Daphile
Moderator: Beheerdersteam
Re: Daphile
Als je op de iMac wel naar der server kan zou je het path wat je in de iMac gebruikt over moeten kunnen tikken in de Daphile.
Re: Daphile
Maar met MAX2PLAY werkt het vlot, en kun je ook je netwerk er zo in hangen.
De C1 wekt als server ook prima maar de speler via USB gaat nog niet lekker hier, maar de Odroid U3 gaat gewoon heel goed als een speler en server.
En als je die toch hebt, het ge/verbruikt ook nog eens veel 230 V
De C1 wekt als server ook prima maar de speler via USB gaat nog niet lekker hier, maar de Odroid U3 gaat gewoon heel goed als een speler en server.
En als je die toch hebt, het ge/verbruikt ook nog eens veel 230 V
Re: Daphile
Klopt, dat is nog steeds een optie (ik ga hem niet in mn Afdac2 bouwen).
Maar ik wil vergelijken kwa geluidsweergave en bedieningsgemak.
Maar ik wil vergelijken kwa geluidsweergave en bedieningsgemak.
Re: Daphile
Daar ging het mij ook niet om, maar wel de methode om via NFS of CIFS de NAS/ Server als HD voor de Odroid, en dan loopt het met de minste inspanning/vervuiling e.d. als verbruik en mogelijke voedings bron storingen.ToTo schreef:Klopt, dat is nog steeds een optie (ik ga hem niet in mn Afdac2 bouwen).
Maar ik wil vergelijken kwa geluidsweergave en bedieningsgemak.
Je kunt hem dan op 1 meter of 200 meter afstand neerzetten, het werkt dan gewoon.
Re: Daphile
Daar krijg ik als pad:FR_Aad schreef:Als je op de iMac wel naar der server kan zou je het path wat je in de iMac gebruikt over moeten kunnen tikken in de Daphile.
iMac-van-Ruud:~ ruudverschuur$ /Volumes/Muziek
Heb ik ook getest
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Daphile
Remote target i.g.v. een vrij toegankelijke network drive:
CODE: Selecteer alles
Server:/Opslag/MuziekCODE: Selecteer alles
ToTo@Server:/Opslag/MuziekRe: Daphile
Kappa7 wat voor een voeding gebruik je voor je pc, je hoort geen brom of ruis als je je pc op je dac via usb aansluit? Daphile werkt hier trouwens ook perfect.
Re: Daphile
Het werkt allemaal niet.
Zou er dan iets met de Windows pc mis zijn?
NFS of CIFS instellingen???????
Zou er dan iets met de Windows pc mis zijn?
NFS of CIFS instellingen???????
Re: Daphile
Gewoon een standaard PC voeding van de Packart bell behuizing waar ik het pentum 4 bordje in heb gezet.JeroenGRT schreef:Kappa7 wat voor een voeding gebruik je voor je pc, je hoort geen brom of ruis als je je pc op je dac via usb aansluit? Daphile werkt hier trouwens ook perfect.
Gebruik de digitale uitgang van het mobo en de Dac is een Muse klinkt prima geen brom of ruis te bekennen.
Is overigens geen USB dac
Maar als jij en a-synchrone USB dac gebruikt dan zou die helemaal geen last van de voeding mogen hebben.
zeker niet als die gebruik maakt van een eigen voeding.
Maar dat laatste kan je ook zelf maken door de USB kabel open te maken en de + van de voeding door te knippen.
Daar kan je dan een schone voeding op zetten. de 0 heel laten die heeft het signaal nog nodig.
@ ToTo ik vind het wel raar dat het niet lukt om Daphile aan de praat te krijgen met een netwerk drive.
Dat wordt gerust wel vaker gedaan en zou prima moeten werken.
Re: Daphile
Toto heb je wel nfs sharing aangezet op je gedeelde map?
Tja kappa7 ik gebruik idd een async usb dac, als ik een laptop via usb aansluit en zonder deze op het lichtnet aan te sluiten dan geen brom....vervolgens weer op lichtnet aansluiten en weer brom.
Ben nu aan het kijken naar een lineaire voeding
Tja kappa7 ik gebruik idd een async usb dac, als ik een laptop via usb aansluit en zonder deze op het lichtnet aan te sluiten dan geen brom....vervolgens weer op lichtnet aansluiten en weer brom.
