Eigenbouw draaitafel

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Teigetje
Berichten: 274
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 8:44
Locatie: Duiven

Re: Eigenbouw draaitafel

Bericht door Teigetje »

:shock: =P~ :goeie: want woorden schieten tekort...
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: Eigenbouw draaitafel

Bericht door sander1238 »

Petje af hoor. Super mooi
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Eigenbouw draaitafel

Bericht door Kappa7 »

Vandaag mogen beluisteren.
Erg mooi gemaakt en speelt prima.
Je kunt duidelijk zien dat er zorg is besteed aan de bouw en afwerking.
Dat hoor je ook terug.
Verder bedankt dat je ons hebt willen ontvangen, het was erg gezellig en leuk.

Groetjes George.
bartarie
Berichten: 127
Lid geworden op: vr 06 okt 2006, 0:27

Re: Eigenbouw draaitafel

Bericht door bartarie »

Hey Kappa7,

Bedankt voor je compliment!
Ja het was een schitterende (geslaagde!!) dag, ik ben net klaar met opruimen.
Jammer dat je niet kon blijven eten, het is allemaal erg geslaagd.
Fijn dat ik je PD even heb mogen proberen, helaas wel een beetje last van n brompje.
Dat mocht echter de pret niet drukken en het zal ook de moeite zijn om mijn eigen PD snel af te maken.

Jongens bedankt!

B
bartarie
Berichten: 127
Lid geworden op: vr 06 okt 2006, 0:27

Re: Eigenbouw draaitafel

Bericht door bartarie »

JEEEJ!!

Het heeft lang geduurd (te lang) maar dan toch een lichtpuntje!
5 Gloeiende kolfjes in een zwarte doos :)

Ik heb de PCB Phonodude gebouwd, eigenlijk was het vrij snel geklaard.
Maar telkens had ik er geen tijd voor of er kwam wat tussen.

Met wat geluk heb ik aan een paartje Telefunken ECC83 weten te komen en hoe klinkt dat?
Oh geweldig, vooral de luchtigheid...
Alles kwam wel uit de Cyrus maar nu komt alles er veel minder geperst uit.

Het is best een dure hobby zon versterkertje maken, maar het is het wel waard!
Bijlagen
VU meters.jpg
Gelijkrichtbuis.jpg
11425815_920146061375471_1886999673_n.jpg
11647412_920146064708804_1197486508_n.jpg
11349854_920147684708642_1937827525_n.jpg
11336048_920147681375309_1978455408_n.jpg
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Eigenbouw draaitafel

Bericht door Kappa7 »

=D> =D> =D>
Dat is goed gelukt.
Zat ook nog even naar het element te kijken.
Is dat het element dat je zelf gebouwd hebt?
En die Telefunken :kwijl: :kwijl:
bartarie
Berichten: 127
Lid geworden op: vr 06 okt 2006, 0:27

Re: Eigenbouw draaitafel

Bericht door bartarie »

Jazeker, dit is waar ik mee bezig ben geweest.

De plexiglazen is een Field-coil en de Aluminium "BR" is een gewone.

Ik heb ze helemaal zelf gemaakt, het afregelen doe ik niet zelf.
Dat is een hobby apart... de gene die hem af gaat regelen, heeft me laten weten dat ik alles erg mooi gemaakt heb.
Das al veelbelovend vind ik :)

Nu misschien maar eens op zoek naar een Bocama :)

Ik heb nog wat Smoothplate Telefunkens liggen... dus als iemand nog een Bocama heeft liggen kunnen we elkaar misschien nog helpen :)

Het lijkt me leuk om daar een EL84 PP versterker mee te maken. Een "uitgeklede" Bocama met alleen onderdelen van onbesproken kwaliteit er in.
Philips HF-10 schijnt ook zoiets te zijn...

Groeten :)

B
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Eigenbouw draaitafel

Bericht door hannesie »

Er staat er hier 1 in de kast. :lol:
Origineel op de outputclamps na , dat vond ik te zwabberig.

Ik heb alleen niets aan Telefunken. :hide:
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: Eigenbouw draaitafel

Bericht door simsalabim »

Wow wat een geweldige mooie dingen maak je!
bartarie
Berichten: 127
Lid geworden op: vr 06 okt 2006, 0:27

Re: Eigenbouw draaitafel

Bericht door bartarie »

Eergisteren bij "hannesie" voor een schappelijke prijs de bocama opgehaald, gisteren gelijk maar even naar een zaakje in Rhenen geweest voor nieuwe koppelcondensatoren en eindbuisjes.

Al even mee gedraait thuis, dit is het nog niet....
De dm-7 speakers van b&w kan ie niet in bedwang houden denk ik.

Daarbij komt dat ik erg ongename staande golven krijg in mijn luisterpositie. Iets dat zich nooit op deze manier openbaarde met men cyrus 2.

Er is dus n stappenplan...

Het kan wel n's slim zijn om naar breedbanders met hoog rendement te zoeken (zie oproep gevraagt philips ad12100m8) dit zou ik in n transmissielijn willen inzetten ism een tweetert (hoorngeladen iets achtigs). Zou ook n kleinere breedbander kunnen zijn (wel n hoorntje).

Als ik het goed begrepen heb is de bocama ultralinear geschakeld en zou ik moeten overwegen naar triode schakeling te gaan...

T zou intressant kunnen zijn de bocama leeg te maken en met de huidige stand der buizentechniek op te bouwen volgens het LIM principe...

Less is more... Dus alleen een keuze-schakelaar en volume knop.

Verder heeft de bocama vandaag als "PA" gedient op de verjaardag van m'n ouders. N kleine duurtest die volledig geslaagd is!

B
Bijlagen
image.jpg
Gijs
Berichten: 483
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 22:23
Locatie: Slijk Ewijk

Re: Eigenbouw draaitafel

Bericht door Gijs »

Mooi om te horen dat de Bocama leuk genoeg is om een nieuwe luidspreker omheen te bouwen! En je vooroordeel over te kort power ook al overboord, na een middagje PA werk voor het arme versterkertje ?

Ik heb wel een beetje mn twijfels bij het idee van een ouwe Philips breedbander in een transmissielijn. Zou eerder denken aan een iets kleinere breedbander aangevuld met een laag unit in een transmissielijn. Laat de breedbander doen waar ie goed in is, zoek een unit die goed werkt in een TL voor de rest.

Tijd voor een nieuw topic hier ?
Plaats reactie