brom op kanalen van eindversterker verhelpen

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
THX-UltraII
Berichten: 127
Lid geworden op: ma 11 apr 2011, 20:44
Locatie: West-Brabant

brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Bericht door THX-UltraII »

Ik heb een Denon X7200 waarvan ik voor mijn front speakers een aparte 2-kanaals eindversterker gebruik. Het probleem is dat ik last heb van gigantisch veel storing op de kanalen. Het is niet zomaar wat storing maar echt een hoop gezoem en gekraak. Ik hoor zelfs mijn muisklikken en toetsaanslagen van mijn computer op de kanalen. Er zijn helaas alleen RCA out op de Denon voorversterker dus XLR aansluiten is geen mogelijkheid. Ik heb al 3 verschillende 2-kanaals eindversterkers geprobeerd en bij alle 3 is het probleem hetzelfde dus het ligt niet aan de eindversterker. Ik heb gezien dat de Denon X7200 een GRD aansluiting heeft. Kan ik hier misschien iets mee? Hoe kan ik dit anders oplossen?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Bericht door dre »

Even een teste\je zetten met een los kabeltje van behuizing naar behuizing?
Gebruikersavatar
THX-UltraII
Berichten: 127
Lid geworden op: ma 11 apr 2011, 20:44
Locatie: West-Brabant

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Bericht door THX-UltraII »

dre schreef:
Even een teste\je zetten met een los kabeltje van behuizing naar behuizing?
ehhh, hoe bedoel je? (schaam schaam.....)

aanvulling: ik zie zojuist dat de Behringer 2-kanaals eindversterker een varkenssnuit netsnoer uitgang heeft en de Denon niet.... Misschien moet ik toch echt iets doen met die aarde aansluiting die op de Denon zit?

de Denon:
http://s15.postimg.org/r4q1c07u3/image.jpg

de Behringer eindversterker:
http://s17.postimg.org/ptyzkqatr/image.png
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Bericht door ray5150 »

Heb je al andere interlinks geprobeerd ?
Gebruikersavatar
THX-UltraII
Berichten: 127
Lid geworden op: ma 11 apr 2011, 20:44
Locatie: West-Brabant

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Bericht door THX-UltraII »

ray5150 schreef:
Heb je al andere interlinks geprobeerd ?
Ja en dit maakte ook geen verschil
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Bericht door ds23man »

Wat ik uit je verhaal begrijp heb je je PC ook op de Denon aangesloten. Vermoedelijk heb je een vreselijke aardlus door de randaarde van de PC naar de Behringer via de Denon. Gooi de Behringer eens los van de randaarde.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Bericht door ray5150 »

Dat lees ik wel vaker, aansluiten van PC op versterker geeft problemen.
Is een optische verbinding geen idee ?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Bericht door ray5150 »

Waar zit die dan, die aarde aansluiting ?
De netspanning entree is in ieder geval niet geaard.
denon-avr-x7200w-92-hdmi-20-upscaling-uhd-4k-bis_064806.jpg
Die links in het midden is dus in ieder geval niet voor de randaarde bestemd.
Gebruikersavatar
THX-UltraII
Berichten: 127
Lid geworden op: ma 11 apr 2011, 20:44
Locatie: West-Brabant

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Bericht door THX-UltraII »

ray5150 schreef:
Dat lees ik wel vaker, aansluiten van PC op versterker geeft problemen.
Is een optische verbinding geen idee ?
PC is niet het probleem. Heb zojuist alles losgekoppeld naar de AVR behalve de RCA outs naar de eindversterker en de brom blijft. De pc is overigens via HDMI verbonden aan de AVR
Gebruikersavatar
THX-UltraII
Berichten: 127
Lid geworden op: ma 11 apr 2011, 20:44
Locatie: West-Brabant

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Bericht door THX-UltraII »

ray5150 schreef:
Waar zit die dan, die aarde aansluiting ?
De netspanning entree is in ieder geval niet geaard.
denon-avr-x7200w-92-hdmi-20-upscaling-uhd-4k-bis_064806.jpg
Die links in het midden is dus in ieder geval niet voor de randaarde bestemd.
lees in de manual dat dit voor een phono is. Maar hoe aard ik dan de Denon?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Bericht door Henkjan »

THX-UltraII schreef:
Maar hoe aard ik dan de Denon?
niet
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Bericht door dre »

Je kan even een draadje van behuizing naar behuizing plaatsen,gewoon onder een schroefje.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Bericht door ds23man »

Antennekabel er ook uit getrokken?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Bericht door dre »

ds23man schreef:
Antennekabel er ook uit getrokken?
=D>
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Bericht door ray5150 »

Ben je al wat wijzer geworden ? :idea:
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Bericht door toetertje »

Beetje oud topic, maar dit probleem heb ik ook met mijn marantz sr7009.
Op dit moment doet het probleem zich voor met een Hypex psc2.400 op het
subwoofer kanaal. En zo'n brommetje is met dit vermogen over 2 x 10 inch best heftig.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Bericht door ray5150 »

Ja, en wat zit er allemaal op aangesloten ?
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Bericht door toetertje »

Op de marantz alleen een paar digitale bronnen over hdmi.
De hypex hangt via rca naar xlr aan de sub output.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Bericht door ray5150 »

toetertje schreef:
rca naar xlr
Fabriekskabel of zelfgemaakt ?
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Bericht door toetertje »

Een zelfbouw kabel. 1 ader en mantel. (tasker) Pin 1 en 3 zijn dan op de xlr doorverbonden.
Deze kreeg ik erbij.

Toen dacht ik een iets betere kabel te maken. 2 aders en mantel. (belden) pin 1 en 3 dan aan de massa
van de rca doorverbonden. Maar dan bromt ie een stuk harder.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Bericht door toetertje »

Alles zit aangesloten via een monster verdeeldoos met filter.
Als ik de Hypex in een ander stopkontakt steek, gaat hij nog harder brommen.
De brom is afhankelijk van de gain van de hypex.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Bericht door toetertje »

Als ik de Marantz uitschakel is de brom weg.
Maar als ik een andere versterker achter de marantz hang, heb ik geen brom. :think:
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Bericht door toetertje »

Niemand die mij hier mee op weg kan helpen? :(
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Bericht door Shadow »

Hoe zijn je hypex units gevoed?
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Bericht door toetertje »

Het is een Hypex psc2.400. Daar zit zo'n smps in toch?
Plaats reactie