Ben nu aan het kijken naar een lineaire voeding
Re: Daphile
[quote="JeroenGRT"]Toto heb je wel nfs sharing aangezet op je gedeelde map?
Waar kan ik dat doen?
Waar kan ik dat doen?
Re: Daphile
Op mijn Windows server is het rechtermuisknop properties op de map, dan staat er een sectie met nfs sharing. Die moet je dan aanzetten dmv vinkje zetten.
Re: Daphile
Ik heb er geen windows server op draaien, maar windows 7.
In eigenschappen staat niets met nfs
In eigenschappen staat niets met nfs
Re: Daphile
Ik heb nog even verder zitten zoeken en er zijn meer mensen die het zelfde probleem hebben.
http://www.diyaudio.com/forums/pc-based ... ost3994429
Helaas geeft Kipta niet aan hoe het op te lossen.
Misschien Kipta maar een mail sturen.
Ben wel nieuwsgierig naar de oplossing.
http://www.diyaudio.com/forums/pc-based ... ost3994429
Helaas geeft Kipta niet aan hoe het op te lossen.
Misschien Kipta maar een mail sturen.
Ben wel nieuwsgierig naar de oplossing.
Re: Daphile
Ik meende dat Toto een server zou hebben laten bouwen, maar het hele gebruik is nu, in een netwerk toch wel een heel andere opzet geworden.
Heb je die kleine PC nog met Vortexbox nog? dat heeft een standaard NFS export, en kan dus ook als een server en/of als speler functioneren.
In mijn geval werkt de situatie met de Netwerkspeler met dat MiniItx boardje ook op die manier.
Heb je die kleine PC nog met Vortexbox nog? dat heeft een standaard NFS export, en kan dus ook als een server en/of als speler functioneren.
In mijn geval werkt de situatie met de Netwerkspeler met dat MiniItx boardje ook op die manier.
Re: Daphile
Als het win7 pro is dan werkt het waarschijnlijk niet , je moet enterprise of ultimate hebben. Of je moet de nfs services kunnen toevoegen via add features...of in het register veranderen dat je enterprise hebt...maar dat zal wel niet werken.
Ik zou het anders via cifs proberen
Common Internet File System (cifs)
Common Internet File System (cifs) is probably the most common type for the network attached storages (NAS). This type is also compatible with Server Message Block (SMB) protocol. The drive mapping notation that Daphile uses differs from the one used in Windows OS (\\host\path vs. host/path; note the use of slash instead of backslash).
"path" must always contain at least the share name but it may be extended with certain directory path also, eg. host/share/dir1/dir2
"username" is optional if the service is accessible to guess users
"port" must be specified only if the server does not use either of the standard ports 139 or 445.
The workgroup may be specified by including it at the end of the "username" with "/"-delimiter, eg. "username/workgroup@host/path"
"Password" field may be left empty if server does not require authentication
Ik zou het anders via cifs proberen
Common Internet File System (cifs)
Common Internet File System (cifs) is probably the most common type for the network attached storages (NAS). This type is also compatible with Server Message Block (SMB) protocol. The drive mapping notation that Daphile uses differs from the one used in Windows OS (\\host\path vs. host/path; note the use of slash instead of backslash).
"path" must always contain at least the share name but it may be extended with certain directory path also, eg. host/share/dir1/dir2
"username" is optional if the service is accessible to guess users
"port" must be specified only if the server does not use either of the standard ports 139 or 445.
The workgroup may be specified by including it at the end of the "username" with "/"-delimiter, eg. "username/workgroup@host/path"
"Password" field may be left empty if server does not require authentication
Re: Daphile
Wat voor server ( met welke software) heb jij dan draaien?hannesie schreef:Ik meende dat Toto een server zou hebben laten bouwen, maar het hele gebruik is nu, in een netwerk toch wel een heel andere opzet geworden.
Klopt, met server 2012 liep ik tegen een aantal problemen aan (virusprogramma wat hiermee niet werkt, communicatie met Imac's liep niet goed, enzovoort)
Heb je die kleine PC nog met Vortexbox nog? dat heeft een standaard NFS export, en kan dus ook als een server en/of als speler functioneren.
Nee, die is overleden. Daarom werkte die poort ook niet goed.
In mijn geval werkt de situatie met de Netwerkspeler met dat MiniItx boardje ook op die manier.
