AFDAC-LB (Low Budget)

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
PAD
Berichten: 218
Lid geworden op: vr 02 mei 2014, 10:08

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door PAD »

pappaleo schreef:
PAD schreef:
Voor de wangen zou ik massief hout nemen in plaats van gefineerd.
Is veel mooier en gaat niet kapot op de hoeken/fineernaden.
Je kunt de hoeken dan ook nog een radius geven zoals je wilt.
En het trekt mooi krom
Ik zie het.....

Bij mij is dat niet gebeurd.
Om verschillende redenen wellicht: naar keuze:
1 omdat het geen kant uit kan, want gemonteerd op aluhoekprofielen over de hele lengte.
2 omdat ik uitgewerkt oud eiken heb gebruikt.
3 omdat mijn versterker (Hypex) niet warm wordt.

Ik denk dat de houtleverancier ook wel wat tips heeft en bovendien ook weet of het beter dosse, kwartiers enz.gezaagd moet zijn.
Xeres
Berichten: 159
Lid geworden op: wo 14 dec 2011, 11:51
Locatie: Leersum

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door Xeres »

Ik had inmiddels ook al gedacht aan compleet houten planken er tegen te timmeren...

Ik ga dus maar eens rondkijken wat ik zoal kan vinden en anders hak ik een boom om...

R.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door Zweitse »

Xeres schreef:
Ik had inmiddels ook al gedacht aan compleet houten planken er tegen te timmeren...

Ik ga dus maar eens rondkijken wat ik zoal kan vinden en anders hak ik een boom om...

R.
Hier hebben ze vaak mooie stukjes hout te koop.
Masave
Xeres
Berichten: 159
Lid geworden op: wo 14 dec 2011, 11:51
Locatie: Leersum

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door Xeres »

Nee, je wordt bedankt Zweitse.....haha.

Daar hebben te mooie spullen daar word ik hebberig van en dat vindt mijn portemonnee niet leuk. Ik zie al direct een heleboel audio en niet audio projecten voor me help...

Ik zal me moeten bedwingen maar ik ga informeren voor mijn zijkanten...

Oh ja.... de "brom" is uit mijn eindversterker!

R.
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door MickRS »

Mooi, naar aanleiding van mijn draadje over de ladderdac, is er inmiddels een kitje vanuit Julianadorp onderweg. :D

Heb natuurlijk al even na zitten denken over hoe ik eea zal opzetten. Eerst maar op ern plankje of een simpel kastje. Wanneer de behuizingen voor de Pearl2 worden besteld, komt er wellicht een derde bij voor de dac.

Ik denk er sterk over om m te bouwen zonder remote. Mijn volume wordt al geregeld middels mijn ASP, dus de dac zal altijd op max staan. De enkele keer dat ik van bron switch op de dac, doe ik het kastje wel even open. De reden is dat ik iets teveel lees dat wanneer de remote voor de tv gebruikt wordt, ook de dac reageert. Dat lijkt mij best wel irritant... Verder kan je met de rotary switch eigenlijk vrijwel alle functies bedienen.

Wel zal ik een USB naar i2s bordje nodig hebben. In principe kan ik daar natuurlijk het 'standaard' ebay bord gebruiken, maar zou het niet een betere optie zijn om een xmos te gebruiken zoals bv deze van diyinhk?
Niet dat ik denk dat het niet goed gaat met de standaard, maar ik denk dat de kwaliteit van de converter wel eens een behoorlijke invloed op het eindresultaat kan hebben. Ik moet er tenslotte toch een bestellen en als ik dan met twee tientjes extra een beduidend beter resultaat kan halen...
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door democles »

maar zou het niet een betere optie zijn om een xmos te gebruiken zoals bv deze van diyinhk?
Mooi dingetje,maar hou je er wel rekening mee dat deze nog een externe 3,3v voeding nodig heeft!
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door MickRS »

Yep, had ik ook gezien. Hebben ze daar ook wel voor niet teveel geld. Maar zou zo'n xmos nu significant beter zijn?

