BeoLab 90.....wat denken we er van?
Moderator: Beheerdersteam
BeoLab 90.....wat denken we er van?
Heb je de B&0 BeoLab 90 speaker al gezien?
Zoals gebruikelijk een apart design qua looks maar een nog opmerkelijker ontwerp qua techniek. Na de acoustic lens gooien ze het nu over een heel andere boeg. En ze hebben flink bij Scan-Speak geshopped (waar ze geen geheim van maken).
Zoals gebruikelijk een apart design qua looks maar een nog opmerkelijker ontwerp qua techniek. Na de acoustic lens gooien ze het nu over een heel andere boeg. En ze hebben flink bij Scan-Speak geshopped (waar ze geen geheim van maken).
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: BeoLab 90.....wat denken we er van?
Ik krijg ernstige Bose flashbacks?hsmeets schreef:Heb je de B&0 BeoLab 90 speaker al gezien?
Zoals gebruikelijk een apart design qua looks maar een nog opmerkelijker ontwerp qua techniek. Na de acoustic lens gooien ze het nu over een heel andere boeg. En ze hebben flink bij Scan-Speak geshopped (waar ze geen geheim van maken).
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: BeoLab 90.....wat denken we er van?
ze zijn ook niet voor jou bedoeld, je hebt al genoeg aannemerslast gehad dat je je dak wel op zn plek wil laten toch?It will not be for everybody, but it will be for the right somebody. BeoLab 90 is our proudest loudspeaker to date, built for optimum precision in sound. It will blow the roof off your house and knock the socks off your guests.
weer zo'n met de dsp gecontroleerde directivity....
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: BeoLab 90.....wat denken we er van?
Ik zat gisteren nog te dubben over wat ik met die verzameling CHR-70s moet. Ik dacht bv. aan een 901 kloon met een nette eindtrap met ingebouwde filtering in één kast, maar bedacht me toen al gauw dat ik voor gek versleten zou worden, of in ieder geval dat ik tijdens de bouw van m'n huis vast te vaak m'n kop heb gestoten of zoiets.
Re: BeoLab 90.....wat denken we er van?
In de beperking toont zich de meester, in de overvloed een B&O luidspreker.
Re: BeoLab 90.....wat denken we er van?
Hoewel, als je al een of twee Eames chairs (of kopieën daarvan) hebt, past deze luidspreker er best wel aardig bij..
groet,
Aat
groet,
Aat
Re: BeoLab 90.....wat denken we er van?
Eigenaardige marketing, mensen die ik ken die B&O bezitten draaien op een feestje relaxte Jazz op de achtergrond.Henkjan schreef:It will not be for everybody, but it will be for the right somebody. BeoLab 90 is our proudest loudspeaker to date, built for optimum precision in sound. It will blow the roof off your house and knock the socks off your guests.
Dit klinkt meer alsof er een paar spaanplaten PA kasten voor 99,- euro het stuk aan Sjonnie en Anita verkocht moet worden...
Re: BeoLab 90.....wat denken we er van?
Als hij net zo goed als dat hij lelijk is dan is dit de beste luidspreker ter wereld
maar de filosofie er achter intrigeerd me ,zou hem best eens willen horen .
Wie weet is het dit keer goed ,hij is in ieder geval goed aan de prijs
maar de filosofie er achter intrigeerd me ,zou hem best eens willen horen .
Wie weet is het dit keer goed ,hij is in ieder geval goed aan de prijs
Re: BeoLab 90.....wat denken we er van?
In de documentatie staan wat plotjes (en een hoop achtergrond informatie).
De omni setting ben ik bepaald niet van onder de indruk: Dit is wat ze narrow noemen: De controle in het laag is wel heel fraai, jammer dat ze niet ook 16kHz laten zien.
Ik krijg een beetje een 'amfibische auto' gevoel bij dit ding.
Ze gebruiken FIR filters in het laag:
Met 75cm x 75cm x 125cm is het inderdaad ook wel een telefooncel voor hobbits. Duidelijk niet voor Sjonnie en Anita maar voor Sjeik Sjonnie en z'n ego.
Gerrit
De omni setting ben ik bepaald niet van onder de indruk: Dit is wat ze narrow noemen: De controle in het laag is wel heel fraai, jammer dat ze niet ook 16kHz laten zien.
Ik krijg een beetje een 'amfibische auto' gevoel bij dit ding.
Ze gebruiken FIR filters in het laag:
Betekend dit nu dit ik niet de beste kwaliteit kan gebruiken als ik een concert op Blu-ray wil kijken?In order to control the Beam Width of the sound radiating from the BeoLab 90, a customised Finite Impulse Response (FIR) audio filter is selected for each woofer, midrange and tweeter. These filters are applied to each of the DSP’s 18 audio output channels. However, in order to control the very low frequency bands, it is necessary for the woofers’ FIR filters to be very long. One implication of this is that it takes some time between the moment an audio signal enters the input of the loudspeaker and the moment it exits the loudspeaker as sound. The lower in frequency the Beam Width Control is extended, the longer the latency (or delay) of the loudspeaker. However, this may mean that, for some sources and program materials, there is a loss of synchronisation. For example, in its longest latency setting, the loudspeaker may be too late to maintain lip synch with some televisions or some multiroom systems. This is why the latency of the loudspeaker is user-selectable between two different settings.
