Dat is nu te laat met die afgeronde hoeken.ray5150 schreef:+1
En dan ook gelijk op de zijkanten...
LBVS zuiltjes
Moderator: Beheerdersteam
Re: LBVS zuiltjes
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: LBVS zuiltjes
Met 1 tot 2 mm MDF en een groter afrondfreesje kom je eventueel nog weg...
http://www.kaats-miniaturen-shop.nl/ind ... d=10000025
Was insmeren met waterglas hiervoor geen oplossing??
http://www.kaats-miniaturen-shop.nl/ind ... d=10000025
Was insmeren met waterglas hiervoor geen oplossing??
Re: LBVS zuiltjes
Let je wel op de benodigde ruimte onder de speaker? Die maat (20mm voor hoe ver mijn geheugen reikt) is redelijk van belang voor het ontwerp.
Nu komt nog het meest vervelende, het afwerken
. (doe het zo snel mogelijk, voor je het weet staan ze 2 jaar als kaal hout in de kamer
)
Nu komt nog het meest vervelende, het afwerken
Re: LBVS zuiltjes
Ja moet 30mm zijn, paspoort moest 10 cm lang wezen dacht ik, is nu langer maakt dat veel uit of kan ik die beter inkorten?
Re: LBVS zuiltjes
Ik ga niks meer aan de kasten doen geen gekloot met 3mm MDF eroverheen.
Gewoon grondverf en we zien wel hoe dat uitpakt
Gewoon grondverf en we zien wel hoe dat uitpakt
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: LBVS zuiltjes
Ja, las dat je eerste kasten niet goed bekleed waren. Dan heb je er geen zin meer in, begrijpelijk.
1 mm lijmt als karton trouwens, maar goed
Heb onder de carport 22mm MDF liggen. Gister was het redelijk vochtig weer, was het op een haar na 23mm.
Je moet je toch niet voorstellen wat dit doet met een koude verbinding, het MDF werkt hoofdzakelijk in de dikte.
Als het niet water dicht gemaakt wordt verwacht ik dat je prachtige naden in je lakwerk krijgt. Doorgaans is een andere oplossing daarvoor een facet/V-groef tussen de delen. Maar dat is bij jou ook niet fraai... Ik ben benieuwd of het goed gaat. Als je ze niet afwerkt in een andere ruimte dan waarin ze komen te staan zou het goed kunnen gaan.
1 mm lijmt als karton trouwens, maar goed
Heb onder de carport 22mm MDF liggen. Gister was het redelijk vochtig weer, was het op een haar na 23mm.
Je moet je toch niet voorstellen wat dit doet met een koude verbinding, het MDF werkt hoofdzakelijk in de dikte.
Als het niet water dicht gemaakt wordt verwacht ik dat je prachtige naden in je lakwerk krijgt. Doorgaans is een andere oplossing daarvoor een facet/V-groef tussen de delen. Maar dat is bij jou ook niet fraai... Ik ben benieuwd of het goed gaat. Als je ze niet afwerkt in een andere ruimte dan waarin ze komen te staan zou het goed kunnen gaan.
Re: LBVS zuiltjes
Zo pakt dat uit: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 37#p166337fluffypuf schreef:Ik ga niks meer aan de kasten doen geen gekloot met 3mm MDF eroverheen.
Gewoon grondverf en we zien wel hoe dat uitpakt
Re: LBVS zuiltjes
Dat ziet er erg dramatisch uit. De lijm heeft het werken belemmert en daardoor is het MDF gaan scheuren. Als het MDF voldoende heeft kunnen acclimatiseren gaat het vast niet zo ruig. Maar aftekenen van de naden is niet te voorkomen. Met de afwerking kun je er rekening mee houden.Lieuwe schreef:Zo pakt dat uit: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 37#p166337fluffypuf schreef:Ik ga niks meer aan de kasten doen geen gekloot met 3mm MDF eroverheen.
Gewoon grondverf en we zien wel hoe dat uitpakt
Re: LBVS zuiltjes
Ja dat is wel heel dramatisch, Er stond ook bij dat 1 kast gevallen was toch?
Verder tempratuur wisselingen en hars? etc..
En dan gelijk beweren dat het bij mij straks net zo eruit gaat zien? dat weet je toch niet. We zien het wel als het af is.
Als het er echt niet uitziet weet ik dat het volgende keer anders moet
Verder tempratuur wisselingen en hars? etc..
