Geen gek advies natuurlijk, om de herhaalbaarheid van je metingen even te checken.
Wel gek, dat ik hier zelf nooit tegenaan ben gelopen. Met drie verschillende kaarten (waarvan 1 een jaar of 15 oud, onder Win7 met een ouwe BETA driver

). Check het net voor de zekerheid, maar ze blijven inderdaad binnen redelijke grenzen stabiel.
(Behalve een foutje wat volgens mij in Arta zit, en met een refresh verholpen is. Soms ineens een heeeele steile lowpass in het resultaat, vlak vóór samplerate/4.)
Het gaat in je eerste plaatje ook niet een klein beetje mis

. Kan inderdaad helemaal niets met 'filter dual ch. response' te maken hebben; doet enkel wat in het hoogste bereik van je meting.
Ik heb ooit een Tascam (US122) kort geleend voor de thuisstudio overigens, en vond toen mijn systeem toen opvallend instabiel...werd geen succes bij mij:oops:
Dat er veel brakke ASIO drivers zijn, is maar een deel van de waarheid overigens.
Er zijn inderdaad best wat problemen mee voor very-low-latency toepassingen, maar meestal ook veroorzaakt door andere apparaten in je PC, die strijden om voorrang op de bus. (Check met DPC Latency Monitor. Vrijwel altijd een WiFi adapter. Schakel m uit in control panel -> problem gone).
In ATB heb je dit nooit, schrijf je. Werkt ATB ook met een (externe) geluidskaart ? Of gebruikt die zijn eigen interface?