Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Ladder +++
Nu de boel nog steeds niet lekker draait op de PC, dan nog wel wat spulletjes ontvangen gisteren uit China, ik kan op dit moment daar geen contact krijgen, en de software voor QQ is niet goed te downloaden.
En als je het op een andere manier probeert, dan krijg je toch een hoop meuk mee.
Allemaal ongewenste software, net een DAC die veel ruis geeft, en dat doet de Ladder ook naar mijn gevoel een beetje.
Ik neem aan dat het geen probleem is als ik de pinnen nog een keer goed opwarm en er wat tin bij laat vloeien voor een mogelijk betere verbinding.
Ik kan mijn foto software nog niet goed benaderen, dus dit is wat groot, kunnen ze het ook zien in China.
Ik krijg net weer dat QQ int chatbox aan de praat. wel zo lekker om China weer bij te praten.
En als je het op een andere manier probeert, dan krijg je toch een hoop meuk mee.
Allemaal ongewenste software, net een DAC die veel ruis geeft, en dat doet de Ladder ook naar mijn gevoel een beetje.
Ik neem aan dat het geen probleem is als ik de pinnen nog een keer goed opwarm en er wat tin bij laat vloeien voor een mogelijk betere verbinding.
Ik kan mijn foto software nog niet goed benaderen, dus dit is wat groot, kunnen ze het ook zien in China.
Ik krijg net weer dat QQ int chatbox aan de praat. wel zo lekker om China weer bij te praten.
Re: Ladder +++
Het nieuws over de update is duidelijk, we kunnen weer verder.
Alleen snap ik dit nog niet helemaal,
Alleen snap ik dit nog niet helemaal,
maar daar komen we wel achter.* New mode setting: Normal, Inverted, Balanced Left, Balanced Right
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Ladder +++
Even een kleine zijsprong: weet/heb je ook een link waar beschreven wordt hoe je de Amanero separaat kan voeden?
(Ik krijg binnenkort een Amanero binnen als het goed is...)
(Ik krijg binnenkort een Amanero binnen als het goed is...)
Re: Ladder +++
Ik meen mij te herinneren dat er wel iets dergelijks heeft gestaan in de bazaar topic van de Amanero.
De opzet voor de groupby, naar ik mij kan herinneren.
Ik moet het ook nog even zoeken.
Het barst van de linken, maar welke?
De opzet voor de groupby, naar ik mij kan herinneren.
Ik moet het ook nog even zoeken.
Het barst van de linken, maar welke?
Laatst gewijzigd door hannesie op ma 17 aug 2015, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Ladder +++
Als dat niet teveel moeite kost graag! Moet de onderste steen boven dan kan ik zelf ook wel even zoeken...
Re: Ladder +++
Hier misschien wat gerichter.
https://hifiduino.wordpress.com/?s=amanero
allerlei tweaks aan de Amanero.
https://hifiduino.wordpress.com/?s=amanero
allerlei tweaks aan de Amanero.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Ladder +++
Daar staat het niet tussen. Maakt niet uit, ik kan altijd nog Russ of Brian vragen...
Re: Ladder +++
Bij de Amanero moet je de C die achter de USb ingang staat verwijderen of het printspoortje door krassen en daar de 5V in koppelen.
De aarde moet je intact laten want die heeft je USB aansluiting nodig.
Wat handiger is neem een USB kabel en haar daar de 5V los.
koppel daar de 5V in en klaar ben je.
Ook hier weer de 0 intact laten.
De aarde moet je intact laten want die heeft je USB aansluiting nodig.
Wat handiger is neem een USB kabel en haar daar de 5V los.
koppel daar de 5V in en klaar ben je.
Ook hier weer de 0 intact laten.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Ladder +++
Ik heb intussen de DAC op het nieuwe niveau van firmware e.d. gebracht.
We zullen eenszien, nee horen of er verschillen te constateren zijn.
Hij lock't in ieder geval al wel.
We zullen eens
Hij lock't in ieder geval al wel.
Re: Ladder +++
Ben benieuwd of het wat brengt.......... 
Afgezien van een volume regeling die nu goed werkt,of een keuze schakelaar die werkt.
Volgens mij kun je nu uit verschillende filters een keuze maken,hou me op de hoogte als je het uitgevogeld hebt.