Met 75cm x 75cm x 125cm is het inderdaad ook wel een telefooncel voor hobbits. Duidelijk niet voor Sjonnie en Anita maar voor Sjeik Sjonnie en z'n ego.
Gerrit
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: BeoLab 90.....wat denken we er van?
Ze trappen ook in het Fir panacee. Bruno heeft daar al eens zijn licht over laten schijnen. Voor de normale correcties heeft Fir geen voordelen. Een Fir is leuk om als kers op de pudding het faseverloop van een totale luidspreker te compenseren. Dat zit dus ook in de Grimm LS1, maar deze is uit te schakelen bij low latency gebruikt (Studio, lipsync problemen).
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: BeoLab 90.....wat denken we er van?
[ ] Wat een waanzinnig idee Sander, go for it!SSassen schreef:Ik zat gisteren nog te dubben over wat ik met die verzameling CHR-70s moet. Ik dacht bv. aan een 901 kloon met een nette eindtrap met ingebouwde filtering in één kast, maar bedacht me toen al gauw dat ik voor gek versleten zou worden, of in ieder geval dat ik tijdens de bouw van m'n huis vast te vaak m'n kop heb gestoten of zoiets.
[ ] Duidelijk je hoofd gestoten, wat een stom idee!
[ ] Weet niet, welk huis heb je 't over?
[ ] Bose 901, die had m'n opa ook!
[ ] This is a new low for ZBA.
...
Re: BeoLab 90.....wat denken we er van?
Hij is extreem, maar ik vind het een cool statement-product! Interessante achtergrondinfo: http://www.tonmeister.ca/wordpress/2015 ... he-scenes/
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: BeoLab 90.....wat denken we er van?
Als ze die Icepowerrommel er eens uitslopen en Hypex gaan gebruiken, zou het misschien ook eens kunnen gaan klinken. 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: BeoLab 90.....wat denken we er van?
Krijg je bij het noemen van de naam elke keer aandelen erbij? Of gelijk een bedrag op je rekening?
Re: BeoLab 90.....wat denken we er van?
Gerrit, je link lijkt dood. Bedoel je dit document?
http://www.bang-olufsen.com/da/customer ... /beolab-90
http://www.bang-olufsen.com/da/customer ... /beolab-90
Re: BeoLab 90.....wat denken we er van?
Ja.Martijn M schreef:Gerrit, je link lijkt dood. Bedoel je dit document?
http://www.bang-olufsen.com/da/customer ... /beolab-90
Het is eigenlijk een concept speaker die je ook kunt kopen in tegenstelling tot de concept auto's waarvan uiteindelijk maar een slap aftreksel te koop is. Een tour de force wat wat er mogelijk is met DSP, desalniettemin heb ik toch het idee dat het een oplossing is op zoek naar een probleem.
Gerrit
Re: BeoLab 90.....wat denken we er van?
Ik noem het zwaar over engineerd.. Wat zullen er veel vrouwen zijn die deze monsters niet in huis willen hebbenMartijn M schreef:Hij is extreem, maar ik vind het een cool statement-product! Interessante achtergrondinfo: http://www.tonmeister.ca/wordpress/2015 ... he-scenes/
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: BeoLab 90.....wat denken we er van?
Fout gedacht want 1) er gaan maar weinig mannen dat kopen dus hebben we het automatisch ook over weinig vrouwen en 2) de mannen die zoiets kopen hebben quasi zeker aparte luisterruimtes en dan trekt de vrouw zich daar niks van aan. Er is eventueel ook 3) maar dat stelt de vrouwen in een slecht daglicht : 3) dus : de vrouwen van zulke mannen hebben sowieso niks te zeggen.nxs77 schreef:Wat zullen er veel vrouwen zijn die deze monsters niet in huis willen hebben
Re: BeoLab 90.....wat denken we er van?
Of punt 4) Mannen die zulke luidsprekers kopen hebben geen vrouw. 
Re: BeoLab 90.....wat denken we er van?
Het zal naar mijn idee in ieder geval beter klinken als deze satelietschotel.
€2199,--

€2199,--
Of ze hebben hun vrouw van 50 ingeruild voor 2 van 25 jaar oud.dwijtsma schreef:Of punt 4) Mannen die zulke luidsprekers kopen hebben geen vrouw.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: BeoLab 90.....wat denken we er van?
dan hebben ze vaak geen geld meer voor zulke luidsprekershannesie schreef:Of ze hebben hun vrouw van 50 ingeruild voor 2 van 25 jaar oud.dwijtsma schreef:Of punt 4) Mannen die zulke luidsprekers kopen hebben geen vrouw.![]()
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BeoLab 90.....wat denken we er van?
Stereohannesie schreef:Of ze hebben hun vrouw van 50 ingeruild voor 2 van 25 jaar oud.
