luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic

Bericht door pappaleo »

ds23man schreef:
Volgens mij gaat de finale bij Leo thuis plaats vinden!
Ik kijk vandaag even bij een ruimte hier 500m verderop.

Of de ruimte geschikt is en de prijs redelijk.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic

Bericht door wouter »

Hoe zullen we een datum prikken, polletje hier?
Of via zo'n datumprikker site? Zodat alle deelnemers kunnen, aangevuld met wie graag als jury aanwezig wil zijn :wink:

Als er een datum is, kan de ruimte gereserveerd worden. Rudy had een (matige) mogelijkheid gevonden maar had wel een datum nodig. Evt zie ik in Lelystad ook mogelijkheden in de Pijler (http://www.congrespijler.nl/) in bijvoorbeeld 1 van de muzieklokalen (demping aan de wand en tapijten over de vloerbedekking).

Ze mogen de foto van het auditorium ook wel updaten, er hangen nu line array's systeem van L'acoustics :goedzo:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic

Bericht door wouter »

Okee dan... :lol:

Bij het uitblijven van een reactie een nieuwe poging:

6 februari, luisterdag in Hengelo?!

Barry heb ik gevraagd, hij vind het een prima idee. Akoestisch gezien bevallen de ruimtes. Er is een eindtijd van 17:00 (18:00 echt weg wezen is de praktijk) en het leuke is dat er (serieus) publiek rondloopt dat een oordeel mag vellen. Het idee van de beoordeling zoals aanvankelijk kunnen we best een beetje loslaten. Een aantal luidsprekers is al vaker gepresenteerd, zelfs al nagebouwd of inmiddels onofficieel al tot winnaar verkozen :mrgreen:

Ik hoop dat Chris en Dennis (net als ikzelf :oops: ) hun ontwerp dan naar tevredenheid hebben. Walt's monitoren zijn al langere tijd ongewijzigd en Leo overweegt waarschijnlijk nog een 3e deelnemende set te ontwerpen. Henkjan, zit er nog leven in de desktop TL?

Ik hoop dat de deelnemers allemaal kunnen, zo niet dan gaan we toch proberen i.i.g. z.s.m. een datum te prikken. Ik verwacht hier in Lelystad in Congrescentrum de Pijler een prima ruimte te kunnen regelen, maar ik verwacht dat weinig publiek en daarom denk ik dat Hengelo een goed voorstel (van Leo :goedzo: ) is.
Gebruikersavatar
metabaron
Berichten: 588
Lid geworden op: vr 18 jan 2013, 16:33
Locatie: assendelft

Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic

Bericht door metabaron »

Ok goed idee :goedzo:
Leuke ruimtes , goed bezocht misschien een eigen ruimte voor de wedstrijd luidsprekers.
En dan is de einddatum bekend en kunnen sommige onder ons een eindspurtje doen :lagge:

Mijn hoorntjes zijn in principe klaar. Het filter moet ik alleen nog inbouwen.....
Maar met het geluid dat eruit komt moet ik misschien wel het filter aan iedereen laten zien.
:-({|= :-({|= :dank:
Ik moet mijn topic nog ff updaten van de week. Misschien krijg ik ook wel nabouwers als ze de hoorntjes hebben gehoord :hide:

Kortom ik ga heen :goedzo:

Groeten Dennis
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic

Bericht door pappaleo »

wouter schreef:
Leo overweegt waarschijnlijk nog een 3de deelnemende set te ontwerpen.
Nou nou, niet overdrijven. Er zullen heus nog wel eens grappige budget speakertjes in het Haegsche het levenslicht zien, maar met die €225 grens ben ik nu wel klaar.

Als de thuissituatie het toelaat ga ik eerst kijken of Dinges aan de verwachtingen kan voldoen. Mijn zoon wil wat voor op zijn kamer en heeft al redelijk vastomlijnde ideeën.

