Paar kleine vraagjes over passieve radiators

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

vincneus1
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 07 jan 2015, 16:10
Locatie: Groningen

Re: Paar kleine vraagjes over passieve radiators

Bericht door vincneus1 »

Jag schreef:
Hoezo zou de richting uitmaken?
Omdat akoestiek, en weerkaatsing enzo. Tenminste zo simpel zie ik het, kan vast moeilijker uitgelegd worden. Maar plaatsing is best belangrijk geloof ik.
michelp
Berichten: 609
Lid geworden op: vr 31 jul 2009, 21:44
Locatie: Omg. Doetinchem

Re: Paar kleine vraagjes over passieve radiators

Bericht door michelp »

Een auto is een lastig ding ja en richting maakt zeker veel uit. Ook het plaatsen/uitrichten van woofers en tweeters voorin is nog niet zo makkelijk.
De reden dat het door de achterbank moet is omdat het anders heel lastig is om de inhoud niet te groot te maken. Ik heb net iets meer dan 20 liter nodig en daar moeten 3x 10 inch en 2x 8 inch in.
Het testkastje in het begin van het topic was wel de goede inhoud maar deze past niet in de kofferbak en is ook niet bepaald mooi. Hetgeen waar ik nu mee bezig ben moet toch ook een beetje show waardig zijn
michelp
Berichten: 609
Lid geworden op: vr 31 jul 2009, 21:44
Locatie: Omg. Doetinchem

Re: Paar kleine vraagjes over passieve radiators

Bericht door michelp »

Ik ben vandaag een heel eind gekomen, ver genoeg om te passen iig.
Komt nog heel wat bij om het netjes aan te laten sluiten overal, maar het begin is er
Bijlagen
cuore03.jpg
cuore02.jpg
cuore01.jpg
vincneus1
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 07 jan 2015, 16:10
Locatie: Groningen

Re: Paar kleine vraagjes over passieve radiators

Bericht door vincneus1 »

In een woord: BEEST!
Dat ontwerp, de vorm dat het door de achter bank komt, super gaaf!
Ik vraag me af hoe dat klinkt, passieve radiators in een auto... Ben bang het nooit te horen maar hoop van wel, ik wacht op het resultaat!
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Paar kleine vraagjes over passieve radiators

Bericht door Bertje »

:lol: Rigoureus bezig. Ik snap wat je wil en in zo een kleine hatch vind ik het een knappe oplossing. Met de conus van de PR'snaar de klep spelen lijkt me mooier qua looks, of wordt dat het ook?
michelp
Berichten: 609
Lid geworden op: vr 31 jul 2009, 21:44
Locatie: Omg. Doetinchem

Re: Paar kleine vraagjes over passieve radiators

Bericht door michelp »

Het lijkt mij juist mooier om ze upside down te houden. Maar dat is natuurlijk allemaal persoonlijke smaak.
Ik heb nog wel meer kleine woofertjes liggen die zonder de aanpassing van de achterbank zouden passen, maar dit is toch wel weer iets aparts, daarom heb ik hiervoor gekozen
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Paar kleine vraagjes over passieve radiators

Bericht door Pjotr »

BRUUT! O:)
Bertje schreef:
:lol: Rigoureus bezig. Ik snap wat je wil en in zo een kleine hatch vind ik het een knappe oplossing. Met de conus van de PR'snaar de klep spelen lijkt me mooier qua looks, of wordt dat het ook?
Je, bedoelt de PR's horizontaal? Hoef je de boel niet eens aan te zetten als je over de kasseien rijdt. Resoneert vanzelf al lekker :lol:
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Paar kleine vraagjes over passieve radiators

Bericht door Bertje »

Nee dat bedoelde ik niet...met de conus naar achter :rock: .
michelp
Berichten: 609
Lid geworden op: vr 31 jul 2009, 21:44
Locatie: Omg. Doetinchem

Re: Paar kleine vraagjes over passieve radiators

Bericht door michelp »

Ik vind het wel wat hebben om duidelijk te laten zien dat het pr's zijn. Vooral omdat de meesten geen idee hebben wat het is. Die komen niet verder dan: gepoort is vet cool, gesloten niet. En: oooh 2x 8 inch en 3x 10 inch, zal wel vet hard gaan. Nee dat gaat het dus niet, ik speel maar met 140w en de pr's zijn gewoon een uit de kluiten gewassen poort :mrgreen:
Het is nog wel heel lastig om alles mooi af te werken, maar hopelijk heb ik eind deze week al wat meer vorderingen :rock:
Plaats reactie