Kennismaking
Moderator: Beheerdersteam
Kennismaking
Hallo, ik ben Henk.
Eén van mijn favoriete films is District 9, vandaar de naam en avatar.
Ik zit al heel lang in de audio business, maar mijn werk is mijn hobby en mijn hobby is mijn werk.
Als opnametechnicus sinds 1980 heb ik zo de nodige ervaring met geluid.
Maar ik bouw en repareer ook zelf luidsprekers en ga een leuk experiment niet uit de weg.
Onlangs heb ik het beroemde (beruchte?) Open Baffle ontwerp van Visaton eens geprobeerd.
Echter was de bedoelde woofer niet meer te koop en ben ik uitgeweken naar de Visaton B200 + Eminence Alpha 15 A combinatie.
Ik ben met opzet het hele cross over filter gedoe uit de weg gegaan, door met een computerprogramma het filteren intern te doen.
Om dat beter uit te leggen zal ik binnenkort hier een topic over beginnen.
Waarschuwing: Ik heb uitgesproken meningen over geluid en akoestiek!
Maar ik sta altijd open voor nieuwe ideeen en hoop wat van mijn ervaringen hier met jullie te delen.
groet
Henk
Eén van mijn favoriete films is District 9, vandaar de naam en avatar.
Ik zit al heel lang in de audio business, maar mijn werk is mijn hobby en mijn hobby is mijn werk.
Als opnametechnicus sinds 1980 heb ik zo de nodige ervaring met geluid.
Maar ik bouw en repareer ook zelf luidsprekers en ga een leuk experiment niet uit de weg.
Onlangs heb ik het beroemde (beruchte?) Open Baffle ontwerp van Visaton eens geprobeerd.
Echter was de bedoelde woofer niet meer te koop en ben ik uitgeweken naar de Visaton B200 + Eminence Alpha 15 A combinatie.
Ik ben met opzet het hele cross over filter gedoe uit de weg gegaan, door met een computerprogramma het filteren intern te doen.
Om dat beter uit te leggen zal ik binnenkort hier een topic over beginnen.
Waarschuwing: Ik heb uitgesproken meningen over geluid en akoestiek!
Maar ik sta altijd open voor nieuwe ideeen en hoop wat van mijn ervaringen hier met jullie te delen.
groet
Henk
Re: Kennismaking
Welkom Henk.
Uitgesproken meningen zijn altijd welkom zolang het met respect geuit wordt, liever een duidelijke mening dan geen mening als je er over nagedacht hebt.
Uitgesproken meningen zijn altijd welkom zolang het met respect geuit wordt, liever een duidelijke mening dan geen mening als je er over nagedacht hebt.
Re: Kennismaking
Welkom, Leuk om ook ervaringen uit de pro hoek te krijgen.
Zijn er nog bekende opnames waar jij verantwoordelijk voor bent geweest altijd leuk om daar eens naar te luisteren.
Zijn er nog bekende opnames waar jij verantwoordelijk voor bent geweest altijd leuk om daar eens naar te luisteren.
Re: Kennismaking
Ook namens mij welkom, Henk.
Kan altijd leerzaam zijn om iemand uit de pro-audio hoek erbij te hebben.
Kan altijd leerzaam zijn om iemand uit de pro-audio hoek erbij te hebben.
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: Kennismaking
Hello !
Wij zijn heel erg benieuwd naar uw uitgesproken meningen!
Want wat heb je aan "geen mening als je er over nagedacht hebt" ?
Wij zijn heel erg benieuwd naar uw uitgesproken meningen!
Want wat heb je aan "geen mening als je er over nagedacht hebt" ?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Kennismaking
Prima toch, als je die kunt onderbouwen dan zal niemand je dat kwalijk nemenDistrict9 schreef:Waarschuwing: Ik heb uitgesproken meningen over geluid en akoestiek!
Maar ik sta altijd open voor nieuwe ideeen en hoop wat van mijn ervaringen hier met jullie te delen.
groet
Henk
Re: Kennismaking
Welkom bij de club.District9 schreef:Waarschuwing: Ik heb uitgesproken meningen over geluid en akoestiek!
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Kennismaking
Hartelijk dank iedereen voor het warme welkom.
Mijn opmerking "uitgesproken mening" was niet zo hard bedoeld, hoor!
Iedereen die veel met zijn hobby bezig is zal wel eens tegen iets oplopen, waarbij je denkt "wat een onzin" of zoiets. Als ik dan zoiets tegenkom in het vak waarvan ik denk dat ik het wel weet, krijg je de wind van voren met, ja, een goede onderbouwing.
Intussen heb ik mijn verhaal omtrent mijn experiment met een open baffle systeem geplaatst.
Ben benieuwd wat jullie daarvan vinden.
groet
Henk
Mijn opmerking "uitgesproken mening" was niet zo hard bedoeld, hoor!
Iedereen die veel met zijn hobby bezig is zal wel eens tegen iets oplopen, waarbij je denkt "wat een onzin" of zoiets. Als ik dan zoiets tegenkom in het vak waarvan ik denk dat ik het wel weet, krijg je de wind van voren met, ja, een goede onderbouwing.
Intussen heb ik mijn verhaal omtrent mijn experiment met een open baffle systeem geplaatst.
Ben benieuwd wat jullie daarvan vinden.
groet
Henk
Re: Kennismaking
Zeker.bas focal m180 schreef:District 9 hele leuke film.
Knap gemaakt, origineel en ook tot nadenken stemmend.