Verder vechten er een stuk of 3 plannen in embryonaal stadium in mijn achterhoofd om voorrang, dus we hebben nog genoeg te doen. :mrgreen:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic

Bericht door wouter »

pappaleo schreef:
wouter schreef:
Leo overweegt waarschijnlijk nog een 3de deelnemende set te ontwerpen.
Nou nou, niet overdrijven.
Och, was de emoticon vergeten :mrgreen:

He Dennis, geweldig om te lezen!
Jij bent als leek ingestapt qua ontwerpen, gaaf dat het zo mooi geworden is - naar jouw inzicht dan he :mrgreen: :beer:

John, jij nog updates? Er zat al aardig muziek in, in Breda maar volgens mij vertelde je dat het filter een eerste gooi was...
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic

Bericht door John P »

Ik heb deze week mijn filteronderdelen binnen gekregen en was vanavond aan het solderen. Ik verwacht mijn boxen volgende week klaar te hebben. Ze zijn al geschilderd, ik moet alleen nog wat vlekjes wegwerken. Op zich moet ik wel kunnen in februari, ik heb er familie wonen, dus als ik daar kan slapen dan is het met de afstand ook wel te doen.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic

Bericht door wouter »

Hoi John,

Goed om te lezen.
Via Pb of het algemene topic heb ik een beeld van de opkomt, dat lijkt allemaal heel positief.
Ik stuur nog even een Pb naar degene van wie geen reactie gekomen is, zodat we weten of alles definitief 6 februari kan.
Het loopt voor nu al flink uit z'n termijnen dus het is ook goed om een datum te prikken.

Update volgt z.s.m.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic

Bericht door wouter »

Dag allemaal,

We zetten definitief de finale dag op 6 februari in Hengelo

Ik ben erg benieuwd, de datum staat vast en de rest bespreken we in de komende tijd.
Barry meld ik dat we met dit onderdeel aanwezig zullen zijn, wellicht in een aparte (bijgehuurde) ruimte.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic

Bericht door ds23man »

:rock: :rock: =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic

Bericht door Barry2001 »

Contact gehad met Wouter: de wedstrijd krijgt eigen ruimte gedurende de luisterdag in Hengelo. Verdere organisatie doet Wouter als organisator/bedenker/uitvoerder, ik zorg dat er ruimte is :rock:
Gebruikersavatar
MarcoSQ
Berichten: 1106
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 20:45
Locatie: Mijdrecht

Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic

Bericht door MarcoSQ »

Alvast in de agenda gezet (als toeschouwer). Denk ik leuk om mee te maken :goedzo: .
Zou normaal gesproken meer dan genoeg tijd zijn om zelf iets te knutselen en mee te sleuren. Maar waar die vrije tijd tegenwoordig toch blijft met zo'n kleine smurf :boos: :lol: ?
[cliche] Je krijgt er zoooo veel voor terug [/cliche]
Lijkt me geweldig om iets leuks neer te zetten voor 75eur of zo. Waarom ik dat nooit gedaan heb is me eigenlijk een raadsel nu...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic

Bericht door Henkjan »

de beoordeling is mono toch? :rofl:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic

Bericht door AatV »

Dus met éen oor? :mrgreen:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic

Bericht door FR_Aad »

En een afgedekt oog
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic

Bericht door pappaleo »

Scheelt weer ruimte in de kofferbak.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic

Bericht door FR_Aad »

Voor mensen die altijd met een half oor luisteren is het meer dan voldoende
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic

Bericht door wouter »

Zullen we voor de beoordeling allemaal 2 nummers doorgeven die Rudy in een lijst zet zodat we die kunnen draaien bij de presentatie van ons ontwerp. Dat zijn al snel 10 nummers...

En dan later een shoot out met een ingekorte versie van die lijst, bijv. 1 - 2 minuten per nummer en dat van bijv 4 nummers. Dan kun je na een minuut of 7 de banaanstekkers in de volgende speaker doen, waarmee je het directe vergelijk wil doen. Ik kan me voorstellen dat we de zuilen na elkaar doen, en de kleinere speakers ook na elkaar.

Is dit een idee?

En over het verloop van de dag. Ik zou het leuk vinden als er luisteraars mee willen stemmen. Dat kan dan bijvoorbeeld (en wij evt. ook) met het invullen van een kaartje, en deze verzamelen we in een doos/bus.

