Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Die is al wel onderweg, of wat wordt de bedoeling?
De bovenplaat is al een flinke tijd geleden besteld maar zal hopelijk volgende week klaar zijn. Zodra de plaat in huis is kan ik de zijkanten verder afwerken. Houd me ondertussen maar bezig met wat andere 'hersenspinsels'.
groet,
Aat
groet,
Aat
- RobertD
- Contacteer:
Mooi op tijd voor de luisterdag in Alphen .... 
Er zijn maanden overheen gegaan om een mooie boven/voorplaat te krijgen.
Heb deze uiteindelijk vandaag opgehaald.
Heb komende weken helaas niet veel tijd om de zijkanten te maken en te (laten) spuiten, dus om de moed er in te houden even een plaatje gemaakt om een impressie te krijgen van het eindresultaat: groet,
Aat
Heb deze uiteindelijk vandaag opgehaald.
Heb komende weken helaas niet veel tijd om de zijkanten te maken en te (laten) spuiten, dus om de moed er in te houden even een plaatje gemaakt om een impressie te krijgen van het eindresultaat: groet,
Aat
- RobertD
- Contacteer:
RobertD schreef:Mooi op tijd voor de luisterdag in Alphen ....
AatV schreef:dus om de moed er in te houden even een plaatje gemaakt om een impressie te krijgen van het eindresultaat:
The Ultimate Bling-Bling...
Dat smeekt echt gewoon om een paar plakken geoliede Mahonie of Cocobolo aan de zijkanten...
Oei,da's geen bling bling meer,eerder glim glim
Daar mag je naar kijken,
maar aankomen niet
Mis wel een hekje
Anne
Daar mag je naar kijken,
maar aankomen niet
Mis wel een hekje
Anne
- audiomanics
- Contacteer:
Zit nogal een verschil in Mahonie of Cocobolo qua prijs (factor 50-100 ofzo..)ray5150 schreef:Dat smeekt echt gewoon om een paar plakken geoliede Mahonie of Cocobolo aan de zijkanten...
Maar ik wil wel een paar stukjes Jatoba, rode Locus, Copalier, Jatahy, Juta-acu, Jatai, Locust, Kawanari of Guapinol doneren, uiteraard op maat geCNCd... Eventueel met AatV-logo in de zijkant... Mooier zul je 't dan niet krijgen, of je moet ook nog even een paar mooie ringen rond die buisvoeten laten draaien ....
Kees
Dat ziet er al niet verkeerd uit. En die zij paneeltjes mooi mdf met met zwarte hoogglans lak 
Ik ken al die houtsoorten geeneens! Heel mooi aanbod Kees, maar ben zo eigenwijs toch verder te gaan met strakke zwarte hoogglans zijkanten. Zal waarschijnlijk een interieurverzorgster aan moeten nemen om te poetsen, maar dat heb ik er wel voor over.audiomanics schreef:Zit nogal een verschil in Mahonie of Cocobolo qua prijs (factor 50-100 ofzo..)
Maar ik wil wel een paar stukjes Jatoba, rode Locus, Copalier, Jatahy, Juta-acu, Jatai, Locust, Kawanari of Guapinol doneren, uiteraard op maat geCNCd... Eventueel met AatV-logo in de zijkant... Mooier zul je 't dan niet krijgen, of je moet ook nog even een paar mooie ringen rond die buisvoeten laten draaien ....(kan ook van dat hardhout natuurlijk.. zo warm wordt 't niet)
Kees
Het idee was en is om twintiger/dertiger jaren vormgeving zoals de buis- en kastvorm* te combineren met strakke materialen.
Dat bereik ik m.i. het beste met hoogglans chroom en zwart.
* er komt nog een "gevleugeld" embleem voorop.
groet,
Aat
Lijkt me anders een helse opgave om kops MDF hoogglanzend te krijgen.
Het is al weer eventjes geleden, maar had inderdaad het idee dat er niets werd toegevoegd..
groet,
Aat
groet,
Aat
Heb dit project een hele tijd laten liggen, maar uiteindelijk is het er toch van gekomen. De versterker is (bijna) af en speelt.
Heb om dit heugelijke feit te vieren een aantal 'statiefoto's' gemaakt :
Eerst een plaatje van de binnenkant : Dan twee afbeeldingen van de achterkant : En twee van de voorzijde : En tenslotte een sfeerimpressie 'by night' : De zijkantjes zijn, zoals te zien is niet in hoogglans gespoten, omdat mijn 'vaste' spuiter helaas de deuren heeft moeten sluiten. Voorlopig ben ik er wel tevreden mee.
groet,
Aat
Heb om dit heugelijke feit te vieren een aantal 'statiefoto's' gemaakt :
Eerst een plaatje van de binnenkant : Dan twee afbeeldingen van de achterkant : En twee van de voorzijde : En tenslotte een sfeerimpressie 'by night' : De zijkantjes zijn, zoals te zien is niet in hoogglans gespoten, omdat mijn 'vaste' spuiter helaas de deuren heeft moeten sluiten. Voorlopig ben ik er wel tevreden mee.
groet,
Aat
- pappaleo
- Contacteer:
Het is weer een plaatje.
Klinkt ie een beetje naar wens?

Klinkt ie een beetje naar wens?
Ik had van jou overigens wel de spelling staatsiefoto verwachtAatV schreef:Heb om dit heugelijke feit te vieren een aantal 'statiefoto's' gemaakt
Of statieffoto, maar dat de zijkant niet glimt, mis ik niet.
Een BEETJE VEEL CHROME. maar dat hoor je niet natuurlijk.
Een BEETJE VEEL CHROME. maar dat hoor je niet natuurlijk.
Is weer eens wat anders dan een Boeddha in de tuin
Erg mooi geworden Aat!
Ik mag dat glimmende metaal wel. Wat is het verchroomd of RVS?
Erg mooi geworden Aat!
@Pappaleo, het klinkt eigenlijk nergens naar, maar dat was de bedoeling...
(denk dat ik voortaan maar geen 'statiefoto's' meer maak.
)
@Hannesie, zolang het maar geen Google Chrome is vind ik het mooi!
@Pjotr, verchroomd.
groet,
Aat
(denk dat ik voortaan maar geen 'statiefoto's' meer maak.
@Hannesie, zolang het maar geen Google Chrome is vind ik het mooi!
@Pjotr, verchroomd.
groet,
Aat
Gloeiende glimmende goedheid.
Ik krijg toch een beetje associatie met ouderwetse broodroosters. Het is wel jammer dat de buisjes 's avonds niet blauw gloeien, maar dat kan verneukeratief zijn op de foto. Maar de grote vraag is natuurlijk of die qua geluidweergave is zoals je gehoopt hebt ?
- pappaleo
- Contacteer:
John P schreef:Maar de grote vraag is natuurlijk of die qua geluidweergave is zoals je gehoopt hebt ?
Zo te lezen zit dat wel goedAatV schreef:@Pappaleo, het klinkt eigenlijk nergens naar, maar dat was de bedoeling...
Ik vind hem prachtig zo. De blauwe buisjes zien veel eigenzinnig uit om ze in een onopvallend behuizinkje te plaatsen.
Ze gloeien inderdaad oranje. Blauw gloeien kan natuurlijk wel, maar niet voor lang!John P schreef:Het is wel jammer dat de buisjes 's avonds niet blauw gloeien, maar dat kan verneukeratief zijn op de foto.
groet,
Aat