Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Die is al wel onderweg, of wat wordt de bedoeling?
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
De bovenplaat is al een flinke tijd geleden besteld maar zal hopelijk volgende week klaar zijn. Zodra de plaat in huis is kan ik de zijkanten verder afwerken. Houd me ondertussen maar bezig met wat andere 'hersenspinsels'.
groet,
Aat
groet,
Aat
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Mooi op tijd voor de luisterdag in Alphen .... 
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Er zijn maanden overheen gegaan om een mooie boven/voorplaat te krijgen.
Heb deze uiteindelijk vandaag opgehaald.
Heb komende weken helaas niet veel tijd om de zijkanten te maken en te (laten) spuiten, dus om de moed er in te houden even een plaatje gemaakt om een impressie te krijgen van het eindresultaat: groet,
Aat
Heb deze uiteindelijk vandaag opgehaald.
Heb komende weken helaas niet veel tijd om de zijkanten te maken en te (laten) spuiten, dus om de moed er in te houden even een plaatje gemaakt om een impressie te krijgen van het eindresultaat: groet,
Aat
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
RobertD schreef:Mooi op tijd voor de luisterdag in Alphen ....
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
AatV schreef:dus om de moed er in te houden even een plaatje gemaakt om een impressie te krijgen van het eindresultaat:
The Ultimate Bling-Bling...
Dat smeekt echt gewoon om een paar plakken geoliede Mahonie of Cocobolo aan de zijkanten...
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Oei,da's geen bling bling meer,eerder glim glim
Daar mag je naar kijken,
maar aankomen niet
Mis wel een hekje
Anne
Daar mag je naar kijken,
maar aankomen niet
Mis wel een hekje
Anne
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Zit nogal een verschil in Mahonie of Cocobolo qua prijs (factor 50-100 ofzo..)ray5150 schreef:Dat smeekt echt gewoon om een paar plakken geoliede Mahonie of Cocobolo aan de zijkanten...
Maar ik wil wel een paar stukjes Jatoba, rode Locus, Copalier, Jatahy, Juta-acu, Jatai, Locust, Kawanari of Guapinol doneren, uiteraard op maat geCNCd... Eventueel met AatV-logo in de zijkant... Mooier zul je 't dan niet krijgen, of je moet ook nog even een paar mooie ringen rond die buisvoeten laten draaien ....
Kees
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Dat ziet er al niet verkeerd uit. En die zij paneeltjes mooi mdf met met zwarte hoogglans lak 
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Ik ken al die houtsoorten geeneens! Heel mooi aanbod Kees, maar ben zo eigenwijs toch verder te gaan met strakke zwarte hoogglans zijkanten. Zal waarschijnlijk een interieurverzorgster aan moeten nemen om te poetsen, maar dat heb ik er wel voor over.audiomanics schreef:Zit nogal een verschil in Mahonie of Cocobolo qua prijs (factor 50-100 ofzo..)
Maar ik wil wel een paar stukjes Jatoba, rode Locus, Copalier, Jatahy, Juta-acu, Jatai, Locust, Kawanari of Guapinol doneren, uiteraard op maat geCNCd... Eventueel met AatV-logo in de zijkant... Mooier zul je 't dan niet krijgen, of je moet ook nog even een paar mooie ringen rond die buisvoeten laten draaien ....(kan ook van dat hardhout natuurlijk.. zo warm wordt 't niet)
Kees
Het idee was en is om twintiger/dertiger jaren vormgeving zoals de buis- en kastvorm* te combineren met strakke materialen.
Dat bereik ik m.i. het beste met hoogglans chroom en zwart.
* er komt nog een "gevleugeld" embleem voorop.
groet,
Aat
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Lijkt me anders een helse opgave om kops MDF hoogglanzend te krijgen.
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Het is al weer eventjes geleden, maar had inderdaad het idee dat er niets werd toegevoegd..
groet,
Aat
groet,
Aat
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Heb dit project een hele tijd laten liggen, maar uiteindelijk is het er toch van gekomen. De versterker is (bijna) af en speelt.
Heb om dit heugelijke feit te vieren een aantal 'statiefoto's' gemaakt :
Eerst een plaatje van de binnenkant : Dan twee afbeeldingen van de achterkant : En twee van de voorzijde : En tenslotte een sfeerimpressie 'by night' : De zijkantjes zijn, zoals te zien is niet in hoogglans gespoten, omdat mijn 'vaste' spuiter helaas de deuren heeft moeten sluiten. Voorlopig ben ik er wel tevreden mee.
groet,
Aat
Heb om dit heugelijke feit te vieren een aantal 'statiefoto's' gemaakt :
Eerst een plaatje van de binnenkant : Dan twee afbeeldingen van de achterkant : En twee van de voorzijde : En tenslotte een sfeerimpressie 'by night' : De zijkantjes zijn, zoals te zien is niet in hoogglans gespoten, omdat mijn 'vaste' spuiter helaas de deuren heeft moeten sluiten. Voorlopig ben ik er wel tevreden mee.
groet,
Aat
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Het is weer een plaatje.
Klinkt ie een beetje naar wens?

Klinkt ie een beetje naar wens?
Ik had van jou overigens wel de spelling staatsiefoto verwachtAatV schreef:Heb om dit heugelijke feit te vieren een aantal 'statiefoto's' gemaakt
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Of statieffoto, maar dat de zijkant niet glimt, mis ik niet.
Een BEETJE VEEL CHROME. maar dat hoor je niet natuurlijk.
Een BEETJE VEEL CHROME. maar dat hoor je niet natuurlijk.
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Is weer eens wat anders dan een Boeddha in de tuin
Erg mooi geworden Aat!
Ik mag dat glimmende metaal wel. Wat is het verchroomd of RVS?
Erg mooi geworden Aat!
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
@Pappaleo, het klinkt eigenlijk nergens naar, maar dat was de bedoeling...
(denk dat ik voortaan maar geen 'statiefoto's' meer maak.
)
@Hannesie, zolang het maar geen Google Chrome is vind ik het mooi!
@Pjotr, verchroomd.
groet,
Aat
(denk dat ik voortaan maar geen 'statiefoto's' meer maak.
@Hannesie, zolang het maar geen Google Chrome is vind ik het mooi!
@Pjotr, verchroomd.
groet,
Aat
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Gloeiende glimmende goedheid.
Ik krijg toch een beetje associatie met ouderwetse broodroosters. Het is wel jammer dat de buisjes 's avonds niet blauw gloeien, maar dat kan verneukeratief zijn op de foto. Maar de grote vraag is natuurlijk of die qua geluidweergave is zoals je gehoopt hebt ?
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
John P schreef:Maar de grote vraag is natuurlijk of die qua geluidweergave is zoals je gehoopt hebt ?
Zo te lezen zit dat wel goedAatV schreef:@Pappaleo, het klinkt eigenlijk nergens naar, maar dat was de bedoeling...
Ik vind hem prachtig zo. De blauwe buisjes zien veel eigenzinnig uit om ze in een onopvallend behuizinkje te plaatsen.
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Ze gloeien inderdaad oranje. Blauw gloeien kan natuurlijk wel, maar niet voor lang!John P schreef:Het is wel jammer dat de buisjes 's avonds niet blauw gloeien, maar dat kan verneukeratief zijn op de foto.
groet,
Aat