De filter man had ook al het een en ander gereed staan....................
http://www.moredamfilters.info/
Afgezien van een volume regeling die nu goed werkt,of een keuze schakelaar die werkt.
Volgens mij kun je nu uit verschillende filters een keuze maken,hou me op de hoogte als je het uitgevogeld hebt.
De filter man had ook al het een en ander gereed staan....................
http://www.moredamfilters.info/
Re: Ladder +++
Voorlopig lees ik nog wel over wat probleempjes op DIY audio, maar daar is wel overheen te komen.
Wat ik nog niet voor elkaar krijg, en dat is minder leuk, na de laatste actie om de aansluitingen naar de onderzijde te verhuizen ( de tig pinnen) is het bij sommige nummers/muziek, zeker op een wat hoger geluidsniveau niet goed.
Vervorming, en ik heb al wat opnieuw verwarmd en opnieuw laten vloeien, maar nog niet stabiel.

Dat kan wel eens een miskleun zijn, en dat kost waarschijnlijk geld.
Wat ik nog niet voor elkaar krijg, en dat is minder leuk, na de laatste actie om de aansluitingen naar de onderzijde te verhuizen ( de tig pinnen) is het bij sommige nummers/muziek, zeker op een wat hoger geluidsniveau niet goed.
Vervorming, en ik heb al wat opnieuw verwarmd en opnieuw laten vloeien, maar nog niet stabiel.
Dat kan wel eens een miskleun zijn, en dat kost waarschijnlijk geld.
Re: Ladder +++
Dat is niet mooi.
Soms is een stap terug een stap voorwaarts.
Mocht het niet lukken kan ik altijd een Amanero verloopprint voor je etsen. geen punt.
Of probeer de Amanero er aan te hangen met jumperkabels,weet je in ieder geval of het probleem je soldeerwerk is.
Soms is een stap terug een stap voorwaarts.
Mocht het niet lukken kan ik altijd een Amanero verloopprint voor je etsen. geen punt.
Of probeer de Amanero er aan te hangen met jumperkabels,weet je in ieder geval of het probleem je soldeerwerk is.
Laatst gewijzigd door democles op di 18 aug 2015, 0:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ladder +++
Het printbaantje hier van P1 naar C27 doorkrassen en aansluiten op je 5V voeding. de nul ergens aan de behuizing van de USB connector zetten. Geheel natuurlijk op eigen risico he.Leeuwarden schreef:Thanks, zal er naar kijken als ik hem binnen heb...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Ladder +++
Duidelijk! Heb jij het ook gedaan? Bij mijn WaveIO is het apart voeden een enorme verbetering.
Re: Ladder +++
Nee nog niet gedaan.
Mijn amanero ligt nog ongebruikt in de kast.
Was wel iets wat ik in de planning had.
Heb eigenlijk geen behoefte aan een nieuwe dac, zal nog wel even blijven liggen
Mijn amanero ligt nog ongebruikt in de kast.
Was wel iets wat ik in de planning had.
Heb eigenlijk geen behoefte aan een nieuwe dac, zal nog wel even blijven liggen
Re: Ladder +++
Vanavond maar eens de betere en nieuwe filters erin in geplaatst/geactiveerd.
Na de vorige aanpassing met de pinnen naar de onderzijde had ik het idee dat ik een beetje het mooie geluid had verpest.
Na de PC problemen en de andere zaken nu maar weer eens de boel op een rijtje zetten.
Ik ga eens kijken na overleg met mijn verre vrind in China, die aangeeft dat bij de nieuwe firmware de zaak zou zijn opgelost.
Ik kan dan ook wel eens spelen op de zelfde wijze als voor dat ik dit allemaal heb/had gedaan, dus zonder dat basisboard, en de Amanero met losse kabeltjes, zodat ik zeker weet of de aanpassing met de pinnen niet/wel de oorzaak zijn of dat het de half uitgevoerde firmware is.
De nieuwe filter opties Nu zal ik ook eens kijken naar het aantal filters wat er nu inzit, en welke hij gebruikt na die wijzigingen.
