Eigenbouw draaitafel
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: Eigenbouw draaitafel
Vandaag mogen beluisteren.
Erg mooi gemaakt en speelt prima.
Je kunt duidelijk zien dat er zorg is besteed aan de bouw en afwerking.
Dat hoor je ook terug.
Verder bedankt dat je ons hebt willen ontvangen, het was erg gezellig en leuk.
Groetjes George.
Erg mooi gemaakt en speelt prima.
Je kunt duidelijk zien dat er zorg is besteed aan de bouw en afwerking.
Dat hoor je ook terug.
Verder bedankt dat je ons hebt willen ontvangen, het was erg gezellig en leuk.
Groetjes George.
Re: Eigenbouw draaitafel
Hey Kappa7,
Bedankt voor je compliment!
Ja het was een schitterende (geslaagde!!) dag, ik ben net klaar met opruimen.
Jammer dat je niet kon blijven eten, het is allemaal erg geslaagd.
Fijn dat ik je PD even heb mogen proberen, helaas wel een beetje last van n brompje.
Dat mocht echter de pret niet drukken en het zal ook de moeite zijn om mijn eigen PD snel af te maken.
Jongens bedankt!
B
Bedankt voor je compliment!
Ja het was een schitterende (geslaagde!!) dag, ik ben net klaar met opruimen.
Jammer dat je niet kon blijven eten, het is allemaal erg geslaagd.
Fijn dat ik je PD even heb mogen proberen, helaas wel een beetje last van n brompje.
Dat mocht echter de pret niet drukken en het zal ook de moeite zijn om mijn eigen PD snel af te maken.
Jongens bedankt!
B
Re: Eigenbouw draaitafel
JEEEJ!!
Het heeft lang geduurd (te lang) maar dan toch een lichtpuntje!
5 Gloeiende kolfjes in een zwarte doos
Ik heb de PCB Phonodude gebouwd, eigenlijk was het vrij snel geklaard.
Maar telkens had ik er geen tijd voor of er kwam wat tussen.
Met wat geluk heb ik aan een paartje Telefunken ECC83 weten te komen en hoe klinkt dat?
Oh geweldig, vooral de luchtigheid...
Alles kwam wel uit de Cyrus maar nu komt alles er veel minder geperst uit.
Het is best een dure hobby zon versterkertje maken, maar het is het wel waard!
Het heeft lang geduurd (te lang) maar dan toch een lichtpuntje!
5 Gloeiende kolfjes in een zwarte doos
Ik heb de PCB Phonodude gebouwd, eigenlijk was het vrij snel geklaard.
Maar telkens had ik er geen tijd voor of er kwam wat tussen.
Met wat geluk heb ik aan een paartje Telefunken ECC83 weten te komen en hoe klinkt dat?
Oh geweldig, vooral de luchtigheid...
Alles kwam wel uit de Cyrus maar nu komt alles er veel minder geperst uit.
Het is best een dure hobby zon versterkertje maken, maar het is het wel waard!
Re: Eigenbouw draaitafel
Dat is goed gelukt.
Zat ook nog even naar het element te kijken.
Is dat het element dat je zelf gebouwd hebt?
En die Telefunken
Re: Eigenbouw draaitafel
Jazeker, dit is waar ik mee bezig ben geweest.
De plexiglazen is een Field-coil en de Aluminium "BR" is een gewone.
Ik heb ze helemaal zelf gemaakt, het afregelen doe ik niet zelf.
Dat is een hobby apart... de gene die hem af gaat regelen, heeft me laten weten dat ik alles erg mooi gemaakt heb.
Das al veelbelovend vind ik
Nu misschien maar eens op zoek naar een Bocama
Ik heb nog wat Smoothplate Telefunkens liggen... dus als iemand nog een Bocama heeft liggen kunnen we elkaar misschien nog helpen
Het lijkt me leuk om daar een EL84 PP versterker mee te maken. Een "uitgeklede" Bocama met alleen onderdelen van onbesproken kwaliteit er in.
Philips HF-10 schijnt ook zoiets te zijn...
Groeten
B
De plexiglazen is een Field-coil en de Aluminium "BR" is een gewone.
Ik heb ze helemaal zelf gemaakt, het afregelen doe ik niet zelf.
Dat is een hobby apart... de gene die hem af gaat regelen, heeft me laten weten dat ik alles erg mooi gemaakt heb.
