeft soms even een rafelig randje, dan iets meer tijd nemen, en weer luisteren. 
Hier nog wat van die goede en foute commamdo's.
Hier nog wat van die goede en foute commamdo's.
Re: Ladder +++
En het is al binnen.......!! Zit dan nu even naar de Chinese Voice te kijken.hannesie schreef:Nu eens even een bestelling gedaan die de Chinese economie er weer een beetje boven op helpt. Voor het gigantische bedrag van € 2,08, dan kan ik dan nu via de USB, de seriële verbinding opzetten, ietsje makkelijker na het inbouwen.
http://v.qq.com/cover/v/vxekuyasa81jkw7 ... 1xqfr.html
Chinese Youtube versie dan.
