Jazeker. Het heeft wel iets. In het wit waarschijnlijk beter te doen dan wanneer je ze zwart zou maken.FR_Aad schreef:Mooi!!
Open Baffle project: 2x EA15A en Tang Band w8 1808 of Lowther PM2C
Moderator: Beheerdersteam
Re: Open Baffle project: 2x EA15A en Tang Band w8 1808
Re: Open Baffle project: 2x EA15A en Tang Band w8 1808
Dat het beter klinkt met lager kantelpunt is niet zo gek, stemmen komen nu volledig uit de breedbander i.p.v. deels uit de woofers.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Open Baffle project: 2x EA15A en Tang Band w8 1808
Gisteren van 9 uur 's ochtends tot 3 uur 's nachts geluisterd... Ik ben echt heel blij met het geheel! En om aan te geven wat het niveau is: een vriend van mij met een uiterst aangename installatie met oa Pass Labs versterkers en actieve Martin Logans, reageerde na een half uurtje als volgt: "hmmm, je laag is mooier dan bij mij..."
Maar verwacht niet dat je er veel minder werk door hebt, want op dat mdf heb je behoorlijk veel lagen nodig om het netjes te krijgen. Wel denk ik dat je dit ook met zwart goed kunt krijgen. Als ik naar mijn schuurwerk na een een tussenlaag kijk, krijg je het echt volledig glad. En dan ben ik nog niet verder gegaan dan 400.
Ik heb ze niet in de gewone verf gezet, maar in polyester topcoat. Grote voordeel daar an is dat je niet zo afhankelijk bent van een stofvrije ruimte, omdat je een dikke laag polyester hebt die je volledig vlak kunt schuren en uiteindelijk kan polijsten. Helaas moet ik dat nog wel volgende week doen. De boel staat nu uit te harden. Dat wordt dus nog een dag flink aan de bak... Mooi bijkomend voordeel is dat het uiterst stootvast is en enorm uv bestendigrichard schreef:Jazeker. Het heeft wel iets. In het wit waarschijnlijk beter te doen dan wanneer je ze zwart zou maken.FR_Aad schreef:Mooi!!
Re: Open Baffle project: 2x EA15A en Tang Band w8 1808
Mooi dat het actief laag je gebracht heeft wat je hoopte! 
Re: Open Baffle project: 2x EA15A en Tang Band w8 1808
Dat was leuk! Net Kappa7 een avondje op bezoek gehad en lekker muziek geluisterd. Natuurlijk ook zijn Pass Pearl met draaitafel op mijn set aangesloten... Wat een feest! Dan hoor je goed waartoe de set in staat is.
En ook dat mijn dac een behoorlijke bottleneck is in mijn nieuwe set up.
Volgende week maar snel de bestelling bij Mouser voor de pearl de deur uit doen!
Thanx George! Was errug leuk!
Volgende week maar snel de bestelling bij Mouser voor de pearl de deur uit doen!
Thanx George! Was errug leuk!
Re: Open Baffle project: 2x EA15A en Tang Band w8 1808
Hoi Mick, Was zeker leuk.
Je systeem is erg goed gelukt en het ziet er niet alleen mooi uit, het klinkt ook nog eens erg goed
Het is duidelijk dat hier met heel veel aandacht en plezier aan gewerkt is. Dat is dan ook goed terug te horen in het resultaat. Het actieve filter doet goed zijn werk en echt er is laag genoeg. Mensen die menen dat OB geen laag kan weergeven moeten echt dit eens gehoord hebben
Bedankt voor de gastvrijheid en de mooie muziek die je hebt laten horen.
Groetjes George
Je systeem is erg goed gelukt en het ziet er niet alleen mooi uit, het klinkt ook nog eens erg goed
Het is duidelijk dat hier met heel veel aandacht en plezier aan gewerkt is. Dat is dan ook goed terug te horen in het resultaat. Het actieve filter doet goed zijn werk en echt er is laag genoeg. Mensen die menen dat OB geen laag kan weergeven moeten echt dit eens gehoord hebben
Bedankt voor de gastvrijheid en de mooie muziek die je hebt laten horen.
Groetjes George
Re: Open Baffle project: 2x EA15A en Tang Band w8 1808
Ik vind dat je dit echt heel mooi gedaan hebt!
Als ik het goed begrijp filter je ze nu analoog actief met het filter wat Jeroen ooit voor z'n OB gemaakt heeft?
Komen ze mee naar Breda?
Als ik het goed begrijp filter je ze nu analoog actief met het filter wat Jeroen ooit voor z'n OB gemaakt heeft?
Komen ze mee naar Breda?
Re: Open Baffle project: 2x EA15A en Tang Band w8 1808
Filter is idd gebaseerd op MOB3W, maar dan door Ray gemaakt voor Walt: lang draadje over ASP...