Edit: de toslinkprint krijgt ook 3,3v vanuit de dacprint (x4 en G). Kan ik niet ook de usb print van hieruit voeden, of geeft dat problemen?
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door knuisje »

De CM6631a is een heel goede usb-interface. Beter dan bijv. de TE7022. Ik zou het extra geld er niet voor over hebben, die XMOS.
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door MickRS »

Das klare taal... :lol:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door Kappa7 »

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door hannesie »

Als hij member is bij DIY audio, anders kan het misschien dat anderen dat kunnen bestellen, ik heb pas nog 4 stuks besteld, ook voor anderen dus. en dan is het €39.
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door MickRS »

Die had ik idd ook gezien... Ook. Een mooi ding. De vraag blijft natuurlijk of deze alternatieven beter zijn.

Ik hang al een tijdje rond op dit forum. Begrijp ik goed dat ie dan €39 is?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door Kappa7 »

Bij Amanero zelf via DIY audio.
kijk maar in de link die ik gegeven heb.
http://www.diyaudio.com/forums/vendors- ... ost4248718
Als je daar wil bestellen je naam op de bestellijst zetten en een PM naar amanero sturen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door hannesie »

Ik zit nog even te zoeken naar de BTW, weet dat niet zeker meer.
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door MickRS »

Komt er volgens mij nog wel bij.

Iers anders wat ik niet zo snel kan vinden. Heeft de Amanero een externe voeding nodig? En zo ja, kan ik die dan vanaf het dac pcb voor de toslink halen?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door Kappa7 »

Knipsel.JPG
Volgens mij wel
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door Kappa7 »

MickRS schreef:
Heeft de Amanero een externe voeding nodig? En zo ja, kan ik die dan vanaf het dac pcb voor de toslink halen?
Krijgt voeding via de USB stekker
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door MickRS »

Geen invoer, want vanuit italie. Dat dan weer wel... :mrgreen:
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door MickRS »

Kappa7 schreef:
MickRS schreef:
Heeft de Amanero een externe voeding nodig? En zo ja, kan ik die dan vanaf het dac pcb voor de toslink halen?
Krijgt voeding via de USB stekker
Thanx!
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door MickRS »

Btw, ik draai veel soul. Moet ik dan de zwarte hebben? :lol:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door democles »

Ga die Amanero zeker nog ergens voor gebruiken. (misschien met externe voeding)

Al vond ik het Diyinhk ding naar mijn smaak beter klinken,,geen dag en nacht verschil,, maar vriendelijker,meer rust.

Maar de marges zijn miniem,gewoon persoonlijke voorkeur.

Het is ook maar net wat er achter geknoopt is kwa installatie,

Allemaal relatief dus.

De Amanero klinkt scherper in het hoog,. Dat zegt een MID freak als mij,dus zoals je leest ,een persoonlijke voorkeur.

Luister nu maar naar Knuisje,voor dit komt het helemaal goed.

Voor dat je het weet ga je naar muziek luisteren vanuit het analytisch aspect i.p.v. te genieten van wat je om de oren vliegt............ :mrgreen: [-X
Laatst gewijzigd door democles op do 03 sep 2015, 0:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door MickRS »

Ik ben idd geneigd om 'gewoon' de converter die Knuisje adviseert te bestellen, maar een beetje huiverig voor de extra kosten bij invoer en 'administratiekosten' van post.nl. Je zit boven de 22€ en met een beetje pech betaal je nog eens 3 tientjes extra voor dat bordje.

De amanero komt vanuit italie en dus loop je dat risico niet...
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door democles »

Ja een risico.

Nu kan ik wel zeggen,nooit aan de beurt geweest en bestel regelmatig iets uit Asie.

Ye, W.T.F.
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door MickRS »

Bestel ook echt van alles en nog wat bij de afhaalchinees. En het gaat ook niet om enorme bedragen, maar ik ben toch al een paar keer aan de beurt geweest...

Ga er nog maar eens een nachtje over slapen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door MickRS »

Maar wat veel leuker is, is dat ik vandaag de kit al binnen heb gekregen :rock:

En zoals al vaker hier vermeld: echt top verzorgd! Dank Knuisje!!! :goeie:
Plaats reactie