Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door Barry2001 »

Die is al wel onderweg, of wat wordt de bedoeling?
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door AatV »

De bovenplaat is al een flinke tijd geleden besteld maar zal hopelijk volgende week klaar zijn. Zodra de plaat in huis is kan ik de zijkanten verder afwerken. Houd me ondertussen maar bezig met wat andere 'hersenspinsels'.

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door Barry2001 »

Ok mooi, ben benieuwd, blijf het volgen.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door RobertD »

Mooi op tijd voor de luisterdag in Alphen .... :sure:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door AatV »

Er zijn maanden overheen gegaan om een mooie boven/voorplaat te krijgen.
Heb deze uiteindelijk vandaag opgehaald.
Heb komende weken helaas niet veel tijd om de zijkanten te maken en te (laten) spuiten, dus om de moed er in te houden even een plaatje gemaakt om een impressie te krijgen van het eindresultaat:
fotootje.jpg
groet,
Aat
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door RobertD »

RobertD schreef:
Mooi op tijd voor de luisterdag in Alphen .... :sure:
:?:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door ray5150 »

AatV schreef:
dus om de moed er in te houden even een plaatje gemaakt om een impressie te krijgen van het eindresultaat:
fotootje.jpg
:shock: :shock: :shock: :shock: :kwijl: :kwijl: :kwijl:


The Ultimate Bling-Bling... :lol:

Dat smeekt echt gewoon om een paar plakken geoliede Mahonie of Cocobolo aan de zijkanten... :D
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12412
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door pappaleo »

Mooi hoor.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door Ah!buis »

Oei,da's geen bling bling meer,eerder glim glim :D
Daar mag je naar kijken,
maar aankomen niet :lol:
Mis wel een hekje :shock:
Anne
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door audiomanics »

ray5150 schreef:
Dat smeekt echt gewoon om een paar plakken geoliede Mahonie of Cocobolo aan de zijkanten... :D
Zit nogal een verschil in Mahonie of Cocobolo qua prijs (factor 50-100 ofzo..)
Maar ik wil wel een paar stukjes Jatoba, rode Locus, Copalier, Jatahy, Juta-acu, Jatai, Locust, Kawanari of Guapinol doneren, uiteraard op maat geCNCd... Eventueel met AatV-logo in de zijkant... Mooier zul je 't dan niet krijgen, of je moet ook nog even een paar mooie ringen rond die buisvoeten laten draaien .... :mrgreen: (kan ook van dat hardhout natuurlijk.. zo warm wordt 't niet)

Kees
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door Kappa7 »

Dat ziet er al niet verkeerd uit. En die zij paneeltjes mooi mdf met met zwarte hoogglans lak :kwijl:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door AatV »

audiomanics schreef:
Zit nogal een verschil in Mahonie of Cocobolo qua prijs (factor 50-100 ofzo..)
Maar ik wil wel een paar stukjes Jatoba, rode Locus, Copalier, Jatahy, Juta-acu, Jatai, Locust, Kawanari of Guapinol doneren, uiteraard op maat geCNCd... Eventueel met AatV-logo in de zijkant... Mooier zul je 't dan niet krijgen, of je moet ook nog even een paar mooie ringen rond die buisvoeten laten draaien .... :mrgreen: (kan ook van dat hardhout natuurlijk.. zo warm wordt 't niet)

Kees
Ik ken al die houtsoorten geeneens! Heel mooi aanbod Kees, maar ben zo eigenwijs toch verder te gaan met strakke zwarte hoogglans zijkanten. Zal waarschijnlijk een interieurverzorgster aan moeten nemen om te poetsen, maar dat heb ik er wel voor over.
Het idee was en is om twintiger/dertiger jaren vormgeving zoals de buis- en kastvorm* te combineren met strakke materialen.
Dat bereik ik m.i. het beste met hoogglans chroom en zwart.

* er komt nog een "gevleugeld" embleem voorop.

groet,
Aat
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door ray5150 »

Lijkt me anders een helse opgave om kops MDF hoogglanzend te krijgen.
Gebruikersavatar
disco
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 07 jan 2008, 21:03
Locatie: Woerden

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door disco »

Hoe klinkt ie? Als een draad?
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door AatV »

Het is al weer eventjes geleden, maar had inderdaad het idee dat er niets werd toegevoegd..

groet,
Aat
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door AatV »

Heb dit project een hele tijd laten liggen, maar uiteindelijk is het er toch van gekomen. De versterker is (bijna) af en speelt. :mrgreen:

Heb om dit heugelijke feit te vieren een aantal 'statiefoto's' gemaakt :

Eerst een plaatje van de binnenkant :
Arcturus binnen a.jpg
Dan twee afbeeldingen van de achterkant :
Arcturus achter 1a.jpg
Arcturus achter 2a.jpg
En twee van de voorzijde :
Arcturus voor 1a.jpg
Arcturus voor 2a.jpg
En tenslotte een sfeerimpressie 'by night' :
Arcturus by night a.jpg
De zijkantjes zijn, zoals te zien is niet in hoogglans gespoten, omdat mijn 'vaste' spuiter helaas de deuren heeft moeten sluiten. Voorlopig ben ik er wel tevreden mee.

groet,
Aat
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12412
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door pappaleo »

Het is weer een plaatje. :goeie: :goeie:
Klinkt ie een beetje naar wens?

AatV schreef:
Heb om dit heugelijke feit te vieren een aantal 'statiefoto's' gemaakt
Ik had van jou overigens wel de spelling staatsiefoto verwacht :hide:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door hannesie »

Of statieffoto, maar dat de zijkant niet glimt, mis ik niet.

Een BEETJE VEEL CHROME. maar dat hoor je niet natuurlijk. :mrgreen:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door FR_Aad »

Mooi!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door Pjotr »

Is weer eens wat anders dan een Boeddha in de tuin :lol:

Erg mooi geworden Aat! =D> Ik mag dat glimmende metaal wel. Wat is het verchroomd of RVS?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door dre »

Mooi Aat! 8)

Ik ben benieuwd naar de klank!
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door AatV »

@Pappaleo, het klinkt eigenlijk nergens naar, maar dat was de bedoeling...
(denk dat ik voortaan maar geen 'statiefoto's' meer maak. :hide: )

@Hannesie, zolang het maar geen Google Chrome is vind ik het mooi!

@Pjotr, verchroomd.

groet,
Aat
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door John P »

Gloeiende glimmende goedheid. =D> Ik krijg toch een beetje associatie met ouderwetse broodroosters. Het is wel jammer dat de buisjes 's avonds niet blauw gloeien, maar dat kan verneukeratief zijn op de foto. Maar de grote vraag is natuurlijk of die qua geluidweergave is zoals je gehoopt hebt ?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12412
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door pappaleo »

John P schreef:
Maar de grote vraag is natuurlijk of die qua geluidweergave is zoals je gehoopt hebt ?
AatV schreef:
@Pappaleo, het klinkt eigenlijk nergens naar, maar dat was de bedoeling...
Zo te lezen zit dat wel goed :goedzo: :goedzo:

Ik vind hem prachtig zo. De blauwe buisjes zien veel eigenzinnig uit om ze in een onopvallend behuizinkje te plaatsen.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door AatV »

John P schreef:
Het is wel jammer dat de buisjes 's avonds niet blauw gloeien, maar dat kan verneukeratief zijn op de foto.
Ze gloeien inderdaad oranje. Blauw gloeien kan natuurlijk wel, maar niet voor lang! :mrgreen:

groet,
Aat
Plaats reactie