Als ik nu dan een tijdje naast de DAC zit en een USB verbinding heb, dan gaat hij eerst uiteraard een lock op geven, en na verloop van tijd geeft hij die vrij, en gaat weer knipperen, en als ik er dan muziek naar stuur met de PC dan lockt hij automatisch weer.
@ Democles, Is dus duidelijk gewijzigd, leuke opzet dat we dat dan merken.
Na de vorige aanpassing met de pinnen naar de onderzijde had ik het idee dat ik een beetje het mooie geluid had verpest.
Na de PC problemen en de andere zaken nu maar weer eens de boel op een rijtje zetten.
Ik ga eens kijken na overleg met mijn verre vrind in China, die aangeeft dat bij de nieuwe firmware de zaak zou zijn opgelost.
Ik kan dan ook wel eens spelen op de zelfde wijze als voor dat ik dit allemaal heb/had gedaan, dus zonder dat basisboard, en de Amanero met losse kabeltjes, zodat ik zeker weet of de aanpassing met de pinnen niet/wel de oorzaak zijn of dat het de half uitgevoerde firmware is.
De nieuwe filter opties Nu zal ik ook eens kijken naar het aantal filters wat er nu inzit, en welke hij gebruikt na die wijzigingen.
Als ik nu dan een tijdje naast de DAC zit en een USB verbinding heb, dan gaat hij eerst uiteraard een lock op geven, en na verloop van tijd geeft hij die vrij, en gaat weer knipperen, en als ik er dan muziek naar stuur met de PC dan lockt hij automatisch weer.
@ Democles, Is dus duidelijk gewijzigd, leuke opzet dat we dat dan merken.
Re: Ladder +++
Gisteren maar eens even de aansluitingen die naar de onderzijde waren verplaatst om aan te sluiten op het basis board, gecheckt en nog weer even doorlaten sudderen.
Daar naast weer even op de oude wijze de zaak aangesloten (via I²S en de kabeltjes naar de Amanero) en het probleem met een randje bleef, vaak net te horen bij een combi van vrouwenstemmen.
Het ligt dus niet aan het basisboard, maar aan de aansluiting voor I²S en S/PDIF e.d. combi en nu dan aangesloten op de S/PDIF en de BNC aansluiting, het is duidelijk minder traumatisch geworden, maar nog niet helemaal weg.
Misschien maar eens dwarsgebakken proberen?

Daar naast weer even op de oude wijze de zaak aangesloten (via I²S en de kabeltjes naar de Amanero) en het probleem met een randje bleef, vaak net te horen bij een combi van vrouwenstemmen.
Het ligt dus niet aan het basisboard, maar aan de aansluiting voor I²S en S/PDIF e.d. combi en nu dan aangesloten op de S/PDIF en de BNC aansluiting, het is duidelijk minder traumatisch geworden, maar nog niet helemaal weg.
Misschien maar eens dwarsgebakken proberen?
Re: Ladder +++
Heb het lek boven water.
Nu dus weer helemaal gezond klinkend, en dat door de DAC nu volledig gemonteerd op het basis platvorm, wat blijkbaar via de 4 koperen afstandshouders nog de aarde doorgaf, en dat had ik helemaal niet door.
Het is dus wel een verademing dit nu te horen, en kan het bijna niet geloven dat de 4 contacten blijkbaar zo essentieel zijn in deze constructie.
Nu dan ook de koptelefoon print eens er aan vast koppelen als ik die kan solderen.
Ik wil kijken of ik daar niet een LM4562 in kan krijgen.
Maar voorlopig al wel een hele opluchting dat het weer klinkt.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15177
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Ladder +++
Mooi dat het weer werkt Hans, maar heeft Soekrisje die mounting holes rechtstreeks aan gnd hangen dan?? Bijzonder. Kun je meten met de Ohmmeter/piepertje.
Re: Ladder +++
Het is dan ook wel de combinatie met de Amanero en de andere ingangen denk ik.
Ik kan eens zien of ik wat kan meten.
Op de foto draait hij nu een DSD file met 352 kHz.
Ik kan eens zien of ik wat kan meten.
Op de foto draait hij nu een DSD file met 352 kHz.
Re: Ladder +++
Met een beetje tinnitus op de frequentie die ik heb, hoor ik die niet zo goed meer, maar afgeleiden daar van doen het beter.