En dan gelijk beweren dat het bij mij straks net zo eruit gaat zien? dat weet je toch niet. We zien het wel als het af is.
Als het er echt niet uitziet weet ik dat het volgende keer anders moet
Re: LBVS zuiltjes
Ik wil ze trouwens glimmend zwart hebben en hopelijk dat ze echt gaan glimmen.
Re: LBVS zuiltjes
De naden ga je sowieso zien, dus ik zou even bedenken of je dat wil of niet. Anders loont het toch wel om dat nog weg te werken, wordt het wel een heel stuk mooier van. Je moet iig niet denken dat als je er maar genoeg lagen overheen smeert, dat je het dan vanzelf niet meer ziet. Wat dat betreft is het een beetje hetzelfde als dat verhaal van die princes en de erwt 
Re: LBVS zuiltjes
Jag schreef:De naden ga je sowieso zien, dus ik zou even bedenken of je dat wil of niet. Anders loont het toch wel om dat nog weg te werken, wordt het wel een heel stuk mooier van. Je moet iig niet denken dat als je er maar genoeg lagen overheen smeert, dat je het dan vanzelf niet meer ziet. Wat dat betreft is het een beetje hetzelfde als dat verhaal van die princes en de erwt
Oke, Wat is dan de beste oplossing? overall 3 mm MDF overheen plakken?
Ook wou ik niet speciale MDF grondverf gebruiken, maar grondverf op alkyd basis, Terpentine verdunbaar.
Misschien of heel waarschijnlijk ben ik wel erg eigenwijs
En om nu voor de 3e keer nieuwe kasten te maken
Re: LBVS zuiltjes
Heb je een bovenfrees? Op de zijkanten en bovenkant idd 3mm mdf plakken met kleine overmaat, met kopieerfrees op maat maken. En dan nog een kleine afronding eraan frezen, dat maakt het veel stootvaster. Verf lekker bij de action halen!
Het kost je een dag werk schat ik in, maar maakt het veel mooier en scheelt je bovendien veel plamuur/schuur werk.
Het kost je een dag werk schat ik in, maar maakt het veel mooier en scheelt je bovendien veel plamuur/schuur werk.
Re: LBVS zuiltjes
@Jag
Het probleem is dat hij alle hoeken al heeft afgerond, als hij nu 3mm MDF gaat plakken dan blijft er een opening daar waar de ronding zit.
Het probleem is dat hij alle hoeken al heeft afgerond, als hij nu 3mm MDF gaat plakken dan blijft er een opening daar waar de ronding zit.
Re: LBVS zuiltjes
Hmmm, ja dat maakt het wel lastiger. Met grotere afrondfrees zou wel weer kunnen, maar dan misschien toch maar plamuren 
Re: LBVS zuiltjes
Je kan de kanten ook voorzien van facet. De afschuining gelijk met de dikte van het MDF. Dan valt de naad precies op de hoek en zal een eventuele aftekening van de naad ten gevolge van het werken van het MDF minder opvallen.
Hoogglans zwart is wel de meest ongelukkige optie als je eventuele onregelmatigheden in het oppervlak wil verbloemen.
Hoogglans zwart is wel de meest ongelukkige optie als je eventuele onregelmatigheden in het oppervlak wil verbloemen.
Re: LBVS zuiltjes
Idd hoogglans zwart zou ik zeker niet doen. Daar heb je een zeer gladde ondergrond voor nodig. Misschien iets voor het volgende project?
Re: LBVS zuiltjes
Zo staan de kasten er nu bij, na vele uren schuren met de hand. sommige plekken net ff te ver geschuurd.
Moet her en der nog wat plamuur op een paar plekjes en dan nog een keer in de grondverf.
Moet her en der nog wat plamuur op een paar plekjes en dan nog een keer in de grondverf.
Re: LBVS zuiltjes
Mijn foto camera en fotoskills doen ze niet erg veel eer aan.. zie ik.
Zal binnenkort ff kijken of iemand met een betere camera een paar foto's kan maken.
Ze zijn gespoten met Sikkens huis tuin en keukenverf geen autolak.. moet wel lbvs blijven.
Zal binnenkort ff kijken of iemand met een betere camera een paar foto's kan maken.
Ze zijn gespoten met Sikkens huis tuin en keukenverf geen autolak.. moet wel lbvs blijven.