Iets als punten voor:

1. Klankbalans (verhouding tussen laag-midden-hoog, ivm allround kwaliteiten)
2. Neutraliteit (geen duidelijk karakter waardoor het geluid gekleurd wordt)
3. Basweergave (mag gedeeltelijk punten voor diepgang/kwantiteit) zijn, en gedeeltelijk voor de kwaliteit van de bas) - ruimte kan roet in het eten gooien...
4. Levendigheid (in tegenstelling tot braaf afgestemd kan een speciale (mid)afstemming een levendig of live like gevoel geven, dus leuk omdat je zelden 1, 2 en 4 tegelijk maximaal/optimaal hebt)
5. Ruimtelijke afbeelding (geluid staat los van de luidsprekers, diepte/breedte en focus/pin-point plaatsing)
6. Detaillering/Resolutie (timbre en doortekening van klankeigenschappen van instrumenten zijn goed hoorbaar)

En evt. 7. Originaliteit (originaliteit ontwerpkeuzes en consequente uitvoering hiervan, ontwikkeling en verslag)

We hebben een soort van hele dag maar om nou uren bij elkaar op de lip te zitten tot er witte rook verschijnt... :-k
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic

Bericht door John P »

Ik heb een compilatie gemaakt van 6 en halve minuut met verschillende muziek. Ik heb geprobeerd verschillende stijlen, verschillende instrumenten, man-vrouw, groot-klein, bas- hoog, live-studio zoveel mogelijk te mixen in zo min mogelijk fragmenten. De fragmenten moeten niet obscuur zijn zodat niemand bezig hoeft te zijn met het ontdekken van de muziek.
1. Vier Seizoenen herfst-Vivaldi
2. Toccata en Fuga- Bach
3. Better get hit in your soul- Mingus
4. Mediterrean sundance- di Meola, McLaughlin, de Lucia
5. If I ain't got you- Alicia Keyes
6. Brothers in Arms- Dire Straits
Als de organisatie deze mix wil gebruiken danwel als inspiratie gebruiken, dan is dat natuurlijk toegestaan.
PS ik heb deze mix niet getest op mijn inzending, het is zo objectief mogelijk gedaan.
LSPtestZBA2016.zip
Wav file testmuziek
(57.62 MiB) 76 keer gedownload
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic

Bericht door Barry2001 »

Grandmaster John & the the furious 5 :mrgreen: =D> =D>
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic

Bericht door hannesie »

Ik heb hem even naar .flac omgezet en een "ploatje" erbij en ook op de server gezet die meekomt, kunnen we eventueel/mogelijk ook verschillen op andere plaatsen/ruimtes beluisteren. :mrgreen:

Naast de andere albums die er dan al wel opstaan.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic

Bericht door FR_Aad »

Barry2001 schreef:
Grandmaster John & the the furious 5 :mrgreen: =D> =D>
:lol:
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic

Bericht door John P »

I am close to the Edge
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic

Bericht door wouter »

Ik zou graag iets draaien van Dire Straits - On every street en verder uberhaupt een spelend setje mee nemen :hide:

Wellicht dat het leuk is als een ieder een A4-tje maakt met daarop:

- wat het project is (uitgangspunten in enkele regels)
- hoe het filter er uit ziet & hoe het geheel dan meet/simuleert
- een tekening/schets/sketch up model
- een verantwoording van de kosten/budgetverdeling

Ik heb inmiddels een fout hersteld, de onderlinge fase van mijn units klopte in de simulatie niet omdat de DSP bij de meting bij de mid op 4 ms delay stond ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) #-o

Ik ga nu een filteraanpassing maken en neem waarschijnlijk de kasten mee in de huidige staat. De 2e afwerken moet maar na vandaag :oops: :oops: :oops: :oops:
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic

Bericht door RumoH »

De eerste deelnemers al druk bezig
Bijlagen
WP_20160206_10_17_14_Pro.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Luidspreker Ontwerpwedstrijd”