Zullen we voor de beoordeling allemaal 2 nummers doorgeven die Rudy in een lijst zet zodat we die kunnen draaien bij de presentatie van ons ontwerp. Dat zijn al snel 10 nummers...
En dan later een shoot out met een ingekorte versie van die lijst, bijv. 1 - 2 minuten per nummer en dat van bijv 4 nummers. Dan kun je na een minuut of 7 de banaanstekkers in de volgende speaker doen, waarmee je het directe vergelijk wil doen. Ik kan me voorstellen dat we de zuilen na elkaar doen, en de kleinere speakers ook na elkaar.
Is dit een idee?
En over het verloop van de dag. Ik zou het leuk vinden als er luisteraars mee willen stemmen. Dat kan dan bijvoorbeeld (en wij evt. ook) met het invullen van een kaartje, en deze verzamelen we in een doos/bus.
Iets als punten voor:
1. Klankbalans (verhouding tussen laag-midden-hoog, ivm allround kwaliteiten)
2. Neutraliteit (geen duidelijk karakter waardoor het geluid gekleurd wordt)
3. Basweergave (mag gedeeltelijk punten voor diepgang/kwantiteit) zijn, en gedeeltelijk voor de kwaliteit van de bas) - ruimte kan roet in het eten gooien...
4. Levendigheid (in tegenstelling tot braaf afgestemd kan een speciale (mid)afstemming een levendig of live like gevoel geven, dus leuk omdat je zelden 1, 2 en 4 tegelijk maximaal/optimaal hebt)
5. Ruimtelijke afbeelding (geluid staat los van de luidsprekers, diepte/breedte en focus/pin-point plaatsing)
6. Detaillering/Resolutie (timbre en doortekening van klankeigenschappen van instrumenten zijn goed hoorbaar)
En evt. 7. Originaliteit (originaliteit ontwerpkeuzes en consequente uitvoering hiervan, ontwikkeling en verslag)
We hebben een soort van hele dag maar om nou uren bij elkaar op de lip te zitten tot er witte rook verschijnt...