Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door SSassen »

hannesie schreef:
Vertel, vertel. :lol:
Twee stuks DAM1021 rev. 3.0 zijn onderweg naar mij :D
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Kwantumkorting dus, moest je daar voor bellen? :lol: :lol:

Wanneer open je een topic?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door SSassen »

Nee, ik koop altijd alles per twee :D

Maar ik vroeg mij af, welke USB controller heeft de voorkeur? Dan bestel ik die namelijk gelijk ook even vandaag. En zijn er nog meer must-have items?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door SSassen »

SSassen schreef:
Maar ik vroeg mij af, welke USB controller heeft de voorkeur?
Dit lijkt mij prima?

http://www.diyinhk.com/shop/audio-kits/ ... n-xmos_pcb
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door SSassen »

hannesie schreef:
Ik krijg inmiddels door uit China dat hij een verbeterde versie heeft gemaakt.
soe.JPG
Deze? Of lijkt dat er gewoon heel erg op?

http://beststore-online.com/item?id=522052599041
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Die zijn per 2 ook goedkoper :lol: , maar de implementatie van de Amanero heeft dan bij mij de voorkeur via DIYaudio en dan is ook de prijs prima.

Maar gezien de leverproblemen van de Amanero's, is het waarschijnlijk beter om bij de jongens in HK te bestellen, alhoewel het daar ook nieuwjaar (Jaar van de Aap) is.
Gebruikelijk is dan dat het er in een paar dagen is.

Edit, de link van de beststore online is dus de oude uitvoering, die ik heb dus.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Heb nog wel even zitten kijken, maar hij gebruikt voor het board wel de Amanero.

Ik heb ook al een board van hem gezien waar dat dan weer op een andere plaats zat.

Ik zal eens zien of ik wat meer info kan krijgen van kiven_chen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

ss.JPG
Voorlopig is hij ook verbaast, is het deze man?, dus een onbekende :shock: .
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door SSassen »

hannesie schreef:
ss.JPG
Voorlopig is hij ook verbaast, is het deze man?, dus een onbekende :shock: .
Vreemd inderdaad, heb maar wat spullen bij DIYINHK besteld, kan ik in ieder geval verder.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Ladder +++

Bericht door democles »

Nieuwe firmware,,incl. DSD support. :D

http://www.soekris.dk/download.html
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Klopt, je moet dan de laatste inderdaad hebben, had vanmorgen al gedownload de 1.03, maar daar zat nog een foutje in, nu dan de 1.04 binnengehaald.

Ik ben al even bezig geweest, maar op de 1 of andere manier krijg ik mijn seriële verbinding niet aan de praat, heel vreemd, en er zijn er meer met die klacht.

Nog maar eens even tobben morgen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Gadjandakkie, eerst geen contact kunnen krijgen met het boardje, en dan zie je de stomme fout.
Naamloos-1.jpg
Ik had mede doordat je de ruimte hebt/krijgt de verbinding op de verkeerde pinnen.
Nu dus op de goede plek, en dan dus het terminal programma geeft ineens de juiste info.

Dan de volgende stap, de software uploaden, en daar ga ik dus weer in de fout. 8-[ :think:

Ik gebruikte de snelle herkenbare send methode, moest dus deze transfer gebruiken. :boos:
send.jpg
En als je denkt ik zal het even verbeteren, jammer, niemand thuis.
Knipsel.JPG
Het lijkt er dus op dat ik via de JTAG de zaak wel op orde kan krijgen.
firm.JPG
Op Paul zijn site staat ongeveer hetzelfde wat hij dan ook verkeerd deed.
firm1.JPG
Zoals bekend een fout is zo gemaakt. ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ladder +++

Bericht door ds23man »

Wat is er met die instelpot gebeurd? In de brand gestaan? :think: :think:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Ladder +++

Bericht door cve »

ds23man schreef:
Wat is er met die instelpot gebeurd? In de brand gestaan? :think: :think:
Die ziet er inderdaad wat oververhit uit zeg.

Co
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

ds23man schreef:
Wat is er met die instelpot gebeurd? In de brand gestaan? :think: :think:
Ik had dat ding al aan het totaal vast gemaakt van de regeling met de koptelefoon aansluiting.

Even voor de grap voor Hengelo, en op een foto zag mijn vriendelijke chinees die met een link.
Die had ik hem gestuurd, en hij vroeg ernaar en ik vertelde dat het tijdelijk was opgelost.

Toen gaf hij de tip om dat netter aan te sluiten, en gezien het feit dat ik er wel even wat krimpkous eromheen had gedaan (pootjes), en dat niet makkelijk te verwijderen was, heb ik met de soldeerbout het op de randen daar geraakt.

