Ja hoor Ik zie graag wat van ouds iets moois wordenBarry2001 schreef:Leerzaam topic he
Het hoeft toch niet altijd verguld te zijn gewoon een koperdraadje met lood en tin oxyde erop doet het nog steeds na 60 jaar
Moderator: Beheerdersteam
Ja hoor Ik zie graag wat van ouds iets moois wordenBarry2001 schreef:Leerzaam topic he
Zijn wel penthodes in een dwangbuis, tegenkoppeling zodat je aan 't stuurrooster zie je nog maar ong. 18k ziet.AatV schreef:Mooie versterker geworden Barry!
Als ik het goed lees evenaart deze versterker qua geluid de Bill, waarbij de bouwkosten wellicht de helft zijn?
Ook aardig om te zien dat dit geheel met penthoden bereikt is.
groet,
Aat
Barry2001 schreef:zo heb in m'n vorige amp (preamp) heel simpel de Auricap's vervangen voor deze Xicon's die 3x niks kosten. Ik hoorde geen verschil, simpelste test. Als iemand daar z'n centen op wil stukslaan kan dat natuurlijk, maar er zijn zaken die er veel meer toe doen naar mijn idee, een degelijke voeding bv. Je zit ook wel mensen met dure condensatoren werken, en als je dan ziet hoe het aan elkaar gebakken zit...dan doet een degelijke soldeerverbinding veel meer.
Barry2001 schreef:Sterke punt, het stereobeeld, dit is echt heel mooi. Mooier dan bij de KT88, ik weet eigenlijk niet goed waar 'm dit in zit. Plaatsing is beter.
En je hoeft ze waarschijnlijk minder vaak te vervangen dan de "Bill" buizen.Barry2001 schreef:Kosten, het is nog veel ergerqua versterker alleen (dus buizen, versterker zelf en voeding) zit je op 1/3 van Bill. Plus buisje kapot doet minder pijn in de portemonnee.
Geen probleem, pb gehad dus komt helemaal goedBarry2001 schreef:Ik bedenk me nu RJ dat ik jou pb nog niet beantwoord heb, excusesGa ik NU doen.
Ik heb hier nog wel wat groen papier liggen, plakken we dat er toch op.ds23man schreef:Volgens mij zijn sinds dit jaar alleen versterkers met een groen A label toegestaan.
En die "A" tekenen we toch zeker zelf?hannesie schreef:Ik heb hier nog wel wat groen papier liggen, plakken we dat er toch op.ds23man schreef:Volgens mij zijn sinds dit jaar alleen versterkers met een groen A label toegestaan.![]()
Tuurlijk, heb net mijn printer weer aan de gang, gaat lukken.AatV schreef:En die "A" tekenen we toch zeker zelf?hannesie schreef:Ik heb hier nog wel wat groen papier liggen, plakken we dat er toch op.ds23man schreef:Volgens mij zijn sinds dit jaar alleen versterkers met een groen A label toegestaan.![]()
groet,
Aat