Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door Wowly »

Even een vraag van andere orde: is er iemand die uit de buurt van Oldenzaal komt? Ik wil mogelijk een sterrekijker aanschaffen aldaar en laten opsturen is nét ff te delicaat voor dit soort instrumentarium :?
Mocht iemand hem voor me willen meenemen dan zou ik er wel gerust op zijn.
Dus; is er iemand uit de buurt van Oldenzaal die me hiermee uit de brand kan helpen?

alvast bedankt (sorry voor de hefty off-topic... :oops: )

Jan
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door Barry2001 »

Ik kom morgen (vrijdag) rond 18:30 langs Oldenzaal Jan. PB maar een adres waar íe opgehaald kan worden.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28475
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door ds23man »

Gaat er nog iemand uit Groningen naar Breda? Zo ja , zou die dan de toonfiets van Paul mee terug willen nemen?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door Wowly »

Sorry, geen Oldenzaal maar Oldenmarkt
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door Wowly »

Zie net dat dat helemaal niet in de buurt van elkaar ligt, bagger!
Maar he barry, Super bedankt voor je aanbod!!!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door Henkjan »

met veel plezier kan ik melden dat om 14:00 er een korte workshop "scope voor beginners" zal zijn, gehouden door Pjotr :yeah:

Peter zal laten zien hoe je met toonfiets en scope wat eenvoudige metingen aan een versterker kan doen.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door dre »

Heb je het voor elkaar? :rofl:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door Henkjan »

dre schreef:
Heb je het voor elkaar? :rofl:
jaja

nog even de link met leesvoer ter voorbereiding:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 46&start=0
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door Wowly »

Zojuist de pizza's geregeld; gelukkig zijn de prijzen nog steeds 4,5 euro voor de small (25 cm) en 6,5 euro voor de italian size/medium (27 cm)!!! Dus dat wordt weer lekker smullen voor degene die blijven eten!!

Ben nu alle spullen al aan het inpakken: morgenavond een verplicht etentje dus als ik morgenavond niet onmiddelijk reageer op vragen en dergelijke dan zit ik nog in het restaurant!

Begint al weer spannend te worden hahaha

Trouwens Super van Peter dat ie de scooppres doet!!!! :goedzo:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door ray5150 »

Henkjan schreef:
met veel plezier kan ik melden dat om 14:00 er een korte workshop "scope voor beginners" zal zijn, gehouden door Pjotr :yeah:

Peter zal laten zien hoe je met toonfiets en scope wat eenvoudige metingen aan een versterker kan doen.
Leuk ! :goedzo:
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door meanman64 »

ray5150 schreef:
Henkjan schreef:
met veel plezier kan ik melden dat om 14:00 er een korte workshop "scope voor beginners" zal zijn, gehouden door Pjotr :yeah:

Peter zal laten zien hoe je met toonfiets en scope wat eenvoudige metingen aan een versterker kan doen.
Leuk ! :goedzo:
+1
Gebruikersavatar
m_cruiser
Berichten: 265
Lid geworden op: wo 23 apr 2014, 7:31
Locatie: Zuiderkempen Belgie ;-)

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door m_cruiser »

Ik breng de DATS V2 nog een keer mee, mocht er iemand T/S parameters willen laten meten van een driver.

Anderzijds, mocht er iemand me praktisch even kan uitleggen hoe je welke files inleest in filter simulatie software en me op gang kan helpen met de parameters, dat ware fantastisch...
Laat me even weten welke soft ik best download?

Thx
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door Henkjan »

filter simulatie doe je met accoustische metingen, niet met simulaties op basis van parameters.

ik heb mn meetset (incl laptop met Arta) bij me, sim software (ik gebruik LspCAD) staat ook op die laptop, ik kan wel wat basics laten zien.

als meer mensen mee willen kijken, is mss een projector/beamer handig. is er iemand die er een kan meenemen? (moet wel VGA input lusten, mijn laptopje is vrij antiek, HDMI heeft die nog nooit van gehoord)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door Wowly »

Ik neem mijn beamer mee, maar die heeft een verduisterde ruimte nodig. En ik weet niet of hij vga heeft trouwens..
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door Henkjan »

met de lunch binnen lijkt het, maar tegen pizza tijd is er een zonnetje:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door Pjotr »

Wowly schreef:
Ik neem mijn beamer mee, maar die heeft een verduisterde ruimte nodig. En ik weet niet of hij vga heeft trouwens..
Voor de ws scoop is een flip-over / white board o.i.d. handiger. Is dat aanwezig of te regelen?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door Wowly »

Er staat een White-board in het gemeenschapshuis, heb ik net voor gebeld. Alleen: geen papier erop, dat moeten we zelf meenemen. Iemand die whiteboard papier kan / wil meenemen??
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door Pjotr »

Wowly schreef:
Er staat een White-board in het gemeenschapshuis, heb ik net voor gebeld. Alleen: geen papier erop, dat moeten we zelf meenemen. Iemand die whiteboard papier kan / wil meenemen??
Een flip-over is niet hetzelfde als een white board Jan en de noodzakelijke bijbehorende viltstiften zijn ook niet hetzelfde :mrgreen:

Als je het over papier hebt zal het een flip-over zijn. Nou ja, neem aan dat dit goed in orde komt anders wordt het lastig uitleggen voor meerdere mensen ;)
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door Kappa7 »

Hing er niet ergens ook een schoolbord?
Vind ik wel weer wat hebben met die krijtjes. :mrgreen:

Zie het al helemaal voor me, meester Peter verteld :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door Henkjan »

echte techneuten gebruiken een schoolbord :goedzo:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef:
echte techneuten gebruiken een schoolbord :goedzo:
Nog beter! Maar dan moeten er wel krijtjes en een wisser bij zitten :D

Voordeel van een flip-over is wel dat je het kunt bewaren, al verwacht ik wel dat iedereen tijdens de les goed oplet :lol:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door Barry2001 »

Overhoring :?:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12408
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door pappaleo »

Pjotr schreef:
Henkjan schreef:
echte techneuten gebruiken een schoolbord :goedzo:
Nog beter! Maar dan moeten er wel krijtjes en een wisser bij zitten :D

Voordeel van een flip-over is wel dat je het kunt bewaren, al verwacht ik wel dat iedereen tijdens de les goed oplet :lol:
Vroeger kon je de aantekeningen op het bord niet fotograferen met je telefoon. :-"
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door hsmeets »

:foto:

Waar blijven de foto's en verslagen?????? :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28475
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door ds23man »

Preja vu? :mrgreen:
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”