Das al veelbelovend vind ik
Nu misschien maar eens op zoek naar een Bocama
Ik heb nog wat Smoothplate Telefunkens liggen... dus als iemand nog een Bocama heeft liggen kunnen we elkaar misschien nog helpen
Het lijkt me leuk om daar een EL84 PP versterker mee te maken. Een "uitgeklede" Bocama met alleen onderdelen van onbesproken kwaliteit er in.
Philips HF-10 schijnt ook zoiets te zijn...
Groeten
B
Re: Eigenbouw draaitafel
Er staat er hier 1 in de kast.
Origineel op de outputclamps na , dat vond ik te zwabberig.
Ik heb alleen niets aan Telefunken.
Origineel op de outputclamps na , dat vond ik te zwabberig.
Ik heb alleen niets aan Telefunken.
- simsalabim
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
- Locatie: Hillegom
Re: Eigenbouw draaitafel
Eergisteren bij "hannesie" voor een schappelijke prijs de bocama opgehaald, gisteren gelijk maar even naar een zaakje in Rhenen geweest voor nieuwe koppelcondensatoren en eindbuisjes.
Al even mee gedraait thuis, dit is het nog niet....
De dm-7 speakers van b&w kan ie niet in bedwang houden denk ik.
Daarbij komt dat ik erg ongename staande golven krijg in mijn luisterpositie. Iets dat zich nooit op deze manier openbaarde met men cyrus 2.
Er is dus n stappenplan...
Het kan wel n's slim zijn om naar breedbanders met hoog rendement te zoeken (zie oproep gevraagt philips ad12100m8) dit zou ik in n transmissielijn willen inzetten ism een tweetert (hoorngeladen iets achtigs). Zou ook n kleinere breedbander kunnen zijn (wel n hoorntje).
Als ik het goed begrepen heb is de bocama ultralinear geschakeld en zou ik moeten overwegen naar triode schakeling te gaan...
T zou intressant kunnen zijn de bocama leeg te maken en met de huidige stand der buizentechniek op te bouwen volgens het LIM principe...
Less is more... Dus alleen een keuze-schakelaar en volume knop.
Verder heeft de bocama vandaag als "PA" gedient op de verjaardag van m'n ouders. N kleine duurtest die volledig geslaagd is!
B
Al even mee gedraait thuis, dit is het nog niet....
De dm-7 speakers van b&w kan ie niet in bedwang houden denk ik.
Daarbij komt dat ik erg ongename staande golven krijg in mijn luisterpositie. Iets dat zich nooit op deze manier openbaarde met men cyrus 2.
Er is dus n stappenplan...
Het kan wel n's slim zijn om naar breedbanders met hoog rendement te zoeken (zie oproep gevraagt philips ad12100m8) dit zou ik in n transmissielijn willen inzetten ism een tweetert (hoorngeladen iets achtigs). Zou ook n kleinere breedbander kunnen zijn (wel n hoorntje).
Als ik het goed begrepen heb is de bocama ultralinear geschakeld en zou ik moeten overwegen naar triode schakeling te gaan...
T zou intressant kunnen zijn de bocama leeg te maken en met de huidige stand der buizentechniek op te bouwen volgens het LIM principe...
Less is more... Dus alleen een keuze-schakelaar en volume knop.
Verder heeft de bocama vandaag als "PA" gedient op de verjaardag van m'n ouders. N kleine duurtest die volledig geslaagd is!
B
Re: Eigenbouw draaitafel
Mooi om te horen dat de Bocama leuk genoeg is om een nieuwe luidspreker omheen te bouwen! En je vooroordeel over te kort power ook al overboord, na een middagje PA werk voor het arme versterkertje ?
Ik heb wel een beetje mn twijfels bij het idee van een ouwe Philips breedbander in een transmissielijn. Zou eerder denken aan een iets kleinere breedbander aangevuld met een laag unit in een transmissielijn. Laat de breedbander doen waar ie goed in is, zoek een unit die goed werkt in een TL voor de rest.
Tijd voor een nieuw topic hier ?
Ik heb wel een beetje mn twijfels bij het idee van een ouwe Philips breedbander in een transmissielijn. Zou eerder denken aan een iets kleinere breedbander aangevuld met een laag unit in een transmissielijn. Laat de breedbander doen waar ie goed in is, zoek een unit die goed werkt in een TL voor de rest.
Tijd voor een nieuw topic hier ?
