brom op kanalen van eindversterker verhelpen
Moderator: Beheerdersteam
- THX-UltraII
- Berichten: 127
- Lid geworden op: ma 11 apr 2011, 20:44
- Locatie: West-Brabant
brom op kanalen van eindversterker verhelpen
Ik heb een Denon X7200 waarvan ik voor mijn front speakers een aparte 2-kanaals eindversterker gebruik. Het probleem is dat ik last heb van gigantisch veel storing op de kanalen. Het is niet zomaar wat storing maar echt een hoop gezoem en gekraak. Ik hoor zelfs mijn muisklikken en toetsaanslagen van mijn computer op de kanalen. Er zijn helaas alleen RCA out op de Denon voorversterker dus XLR aansluiten is geen mogelijkheid. Ik heb al 3 verschillende 2-kanaals eindversterkers geprobeerd en bij alle 3 is het probleem hetzelfde dus het ligt niet aan de eindversterker. Ik heb gezien dat de Denon X7200 een GRD aansluiting heeft. Kan ik hier misschien iets mee? Hoe kan ik dit anders oplossen?
Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen
Even een teste\je zetten met een los kabeltje van behuizing naar behuizing?
- THX-UltraII
- Berichten: 127
- Lid geworden op: ma 11 apr 2011, 20:44
- Locatie: West-Brabant
Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen
ehhh, hoe bedoel je? (schaam schaam.....)dre schreef:Even een teste\je zetten met een los kabeltje van behuizing naar behuizing?
aanvulling: ik zie zojuist dat de Behringer 2-kanaals eindversterker een varkenssnuit netsnoer uitgang heeft en de Denon niet.... Misschien moet ik toch echt iets doen met die aarde aansluiting die op de Denon zit?
de Denon:
http://s15.postimg.org/r4q1c07u3/image.jpg
de Behringer eindversterker:
http://s17.postimg.org/ptyzkqatr/image.png
- THX-UltraII
- Berichten: 127
- Lid geworden op: ma 11 apr 2011, 20:44
- Locatie: West-Brabant
Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen
Ja en dit maakte ook geen verschilray5150 schreef:Heb je al andere interlinks geprobeerd ?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen
Wat ik uit je verhaal begrijp heb je je PC ook op de Denon aangesloten. Vermoedelijk heb je een vreselijke aardlus door de randaarde van de PC naar de Behringer via de Denon. Gooi de Behringer eens los van de randaarde.
Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen
Dat lees ik wel vaker, aansluiten van PC op versterker geeft problemen.
Is een optische verbinding geen idee ?
Is een optische verbinding geen idee ?
Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen
Waar zit die dan, die aarde aansluiting ?
De netspanning entree is in ieder geval niet geaard.
Die links in het midden is dus in ieder geval niet voor de randaarde bestemd.
De netspanning entree is in ieder geval niet geaard.
Die links in het midden is dus in ieder geval niet voor de randaarde bestemd.
- THX-UltraII
- Berichten: 127
- Lid geworden op: ma 11 apr 2011, 20:44
- Locatie: West-Brabant
Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen
PC is niet het probleem. Heb zojuist alles losgekoppeld naar de AVR behalve de RCA outs naar de eindversterker en de brom blijft. De pc is overigens via HDMI verbonden aan de AVRray5150 schreef:Dat lees ik wel vaker, aansluiten van PC op versterker geeft problemen.
Is een optische verbinding geen idee ?
- THX-UltraII
- Berichten: 127
- Lid geworden op: ma 11 apr 2011, 20:44
- Locatie: West-Brabant
Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen
lees in de manual dat dit voor een phono is. Maar hoe aard ik dan de Denon?ray5150 schreef:Waar zit die dan, die aarde aansluiting ?
De netspanning entree is in ieder geval niet geaard.
Die links in het midden is dus in ieder geval niet voor de randaarde bestemd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen
nietTHX-UltraII schreef:Maar hoe aard ik dan de Denon?
Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen
Je kan even een draadje van behuizing naar behuizing plaatsen,gewoon onder een schroefje.
Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen
ds23man schreef:Antennekabel er ook uit getrokken?
Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen
Beetje oud topic, maar dit probleem heb ik ook met mijn marantz sr7009.
Op dit moment doet het probleem zich voor met een Hypex psc2.400 op het
subwoofer kanaal. En zo'n brommetje is met dit vermogen over 2 x 10 inch best heftig.
Op dit moment doet het probleem zich voor met een Hypex psc2.400 op het
subwoofer kanaal. En zo'n brommetje is met dit vermogen over 2 x 10 inch best heftig.
Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen
Op de marantz alleen een paar digitale bronnen over hdmi.
De hypex hangt via rca naar xlr aan de sub output.
De hypex hangt via rca naar xlr aan de sub output.
Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen
Fabriekskabel of zelfgemaakt ?toetertje schreef:rca naar xlr
Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen
Een zelfbouw kabel. 1 ader en mantel. (tasker) Pin 1 en 3 zijn dan op de xlr doorverbonden.
Deze kreeg ik erbij.
Toen dacht ik een iets betere kabel te maken. 2 aders en mantel. (belden) pin 1 en 3 dan aan de massa
van de rca doorverbonden. Maar dan bromt ie een stuk harder.
Deze kreeg ik erbij.
Toen dacht ik een iets betere kabel te maken. 2 aders en mantel. (belden) pin 1 en 3 dan aan de massa
van de rca doorverbonden. Maar dan bromt ie een stuk harder.
Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen
Alles zit aangesloten via een monster verdeeldoos met filter.
Als ik de Hypex in een ander stopkontakt steek, gaat hij nog harder brommen.
De brom is afhankelijk van de gain van de hypex.
Als ik de Hypex in een ander stopkontakt steek, gaat hij nog harder brommen.
De brom is afhankelijk van de gain van de hypex.
Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen
Als ik de Marantz uitschakel is de brom weg.
Maar als ik een andere versterker achter de marantz hang, heb ik geen brom.
Maar als ik een andere versterker achter de marantz hang, heb ik geen brom.
Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen
Het is een Hypex psc2.400. Daar zit zo'n smps in toch?
