Eh, als ik een Beyschlag weerstand van 24kOhm pak (+-5%), is het dan goed? Ik snap nog steeds niet helemaal wat het nu nou eigenlijk is. Bij het "typical schematic" van de LM3876 Datasheet zit er ook nog een schakelaartje tussen.JuuL schreef:Dus Rm mag maximaal 58 kOhm zijn. Neem maar ~10kOhm - 40kOhm ofzo dat moet wel lukken.
GeenKloon project; het werkt!
Moderator: Beheerdersteam
-
Digidoo
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Contacteer:
-
Digidoo
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Contacteer:
Ja, hehe. Dat snap ik ook nog wel, maar waarom het per se moet worden aangesloten, dat snap ik niet.

Tada, die 24k weerstand zit. Ik ben alleen nog steeds niet zeker van mijn attenuator...
Heb nu de "gnd" op poot 1 zitten van de attenuator en de Vin+ op poot 12. Klopt dat?
Tada, die 24k weerstand zit. Ik ben alleen nog steeds niet zeker van mijn attenuator...
Heb nu de "gnd" op poot 1 zitten van de attenuator en de Vin+ op poot 12. Klopt dat?
Laatst gewijzigd door Digidoo op wo 31 aug 2005, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Intern is die chip zo gebouwt dat hij anders niet kan versterken ofzo, er loopt geen stroom door die 2 transistoren aan elkaar linksboven (blz 6), een stroomspiegel is dat. Maar ik weet het ook niet precies. Dat gaat best diep in de theorie, hoef je eigenlijk niet te weten om hem werkend te krijgen.
Btw, let er bij het testen op dat je koellichaam niet te heet wordt! Anders gaat je versterker IC stuk.
Meet ook ff voor de zekerheid na of je IC kortsluiting maakt met je koellichaam, anders krijg je vonken en kapotte onderdelen.
Btw, let er bij het testen op dat je koellichaam niet te heet wordt! Anders gaat je versterker IC stuk.
Meet ook ff voor de zekerheid na of je IC kortsluiting maakt met je koellichaam, anders krijg je vonken en kapotte onderdelen.
Had je er ook geen plastic ringetje tussen zittenDigidoo schreef:Wel met de hele schroef/moer, maar dat mag.
Want als hij contact maakt met de schroef --> schroef maakt contact met koellichaam
Maar goed, als je koellichaam niet geleidt is 't goed.
Als je met een multimeter de elektrische weerstand van een aluminium koellichaam wil meten moet je goed drukken/krassen om door de oxidelaag van het aluminium te prikken. Aluminiumoxide is een prima isolator. Overigens zit er altijd een laag aluminiumoxide op aluminium.JuuL schreef:Had je er ook geen plastic ringetje tussen zittenDigidoo schreef:Wel met de hele schroef/moer, maar dat mag.
Want als hij contact maakt met de schroef --> schroef maakt contact met koellichaamOf had je om de hele schroef een plastic omhulsel gemaakt?
Maar goed, als je koellichaam niet geleidt is 't goed.
Ik zie geen isolatiebusje tussen het boutje en het ic, maar die zit er vast wel tussen.
als de magische rook er eenmaal uit is, doet een onderdeel het meestal niet meer. Dat lijkt me in jouw geval, het geval. ook ik zie het isolatiebusje niet tussen boutje en ic, dus hier zo best je sluiting wel eens kunnen zitten.Digidoo schreef:Blijkbaar. Snap er niets van: moet je kijken;
Verder vraag ik me af of er wel voldoende thermisch contact is tussen ic en koellichaam, ic lijkt een beetje op een randje te zitten o.i.d. Voor voldoende thermisch contacht moet de hele achterkant van zo'n chip op een vlak stuk koellichaam zitten.
Over die stappenschakelaar: mis ik hier niet een draad? je moet er drie hebben, eentje die van je ingangsbus komt (de ene kant van je serie weerstanden), een aarde (de andere kant van de reeks), en eentje die naar de Vin van je ic gaat. Dit is de loper van je schakelaar.
voor wat betreft het doormeten: Dit kun je ofwel tussen aarde en ingang doen (volledige waarde, vergelijkbaar met de weerstandswaarde van een potmeter), of tussen uitgang en bijvoorbeeld aarde. Deze waarde is afhankelijk van de stand, en wordt hoger naarmate de schakelaar 'harder' staat.
Digidoo, als ik jou was zou ik een gaatjesprint pakken en de boel netjes opbouwen, niet hardwiren.
Of nog beter, je pakt dat electuur ontwerp die ik je had gestuurd (issie overgekomen?) en etst een printje en je maakt alles netjes op 1 mooie print.
Dan is de kans van slagen veel groter.
Ook is het wel makkelijker om de geisoleerde versie van de LM3876/LM3886 te nemen.
Koop dan meteen iets warmtegeleidende pasta en monteer het IC iets hoger zodat hij overal goed contact maakt
Of nog beter, je pakt dat electuur ontwerp die ik je had gestuurd (issie overgekomen?) en etst een printje en je maakt alles netjes op 1 mooie print.
Dan is de kans van slagen veel groter.
Ook is het wel makkelijker om de geisoleerde versie van de LM3876/LM3886 te nemen.
Koop dan meteen iets warmtegeleidende pasta en monteer het IC iets hoger zodat hij overal goed contact maakt
Met dat probleem zat ik dus ook
Heb uiteindelijk de LM3886T bij BMM bestelt.
Als je isolatiemateriaal gebruikt met een stukje plastic (weet zo niet hoe dat heet) erbij dan moet het ook wel kunnen.
Hoe groot is trouwens je koellichaam? (K/W) En wat van impedantie speakers ga je er op aansluiten?
Je kunt het beste dat stukje van elektuur eens doorlezen (heb je dat nou ontvangen of niet?
)
Dan weet je waar je op moet letten.
Heb uiteindelijk de LM3886T bij BMM bestelt.
Als je isolatiemateriaal gebruikt met een stukje plastic (weet zo niet hoe dat heet) erbij dan moet het ook wel kunnen.
Hoe groot is trouwens je koellichaam? (K/W) En wat van impedantie speakers ga je er op aansluiten?
Je kunt het beste dat stukje van elektuur eens doorlezen (heb je dat nou ontvangen of niet?
Dan weet je waar je op moet letten.
Laatst gewijzigd door JuuL op di 05 nov 2019, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat een ellende Digidoo. Afijn al doende leert men

Linkje
Alleen bij Farnell kun je NIET als particulier bestellen. Hoef je ook niet te proberen. Maar misschien via je baas of zo?
Verder heeft DIL in R'dam hem ook ook: http://www.dil.nl/NL/katalogus3.asp
(zoek op artikelcode en LM3875)
Linkje
Alleen bij Farnell kun je NIET als particulier bestellen. Hoef je ook niet te proberen. Maar misschien via je baas of zo?
Verder heeft DIL in R'dam hem ook ook: http://www.dil.nl/NL/katalogus3.asp
(zoek op artikelcode en LM3875)