Eenvoudig CDA naar FLAC

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Eenvoudig CDA naar FLAC

Bericht door Lnsadnoh »

Iemand ervaring met een zeer gebruiksvriendelijk convertprogramma van cda naar flac?
Dus CD erin en automatisch converteren.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Eenvoudig CDA naar FLAC

Bericht door Henkjan »

handsdown: dBPoweramp

zie ook viewtopic.php?f=66&t=3944
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Eenvoudig CDA naar FLAC

Bericht door ray5150 »

Ik gebruik daar Nero 10 voor.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Eenvoudig CDA naar FLAC

Bericht door hannesie »

Ik heb daar ook wel MediaMonkey voor gebruikt.

Ik gebruikte de gratis versie, ging ook goed.
Maar nu gebruik dan al wel een poosje dBpowerAmp, met licentie kunnen mijn 6 cores het aardig snel doen, is meer de beperking in snelheid van de DVD/CD speler.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Eenvoudig CDA naar FLAC

Bericht door Lnsadnoh »

Iedereen bedankt voor de reacties.
Ik ga van het weekeind eens ermee aan de slag :goedzo: .
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Eenvoudig CDA naar FLAC

Bericht door Olaf Analogue »

Henkjan schreef:
handsdown: dBPoweramp

zie ook viewtopic.php?f=66&t=3944
Ook al jaren tevreden gebruiker !
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Eenvoudig CDA naar FLAC

Bericht door Kappa7 »

http://www.exactaudiocopy.de/
vind ik zelf prettig werken en is erg accuraad.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Eenvoudig CDA naar FLAC

Bericht door Pjotr »

EAC werkt ook goed, alleen lang niet zo makkelijk/overzichtelijk en snel als dBpoweramp. De laatste update van dBp zie ik, kan ook DSD heen en weer converteren.
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: Eenvoudig CDA naar FLAC

Bericht door Hans Nootdorp »

Ik heb afgelopen weken ca. 300 CD's geript naar FLAC met MusicBee. Beviel mij prima.
Musicbee kan ook (achteraf) FLAC weer converteren naar andere formaten zoals bijv. MP3 of WAV.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Eenvoudig CDA naar FLAC

Bericht door Pjotr »

En MB is ook gratis :mrgreen: Maar wat ik weer niet snap is dat als je zoveel moeite en tijd besteedt om honderden/duizenden CD's te rippen dat dat per se gratis moet. En men niet een tiental euries over heeft voor een probleemloos dedicated programma dat zich meer dan bewezen heeft.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Eenvoudig CDA naar FLAC

Bericht door hannesie »

Inderdaad, en als je het 1 keer hebt ingesteld, loopt de procedure vlekkeloos en snel.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Eenvoudig CDA naar FLAC

Bericht door SARK »

Pjotr schreef:
En MB is ook gratis :mrgreen: Maar wat ik weer niet snap is dat als je zoveel moeite en tijd besteedt om honderden/duizenden CD's te rippen dat dat per se gratis moet. En men niet een tiental euries over heeft voor een probleemloos dedicated programma dat zich meer dan bewezen heeft.
Haha, ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel eens erg hard om mijzelf moet lachen als ik op een verkeerd moment of om de verkeerde reden "zuinig" aan het doen ben .... het lijkt af en toe wel een sport om zaken zo goedkoop mogelijk te doen :mrgreen:
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Eenvoudig CDA naar FLAC

Bericht door Lnsadnoh »

Hans Nootdorp schreef:
Ik heb afgelopen weken ca. 300 CD's geript naar FLAC met MusicBee. Beviel mij prima.
Musicbee kan ook (achteraf) FLAC weer converteren naar andere formaten zoals bijv. MP3 of WAV.
Werkt idd prima! Weer lekker bezig. :goedzo:
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Eenvoudig CDA naar FLAC

Bericht door Lnsadnoh »

Kappa7 schreef:
http://www.exactaudiocopy.de/
vind ik zelf prettig werken en is erg accuraad.
Ga ik ook proberen. :goedzo:
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Eenvoudig CDA naar FLAC

Bericht door Lnsadnoh »

Hondasnl schreef:
Hans Nootdorp schreef:
Ik heb afgelopen weken ca. 300 CD's geript naar FLAC met MusicBee. Beviel mij prima.
Musicbee kan ook (achteraf) FLAC weer converteren naar andere formaten zoals bijv. MP3 of WAV.
Werkt idd prima! Weer lekker bezig. :goedzo:
Bijlagen
Clipboard03.jpg
Gebruikersavatar
Rogers
Berichten: 192
Lid geworden op: za 30 jun 2012, 14:43

Re: Eenvoudig CDA naar FLAC

Bericht door Rogers »

dB poweramp converter, eventueel van de al op de HD aanwezige muziek per batch laten converteren. Makkelijker gaat het niet..
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”