Dus het heeft een beetje warmte gehad, ik maak mij meer druk om het feit dat ik er nu geen licht uit krijg om even een PC kreet te gebruiken.

Een goedkope programmer of een originele, bij ST direct bestellen geeft dan een onkosten plaatje van €35 voor een programmer van €20.
origineel.JPG
of
goedkoop.JPG
:shock:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Ladder +++

Bericht door democles »

Ja herkenbaar,al deze shit............... :mrgreen:

Ben even heel voorzichtig met een werkend systeem opnieuw te flaschen naar de nieuwe versie.

Succes gewenst Hans.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Ik heb dus maar even met wat ander spul de Originele ST-LINK v2 besteld bij Mouser.
Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren, mijn eerste bestelling daar.

En ik moet dan nog wel de .bin file eens opvragen aan Soren van de Soekris.

Dan kan ik er weer wat leven in de brouwerij brengen. :wink:


edit: heb inmiddels ook de vraag uitstaan bij Søren voor de .bin file.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

De Fedex bracht, ondanks het feit dat ik het morgen zou krijgen, volgens Track en Trace, vandaag al de spulletjes binnen gekregen...
Daar hebben we nooit bezwaar tegen. :D
zooi.jpg
Daar zitten dan wat dingen er tussen/bij die ik mee heb besteld om dan de bezorgkosten op €0,-- te houden, nog wat van die opampjes en een Arduino om te speulen.
De SD Card houder is al vast niet de goede kwam ik achter, dus de RPI met de kapotte blijft nog even kapot.
De DAM 1021 van z'n bed gelicht, en aan de voorlopige sondevoeding en infuus gehangen.
bedje.jpg
sonde.jpg
Dan de ST-Link aan de praat krijgen dat W10 hem herkend is dan nog wel even werk en ook vervolgens de STM32 ST-Link Utility installeren, en de binaire file die ik op de maandagmorgen al mocht ontvangen, dan laden zodat je even kunt kijken hoe het werkt.
stlink.jpg
Niet direct dus, en met wat geduw en getrek gaf de software dan aan dat er contact was, door het spuiten met dat flux had ik blijkbaar de boel wat geïsoleerd.

Nadat ik wat verder was het maar aangedurfd om eerst dan de oude boel te wissen. (Erase Chip), en dan erna het echte werk, waarbij ik angstvallig verder uit de buurt van de verbinding bleef, halverwege het proces een storing is ook geen optie.
stlink2.JPG
ruim 9 seconden, en het is gebeurt.

Maar dan heb je de uManager er alleen op staan, dus nu eerst maar eens zien of hij weer te naderen is, en op het bedje terug geplaatst en de prik er op.

En Ja er is licht.
Knipsel.JPG
Dan dus de filters en de FPGA aansturings- bestanden er bij oploaden, en dan nu wel correct met het Xmodem protocol..............!!!!!!!!!
Knipsel1.JPG
En dan nu de vraag, doetie ut of niet??

Yeeeahh. :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah:

er is weer :-({|= :-({|= :-({|= :-({|=
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Ladder +++

Bericht door Leeuwarden »

Geen idee wat je nu gedaan hebt maar klinkt het ook beter?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Naast het feit dat ik hem zover heb gekregen dat hij niets meer deed, nu dan dat hij via de firmware een update heeft gekregen, zodat hij nu een aantal dingen meer kan, onder ander nu ook DSD, en dat zal dan DoP zijn, het is een discrete ladder 24 bits, en geen 1 bitter voor Native DSD.

Ik speelde al op een dergelijke wijze waarbij de DSD on the Fly naar DXD 352.8 kHz is PCM omgezet, via de Software die in de Vortexbox server dat voor zijn rekening neemt, (Linux, een distributie afgeleid van Fedora 23 om precies te zijn.)
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Ladder +++

Bericht door Leeuwarden »

Okee, en klinkt het ding nu ook beter dan toen je hem voor het eerst gebruikte?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Dan moet ik eerst wat meer beluisteren, en ik wil eens kijken wat hij nu doet als ik hem DSD bestanden laat afspelen.

1e indruk is zeker wel beter, maar dat is ook omdat ik zo blij ben dat ik het weer aan de praat heb, ik ga mijzelf niet voor de gek houden.

Er is nog een mod te doen die word aangeraden voor de Vref.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Ladder +++

Bericht door Leeuwarden »

Is dat die mod die bij de nu verkrijgbare versie al is toegepast op de pcb?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Yepp
Plaats reactie