Re: Daphile
Het is inderdaad windows 7 pro 
Dus er een andere Windows opzetten.
In ieder geval 7 Enterprise, of dan maar gelijk naar 8.1????
En welke versie moet ik dan hebben?
Dus er een andere Windows opzetten.
In ieder geval 7 Enterprise, of dan maar gelijk naar 8.1????
En welke versie moet ik dan hebben?
-
Lampie1965
- Berichten: 28
- Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 11:59
- Locatie: Veendam
Re: Daphile
Hallo,
Ik wil graag Daphile op een oude Mac mini 1.1 met een geupgraded proc (2GHz) installeren, echter ik kom er niet uit heb al van alles doorgelezen op Computer Audiophile en diverse dingen geprobeerd.
Ik heb Daphile wel ingestalleerd op een pc (64bits) maar wil graag de mini omdat het beter in mijn audiomeubel past.
Wie kan mij hierbij helpen met een soort stappenplan voor de Mac mini.
Ik weet dat er een soort progamma is dat je Daphile in een keer op een USB stick kan installeren en bootable maken.
groetjes,
Lammert
Ik wil graag Daphile op een oude Mac mini 1.1 met een geupgraded proc (2GHz) installeren, echter ik kom er niet uit heb al van alles doorgelezen op Computer Audiophile en diverse dingen geprobeerd.
Ik heb Daphile wel ingestalleerd op een pc (64bits) maar wil graag de mini omdat het beter in mijn audiomeubel past.
Wie kan mij hierbij helpen met een soort stappenplan voor de Mac mini.
Ik weet dat er een soort progamma is dat je Daphile in een keer op een USB stick kan installeren en bootable maken.
groetjes,
Lammert
Re: Daphile
Een PPC of een Intel MacMini?Lampie1965 schreef:Hallo,
Ik wil graag Daphile op een oude Mac mini 1.1 met een geupgraded proc (2GHz) installeren, echter ik kom er niet uit heb al van alles doorgelezen op Computer Audiophile en diverse dingen geprobeerd.
Ik heb Daphile wel ingestalleerd op een pc (64bits) maar wil graag de mini omdat het beter in mijn audiomeubel past.
Wie kan mij hierbij helpen met een soort stappenplan voor de Mac mini.
Ik weet dat er een soort progamma is dat je Daphile in een keer op een USB stick kan installeren en bootable maken.
groetjes,
Lammert
-
Lampie1965
- Berichten: 28
- Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 11:59
- Locatie: Veendam
Re: Daphile
Intel Mac Mini 2GHz 32-bitsFR_Aad schreef:Een PPC of een Intel MacMini?Lampie1965 schreef:Hallo,
Ik wil graag Daphile op een oude Mac mini 1.1 met een geupgraded proc (2GHz) installeren, echter ik kom er niet uit heb al van alles doorgelezen op Computer Audiophile en diverse dingen geprobeerd.
Ik heb Daphile wel ingestalleerd op een pc (64bits) maar wil graag de mini omdat het beter in mijn audiomeubel past.
Wie kan mij hierbij helpen met een soort stappenplan voor de Mac mini.
Ik weet dat er een soort progamma is dat je Daphile in een keer op een USB stick kan installeren en bootable maken.
groetjes,
Lammert
Re: Daphile
De truuk zal worden hoe je langs de firmware komt. Want dat ding wil natuurlijk alleen OSX installeren.
Edit
Ik ben een beetje roestig wat Mac betreft maar ikdenk dat je OSX moet installeren en dan twee partities aanmaken. Daarna dan rEFIt installeren. Daarna moet er een partitie voor Daphile gemaakt worden.
Edit
Ik ben een beetje roestig wat Mac betreft maar ikdenk dat je OSX moet installeren en dan twee partities aanmaken. Daarna dan rEFIt installeren. Daarna moet er een partitie voor Daphile gemaakt worden.
Laatst gewijzigd door FR_Aad op zo 09 aug 2015, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Lampie1965
- Berichten: 28
- Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 11:59
- Locatie: Veendam
Re: Daphile
Idd, wat ik ook probeer het ding ziet zowel de usb niet alsmede de cd niet grrrrr.......FR_Aad schreef:De truuk zal worden hoe je langs de firmware komt. Want dat ding wil natuurlijk alleen OSX installeren.
