Bi buffer maken
Moderator: Beheerdersteam
-
richardkrol
Re: Bi buffer maken
Zet je bril eens op. Er staat heel groot clone op.Zweitse schreef:Zijn dat de originele B1 PCB,s?richardkrol schreef:Ik heb deze nog liggen....
-
richardkrol
Mag de pret niet drukken, toch?FR_Aad schreef:Zet je bril eens op. Er staat heel groot clone op.Zweitse schreef:Zijn dat de originele B1 PCB,s?richardkrol schreef:Ik heb deze nog liggen....
-
richardkrol
De kwaliteit is inderdaad dik in orde.
Dit zijn ze: http://www.sjostromaudio.com/pages/inde ... preamp-pcb
Dit zijn ze: http://www.sjostromaudio.com/pages/inde ... preamp-pcb
Nee dat natuurlijk niet. Maar ik vond hem wel leuk.richardkrol schreef:Mag de pret niet drukken, toch?FR_Aad schreef:Zet je bril eens op. Er staat heel groot clone op.Zweitse schreef:Zijn dat de originele B1 PCB,s?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Aparte manier van aansluiten, die elco's
met een dik spoor ernaartoe, plane-tje om de pads met een thermal.. gewoon met het dikke spoor naar de pad gaan was logischer geweest. Maar het zal er verder prima om werken, daar niet van.
Ah!buis schreef:Maar even de andere fet erin getekend, heeft de aansluitingen anders.
Anne
Ik heb de Jfets even ingetekend. Kun je beoordelen of het zo goed is?
Dat is misschien wel wat voor mij. Hoeveel ruimte heeft de C100 en c 101?richardkrol schreef:Ik heb deze nog liggen....
Ik heb al Wima condensatoren gekocht en die meten 40 x 20 mm.
De C3 en 203 meten 22 x 11 mm
Wat wil je voor de prints hebben?
-
richardkrol
richardkrol schreef:Tientje per stuk en een postzegel.
Ah, ik zie nu pas dat het twee monoprinten zijn met elk een eigen spanningsstabilisator.
Dat is heel mooi. Wil je nog even opmeten of ik genoeg ruimte heb voor de condensatoren?
Zo ja, dan wil ik ze graag hebben.
Als dat van boven gezien is, de kant waar je de draden niet uit de fet ziet komen, klopt 't niet, is d-s-g.PAD schreef:Ik heb de Jfets even ingetekend. Kun je beoordelen of het zo goed is?Ah!buis schreef:Maar even de andere fet erin getekend, heeft de aansluitingen anders.
Anne
Ook al een bril nodigPAD schreef:Ah, ik zie nu pas dat het twee monoprinten zijn met elk een eigen spanningsstabilisator.
Dus niks stabilisator, voeding zelf maken
Anne
Laatst gewijzigd door Ah!buis op vr 19 jun 2015, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn schets is van bovenaf gezien. Wat klopt dan niet? Moet ik ze omdraaien met het buikje de andere kant op?Ah!buis schreef:Als dat van boven gezien is, de kant waar je de draden niet uit de fet ziet komen, klopt 't niet, is d-s-g.PAD schreef:Ik heb de Jfets even ingetekend. Kun je beoordelen of het zo goed is?Ah!buis schreef:Maar even de andere fet erin getekend, heeft de aansluitingen anders.
AnneOok al een bril nodigPAD schreef:Ah, ik zie nu pas dat het twee monoprinten zijn met elk een eigen spanningsstabilisator.er staat toch links EN rechts op de print
.
Dus niks stabilisator, voeding zelf maken![]()
Anne
Wat betreft de prints, beiden hebben die ingangselco's c1 en 2. In het B1 schema worden deze gedeeld over beide. Ik zie dat C3 ontbreekt...?
Ah, wacht even, toch een bril nodig; C3 is helemaal naar onder verhuisd
Een schema lezen lukt nog wel, maar een print...?
Een schema lezen lukt nog wel, maar een print...?
Maar een toevoeging gedaan bij 't verhaal hogerop.Tekening is hopelijk duidelijkerPAD schreef:Mijn schets is van bovenaf gezien. Wat klopt dan niet? Moet ik ze omdraaien met het buikje de andere kant op?
Anne
Geweldig, nu is het duidelijk. De onderste zat goed, maar op de bovenste moeten twee aansluitingen verwisseld worden. Dank jeAh!buis schreef:Maar een toevoeging gedaan bij 't verhaal hogerop.Tekening is hopelijk duidelijkerPAD schreef:Mijn schets is van bovenaf gezien. Wat klopt dan niet? Moet ik ze omdraaien met het buikje de andere kant op?![]()
Anne
Kan ik eindelijk gaan solderen
Onderste zat ook niet goedPAD schreef:Geweldig, nu is het duidelijk. De onderste zat goed, maar op de bovenste moeten twee aansluitingen verwisseld worden. Dank je![]()
Kan ik eindelijk gaan solderen
Anne
Yep. Heb ik ook gedaan met mijn B1...ik kon er meestal een paar weken op spelen geloof ik (niet non-stop uiteraard.....FR_Aad schreef:Als je eerst een testversie bouwt kan je ook twee 9volt batterijen als voeding gebruiken.
Hangt nogal van de fet's af, zit nogal wat spreiding in.Kan wel enkel naar dubbel verbruik zijn.De LED eraf helpt ook.satefan schreef:Yep. Heb ik ook gedaan met mijn B1...ik kon er meestal een paar weken op spelen geloof ik (niet non-stop uiteraard.....FR_Aad schreef:Als je eerst een testversie bouwt kan je ook twee 9volt batterijen als voeding gebruiken.
Nog iets anders, er wordt nogal zwaar (nutteloos) overdreven met de dikte van de condensators.
C1,C2,C100 en C200 kunnen zonder bezwaar 10x kleiner.En om enige zin te hebben, R1 100x groter.
Anne
En het was stil...2 minuten en toen...PANG!!!
De C1 elco ontploft.
Alles gecontroleerd, zit gewoon volgens schema aangesloten. Het enige war ik niet zeker van ben is waar de plus zit.
Staat geen plus of min op de elco. Heb aangenomen dat de kant met de witte band met daarin een paar naar beneden wijzende v-vormen de plus is.
Weet iemand dit bij deze elco van eoo-bv type:15000-25V-Ant zie foto:
En is het normaal dat een elco ontploft als je de min en de plus omgedraaid hebt?
De C1 elco ontploft.
Alles gecontroleerd, zit gewoon volgens schema aangesloten. Het enige war ik niet zeker van ben is waar de plus zit.
Staat geen plus of min op de elco. Heb aangenomen dat de kant met de witte band met daarin een paar naar beneden wijzende v-vormen de plus is.
Weet iemand dit bij deze elco van eoo-bv type:15000-25V-Ant zie foto:
En is het normaal dat een elco ontploft als je de min en de plus omgedraaid hebt?
Als je niet zeker bent google is je grootste vriend!!!!
Die witte band is de min....
Dennis
Die witte band is de min....
Dennis
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Op die witte band staat toch een min teken???? Dan is dat dus niet de plus. Voor de volgende keer, bij twijfel, bij componenten geeft men vaak of de min of de pin 1 aan.
Die witte band is meer grijsPAD schreef:De C1 elco ontploft.
Zitten dikke -tekens op met de pijl naar de overeeenkomstige aansluiting
Anne
Oeps, al 3x
Laatst gewijzigd door Ah!buis op vr 19 jun 2015, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.