Mijn printen leverancier voor proto's is voor 4-laags een paar euro duurder voor een eurocard formaat dan een tweelaags. En ik heb eerlijk gezegd nog nooit rare dingen meegemaakt met Chinese PCBs op vier lagen en ik doe veel, heel veel, PCBs op +5GHz, dus da's behoorlijk kritisch.Pjotr schreef:Een 4 lagen print is voor zoiets relatief eenvoudigs echt overdreven en een paar euro duurder? Minimaal 2x zo duur. Bovendien is de kwaliteit van goedkope Chinese 4-laags proto's erg wisselend. Dus waarom onnodig risico en extra kosten? Met een vier lagen doorlopend koper is het vrijwel niet meer goed met de hand te solderen wegens warmte lek. Dat kan dan beter machinaal. Maar als jij het wilt proberen....Voor meerdere LM3886's parallel zou het wegens de voeding lay-out waarschijnlijk wel naar 4 lagen moeten.
En wat solderen betreft ben ik ook lekker pragmatisch; als de print teveel warmte dissipeert zet je je soldeerbout toch gewoon een flink stuk warmer?
Maar goed, als je 't netjes route, en zo ziet het er gezien de foto's inderdaad uit, dan kan je met twee lagen ook prima uit de voeten natuurlijk.