Mvg Reinder
project 08 - desktop 3weg
Moderator: Beheerdersteam
Re: project 08 - desktop 3weg
Ik denk wel dat die driehoekige poorten relatief veel verlies opleveren, vooral in het scherpte puntje, wellicht kun je deze preventief wat groter kiezen dan theoretisch bepaald.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: project 08 - desktop 3weg
Persoonlijk vind ik het gewoon niet mooi, ik zou er dan voor kiezen de lijn om te draaien (ondersteboven) en de poort aan de achterkant/bovenkant te plaatsen of dergelijke.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: project 08 - desktop 3weg
Preventief groter maken is geen goed plan. Mocht de poort te klein blijken, dan kan die groter gemaakt worden. Mocht de poort preventief te groot zijn, dan baat alleen nog het plamuurmes.Walt schreef:Ik denk wel dat die driehoekige poorten relatief veel verlies opleveren, vooral in het scherpte puntje, wellicht kun je deze preventief wat groter kiezen dan theoretisch bepaald.
Groetjes Walter
Ik vind het wel wat hebben. Het doet me een beetje denken aan het ventilatiegat aan de zijkant van een AR 8C.meiborg schreef:Persoonlijk vind ik het gewoon niet mooi, ik zou er dan voor kiezen de lijn om te draaien (ondersteboven) en de poort aan de achterkant/bovenkant te plaatsen of dergelijke.
Mvg Reinder
Poort aan de bovenkant heeft ook praktische nadelen: Het wordt gemakkelijk een prullenbak of stofnest.
Re: project 08 - desktop 3weg
Kan ik me wat bij voorstellen maar dan komt je mid hog driver wel erg laag bij het bureaublad of moet je de speakers wel weer erg hoog plaatsen.meiborg schreef:Persoonlijk vind ik het gewoon niet mooi, ik zou er dan voor kiezen de lijn om te draaien (ondersteboven) en de poort aan de achterkant/bovenkant te plaatsen of dergelijke.
Mvg Reinder
Re: project 08 - desktop 3weg
Waarom, de fullrange kan toch nog steeds boven boven blijven in zijn compartiment. Ik zou dan alleen het kanaal andersom proberen te puzzelen zodat hij boven eindigtKappa7 schreef:Kan ik me wat bij voorstellen maar dan komt je mid hog driver wel erg laag bij het bureaublad of moet je de speakers wel weer erg hoog plaatsen.meiborg schreef:Persoonlijk vind ik het gewoon niet mooi, ik zou er dan voor kiezen de lijn om te draaien (ondersteboven) en de poort aan de achterkant/bovenkant te plaatsen of dergelijke.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: project 08 - desktop 3weg
Ik dacht het zelfde: Poort-opening achteraan boven.
Met zo'n maat moeten ze toch tussen de LP's kunnen, vond ik.
Verder erg leuk zo 3 keer 3" in lijn.
(misschien is 4 poortjes in het front nog een idee)
Met zo'n maat moeten ze toch tussen de LP's kunnen, vond ik.
Verder erg leuk zo 3 keer 3" in lijn.
(misschien is 4 poortjes in het front nog een idee)
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: project 08 - desktop 3weg
zal wel loslopen, het zijn maar 2 stuks 3", ik verwacht geen grote snelhedenWalt schreef:Ik denk wel dat die driehoekige poorten relatief veel verlies opleveren, vooral in het scherpte puntje, wellicht kun je deze preventief wat groter kiezen dan theoretisch bepaald.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: project 08 - desktop 3weg
laat ik t samenvatten met dat ik wel blij was dat de finale wat uitgesteld werd 
Re: project 08 - desktop 3weg
Je kan ook naar de finale komen met een dakkapel met chassis erin verwerkt. 
Re: project 08 - desktop 3weg
Was wel een dakkappel die goed klonk JohnJohn P schreef:Je kan ook naar de finale komen met een dakkapel met chassis erin verwerkt.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: project 08 - desktop 3weg
Wat leuk!!
En wat een verdraaid net kassie zo. Sprint kun je 't niet noemen, nog 5 weken... jij deed jaarlijks een project in een paaswerkend
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: project 08 - desktop 3weg
Het is inderdaad een geinig ontwerp. Ik vind dat frontje met 3 units van gelijke maat er erg leuk uitzien.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: project 08 - desktop 3weg
Wat heb je binnenin eigenlijk gebruikt, triplex met demping ertussen?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: project 08 - desktop 3weg
het hout is bouwmarkt multiplex, het dempingsmateriaal is Akotherm van Merford, maar daar moet ik nog mee aan de slag om het te optimaliseren. in t mid compartiment komt zeer waarschijnlijk Flamex, mogelijk in de TL ook nog een beetje als nodig om de hogere harmonischen te dempen
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: project 08 - desktop 3weg
Ik denk dat het tochtstrip is, wat je ziet. Ook HJ heeft geen kurk pakking gebruiktBarry2001 schreef:Wat heb je binnenin eigenlijk gebruikt, triplex met demping ertussen?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: project 08 - desktop 3weg
ja, voor de afdichting van de zijwand is tochtstrip er op geplakt, kurk is voor flessenpappaleo schreef:Ik denk dat het tochtstrip is, wat je ziet. Ook HJ heeft geen kurk pakking gebruiktBarry2001 schreef:Wat heb je binnenin eigenlijk gebruikt, triplex met demping ertussen?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: project 08 - desktop 3weg
nog aan t testen met de loop van de lijn, 1e poging was niet OK, onderstaande is al wat beter maar nog steeds niet wat ik wil (te veel lijn resonanties uit de poort). na 2 dagen freubelen met plankjes en acrylkit ga ik toch eerst maar weer wat tekenen, aanpassingen gaan dan wat makkelijker 
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: project 08 - desktop 3weg
Wat gebruik je voor dempingsmateriaal? Lijkt Flamex, wat Chris niet zo effectief vond in zijn TL ontwerp 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: project 08 - desktop 3weg
dit is de D40 variant van Akotherm, Flamex is (volgens de metingen van Chris) meer wat voor >500Hz, dus doe eens een gok wat ik in t midcompartiment ga testenwouter schreef:Wat gebruik je voor dempingsmateriaal? Lijkt Flamex, wat Chris niet zo effectief vond in zijn TL ontwerp![]()
-
Jamesblond
- Berichten: 791
- Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
- Locatie: Arnhem
Re: project 08 - desktop 3weg
En dan van die kekke blauwe ledjes erin. Past ie mooi bij de gemiddelde (puberalegrimoire schreef:als je het filter hokje luchtdicht maakt naar de TL dan kan je er ook een lade in maken
of open zijkanten van het filterhokje met evt plexiglas ervoor![]()
zon gat door de kast wat je bij sommige hoorns ziet dus,
maar moet je wel een heel mooi filter maken natuurlijk
Leuk ontwerp! Hoe klinkt 't nu?
