P.s. Knuis, trafo's heb ik nog liggen, maar toch een goede tip voor anderen
Composite versterker "De brainstorm"
Moderator: Beheerdersteam
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Dat gelakte alu spul ken ik. Je hebt ook alu met PVC coating in alle kleuren. Worden vaak instrument kasten van gemaakt, dan meestal grijs of RAL blauw. Dat is min of meer vervangen door poedercoaten. Dat met die houten zijkanten zat ik al een beetje aan te denken Barry. Iets van massief mahonie. Qua kosten zal het toch lastig blijven om hiertegen te kunnen concurreren: http://www.audiophonics.fr/en/boitiers- ... -1049.html
P.s. Knuis, trafo's heb ik nog liggen, maar toch een goede tip voor anderen
P.s. Knuis, trafo's heb ik nog liggen, maar toch een goede tip voor anderen
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Deze is ook wel fraai, zei het wat aan de krappe kant:
http://www.audiophonics.fr/en/aluminium ... -9961.html
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Mooie kast, goede prijs. Beetje vreemde maat inderdaad; je zult het er makkelijk in krijgen, maar wijkt wat af van de standaard.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Moeten ook nog 2 trafo's, buffer elco's en een kliko in hèBarry2001 schreef:Mooie kast, goede prijs. Beetje vreemde maat inderdaad; je zult het er makkelijk in krijgen, maar wijkt wat af van de standaard.
Wordt wel een beetje proppen dan. Verder ziet het er wel erg solide uit
Laatst gewijzigd door Pjotr op di 08 dec 2015, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Zelf maken is toch veel leuker.
Voor mijn project ben ik hier mee bezig.
Maar daar kunnen we best meer panelen en hoeklijnen voor bestellen.
De koelribben zijn standaard en de rest bouw je er zo omheen.
Mijn front wordt overigens van Hout, daar kan je ook aluminium voor nemen als je dat mooier vind maar wordt het wel duurder van.
Voor mijn project ben ik hier mee bezig.
Maar daar kunnen we best meer panelen en hoeklijnen voor bestellen.
De koelribben zijn standaard en de rest bouw je er zo omheen.
Mijn front wordt overigens van Hout, daar kan je ook aluminium voor nemen als je dat mooier vind maar wordt het wel duurder van.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Wat mij betreft niets, gebruik ik voor al mijn apparatuur.ds23man schreef:Wat is er mis met een mooie houten plank?
Voordeel is dat het ook nog een mooie DIY look geeft.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Zelf maken is ook nog een optie. Kost alleen wel weer veel extra tijd. Je wilt zoiets toch ook goed doen.
Overweg toch sterk de kast die ik hiervoor liet zien. Ziet er degelijk uit. 320mm breed is wel de standaard "midi set" maat. En met deze is eenvoudig het front een eigen "touch" te geven.
Overweg toch sterk de kast die ik hiervoor liet zien. Ziet er degelijk uit. 320mm breed is wel de standaard "midi set" maat. En met deze is eenvoudig het front een eigen "touch" te geven.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Je hebt op ebay.de ook een verkoper met de naam doukmal .
Deze heeft ook wat behuizingen al in duitsland liggen. Waardoor je niet al te hoge transportkosten hebt.
Misschien zit er wat voor je tussen.
Of op ebay.de - aluminium enclosure- dan komt er ook wel wat voorbij waaronder dus doukmall.
Dennis
Deze heeft ook wat behuizingen al in duitsland liggen. Waardoor je niet al te hoge transportkosten hebt.
Misschien zit er wat voor je tussen.
Of op ebay.de - aluminium enclosure- dan komt er ook wel wat voorbij waaronder dus doukmall.
Dennis
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Klopt Dennis,
Heb ik ook al paar keer gekeken. En er zit zeker wat leuks bij. Maar helaas, al het fraaie daar is constant uitverkocht
Alleen nog veel kleine "Headphone" en "DAC" kastjes.
Heb ik ook al paar keer gekeken. En er zit zeker wat leuks bij. Maar helaas, al het fraaie daar is constant uitverkocht
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Inderdaad een heel mooi kastje. De heatsink zit maar aan één kant dus je moet de versterker printen naast elkaar monteren. Zal wel lukken denk ik.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Ik vrees dat deze kasten er teveel "Jaren '80" uitzien ?
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... uctId=8311
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... uctId=8311
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Mooi is anders, inderdaad.ray5150 schreef:Ik vrees dat deze kasten er teveel "Jaren '80" uitzien ?![]()
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... uctId=8311
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Nah, meer een beetje sombertjes
En dat vond ikzelf de jaren '80 toch niet hoor 
Qua koeling lijkt het mij wel goed zitten en 2x 100VA/120VA trafo's moeten ook wel gaan passen.
Dat is qua layout juist wel gunstig. Past net, al komen de printen dan wel dicht op elkaar. Boven elkaar dan maar?knuisje schreef:Inderdaad een heel mooi kastje. De heatsink zit maar aan één kant dus je moet de versterker printen naast elkaar monteren. Zal wel lukken denk ik.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Moet toch geen probleem zijn zolang het op zolder staat opgestapeld.pappaleo schreef:Mooi is anders, inderdaad.ray5150 schreef:Ik vrees dat deze kasten er teveel "Jaren '80" uitzien ?![]()
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... uctId=8311
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Is ook een mooie Peter. Is wel wat smal van binnen maar zou ook moeten passen. Heb nu die zilveren in Frankrijk besteld, die heeft toch wat meer cachet en is weer eens wat anders 
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Deze oude dame krijgt een nieuw leven als verpakking van een composite versterker. 
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Leuk, probeer je de tuner wel intact te houdenknuisje schreef:Deze oude dame krijgt een nieuw leven als verpakking van een composite versterker.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Alstublieft, 10kHz blok: En hier het clipgedrag: Zit een hele kleine oscillatie in. Dit is het gevolg van het feit dat het GBP instort van de LM3886 bij clippen als e.e.a. intern in de verzadiging gaat. Is een beetje inherent. Is wel wat aan te doen maar dat gaat dan ten koste van hele lage vervorming. Laat het maar even zo, normaliter heb je er niet mee te maken, het is geen gitaarversterker constant in overdriveAh!buis schreef:Nu nog zien wat er met plotse sprongen gebeurt (blokgolf ?), frequentieverloop zal wel snor zitten (ook in het laag met die dikke ingangs-C )
Anne
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Valt mee hoor Ray, deze Sansui R30 was niet veel soeps, ondanks de fraaie behuizing.
Ik doe mijn best George, maar ik vrees het ergste, FM gaat er sowieso over een paar jaar uit.
Ik doe mijn best George, maar ik vrees het ergste, FM gaat er sowieso over een paar jaar uit.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Dat is wel weer een forse kast zegknuisje schreef:Valt mee hoor Ray, deze Sansui R30 was niet veel soeps, ondanks de fraaie behuizing.
Ik doe mijn best George, maar ik vrees het ergste, FM gaat er sowieso over een paar jaar uit.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Laat je het glas ervoor zitten? Beetje kijkdoos idee dan 
