Kennismaking

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
District9
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 24 jun 2015, 12:03

Kennismaking

Bericht door District9 »

Hallo, ik ben Henk.

Eén van mijn favoriete films is District 9, vandaar de naam en avatar.

Ik zit al heel lang in de audio business, maar mijn werk is mijn hobby en mijn hobby is mijn werk.
Als opnametechnicus sinds 1980 heb ik zo de nodige ervaring met geluid.

Maar ik bouw en repareer ook zelf luidsprekers en ga een leuk experiment niet uit de weg.
Onlangs heb ik het beroemde (beruchte?) Open Baffle ontwerp van Visaton eens geprobeerd.
Echter was de bedoelde woofer niet meer te koop en ben ik uitgeweken naar de Visaton B200 + Eminence Alpha 15 A combinatie.
Ik ben met opzet het hele cross over filter gedoe uit de weg gegaan, door met een computerprogramma het filteren intern te doen.
Om dat beter uit te leggen zal ik binnenkort hier een topic over beginnen.

Waarschuwing: Ik heb uitgesproken meningen over geluid en akoestiek!
Maar ik sta altijd open voor nieuwe ideeen en hoop wat van mijn ervaringen hier met jullie te delen.

groet
Henk
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Kennismaking

Bericht door John P »

Welkom Henk.
Uitgesproken meningen zijn altijd welkom zolang het met respect geuit wordt, liever een duidelijke mening dan geen mening als je er over nagedacht hebt.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Kennismaking

Bericht door Kappa7 »

Welkom, Leuk om ook ervaringen uit de pro hoek te krijgen.
Zijn er nog bekende opnames waar jij verantwoordelijk voor bent geweest altijd leuk om daar eens naar te luisteren.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Kennismaking

Bericht door ray5150 »

Ook namens mij welkom, Henk.
Kan altijd leerzaam zijn om iemand uit de pro-audio hoek erbij te hebben. :D
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Kennismaking

Bericht door Muug »

Hello !
Wij zijn heel erg benieuwd naar uw uitgesproken meningen!
Want wat heb je aan "geen mening als je er over nagedacht hebt" ? :mrgreen:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Kennismaking

Bericht door SSassen »

District9 schreef:
Waarschuwing: Ik heb uitgesproken meningen over geluid en akoestiek!
Maar ik sta altijd open voor nieuwe ideeen en hoop wat van mijn ervaringen hier met jullie te delen.

groet
Henk
Prima toch, als je die kunt onderbouwen dan zal niemand je dat kwalijk nemen :D
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Kennismaking

Bericht door markbakk »

District9 schreef:
Waarschuwing: Ik heb uitgesproken meningen over geluid en akoestiek!
Welkom bij de club. :mrgreen: De meesten hier zitten er redelijk uitgesproken in. En mogelijk ga je je nog verbazen over het opbouwende commentaar dat je op je meningen gaat krijgen. Het mooiste is het wanneer we nog wat van elkaar gaan leren.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Kennismaking

Bericht door bas focal m180 »

District 9 hele leuke film. :rock:
Gebruikersavatar
District9
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 24 jun 2015, 12:03

Re: Kennismaking

Bericht door District9 »

Hartelijk dank iedereen voor het warme welkom.

Mijn opmerking "uitgesproken mening" was niet zo hard bedoeld, hoor!
Iedereen die veel met zijn hobby bezig is zal wel eens tegen iets oplopen, waarbij je denkt "wat een onzin" of zoiets. Als ik dan zoiets tegenkom in het vak waarvan ik denk dat ik het wel weet, krijg je de wind van voren met, ja, een goede onderbouwing.

Intussen heb ik mijn verhaal omtrent mijn experiment met een open baffle systeem geplaatst.
Ben benieuwd wat jullie daarvan vinden.

groet

Henk
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Kennismaking

Bericht door richard »

bas focal m180 schreef:
District 9 hele leuke film. :rock:
Zeker.
Knap gemaakt, origineel en ook tot nadenken stemmend.
Plaats reactie