Ah!buis schreef:PAD schreef:Kun je aangeven waar en hoe ik moet meten om de sluiting op te sporen?
Ohm-meter (laag bereik) tussen losgenomen massapunt en de rest om te zien wat er allemaal aan zit (en niet mag).
Of met zoiets

,
Piep.jpg
Anne
Sorry Anne, wat je nu zegt is me iets te vaag. Ik weet niet welke waardes ik mag verwachten, wat goed is en wat niet.
Kun je duidelijker aangeven waar en wat ik moet meten?
De laagste stand op mijn meter is 200 ohm. Wanneer spreek je van kortsluiting? Beneden welke waardes moet je dan komen? Hoeveel ohm zou bv de elco moeten meten?
Er zijn maar een paar overbruggingen van plus naar min, een elco, een diode en een condensator, de fets en een paar weerstanden. Dan zou een van deze onderdelen stuk moeten zijn, dus zonder weerstand over de polen. Als ik de stekers van mijn multimeter tegen elkaar hou krijg ik 1,8ohm, terwijl er dan wel kortsluiting is.
Misschien heel domme vragen, maar als ik dit snap heb ik weer iets geleerd hoop ik.
Morgen krijg ik nieuwe fets, maar voordat ik deze ga plaatsen moet eerst die sluiting gevonden worden.