En ja, te beluisteren in Breda!
Nog maar een fotootje dan...
En ja, te beluisteren in Breda!
Nog maar een fotootje dan...
Re: Open Baffle project: 2x EA15A en Tang Band w8 1808
Dat is een erg mooi geheel zo, het past goed bij elkaar. Nog een ronde zwarte vaas op het meubel om de compositie compleet te maken.
Re: Open Baffle project: 2x EA15A en Tang Band w8 1808
idd een strak geheel. Vind het meubel met de assymetrie erin erg gaaf....
Re: Open Baffle project: 2x EA15A en Tang Band w8 1808
Een witte TV zou er nog beter bij passen! 
Re: Open Baffle project: 2x EA15A en Tang Band w8 1808
Zier er inderdaad goed uit! Nu alleen nog een kattenluik met rechte hoeken.
groet,
Aat
groet,
Aat
Re: Open Baffle project: 2x EA15A en Tang Band w8 1808, of C
Hmmm, het bloed kruipt...
Een half jaartje verder en nog steeds niet volledig overtuigd van de Tangband. Kwestie van smaak wellicht.
De Jordan zou natuurlijk een idee kunnen zijn, maar 1: de gevoeligheid ligt eigenlijk te laag voor mijn buizenbakje. 2: de Jordans zitten in een mooie VTL kast die eigenlijk verkocht moeten worden. En 3: vraag mij af of de Jordan wel geschikt genoeg is voor OB. En dan voornamelijk omdat de achterkant van de driver al behoorlijk dicht zit, zeker in een 30mm baffle...
In comes the Coax
Een beetje lezend op het diyforum, kom ik ook de Eminence Beta 12cx tegen. Diverse compressiedrivers, zoals de selenium d220ti. Exact de combi gebruikt door Emerald Physics. Maar ook de Eminence Beta 12lta icm een supertweeter. Deze ideeën spreken mij wel aan. Door de grotere Eminence met een flink hogere gevoeligheid zou ik wel eens behoorlijk wat aan dynamiek kunnen winnen in het midlaag en mid. En ook wat meer sparkle. Maar tegelijkertijd vraag ik mij wel af of ik niet teveel zal inleveren tov de tangband... En ook: hoe prettig is een compressiedriver?
Nu kun je natuurlijk gewoon de boel bestellen en kijken of het werkt, maar het gaat dan toch best wel weer over veel geld. Daarbij ben ik nu toch bezig met de Pearl2...
Maar een beetje filosoferen kan geen kwaad...
Any thoughts?
Een half jaartje verder en nog steeds niet volledig overtuigd van de Tangband. Kwestie van smaak wellicht.
De Jordan zou natuurlijk een idee kunnen zijn, maar 1: de gevoeligheid ligt eigenlijk te laag voor mijn buizenbakje. 2: de Jordans zitten in een mooie VTL kast die eigenlijk verkocht moeten worden. En 3: vraag mij af of de Jordan wel geschikt genoeg is voor OB. En dan voornamelijk omdat de achterkant van de driver al behoorlijk dicht zit, zeker in een 30mm baffle...
In comes the Coax
Een beetje lezend op het diyforum, kom ik ook de Eminence Beta 12cx tegen. Diverse compressiedrivers, zoals de selenium d220ti. Exact de combi gebruikt door Emerald Physics. Maar ook de Eminence Beta 12lta icm een supertweeter. Deze ideeën spreken mij wel aan. Door de grotere Eminence met een flink hogere gevoeligheid zou ik wel eens behoorlijk wat aan dynamiek kunnen winnen in het midlaag en mid. En ook wat meer sparkle. Maar tegelijkertijd vraag ik mij wel af of ik niet teveel zal inleveren tov de tangband... En ook: hoe prettig is een compressiedriver?
Nu kun je natuurlijk gewoon de boel bestellen en kijken of het werkt, maar het gaat dan toch best wel weer over veel geld. Daarbij ben ik nu toch bezig met de Pearl2...
Maar een beetje filosoferen kan geen kwaad...
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Open Baffle project: 2x EA15A en Tang Band w8 1808, of C
er zijn zat andere coaxen toch? Seas en Tangband hebben er die echt coax zijn, dus tweeter in het hart van de mid en niet er achter
Re: Open Baffle project: 2x EA15A en Tang Band w8 1808, of C
Die selenium zou ik links laten liggen iig
Re: Open Baffle project: 2x EA15A en Tang Band w8 1808, of C
Dat er genoeg andere zijn ben ik mij van bewust, maar mocht ik dit eens proberen, dan wil ik wel een flinke driver voor het midlaag, vandaar bv die 12". Veel andere coaxen zijn een stuk kleiner.
@jag: waarom die selenium niet? Hoe zou jij m omschrijven? Qua geluid dan...
@jag: waarom die selenium niet? Hoe zou jij m omschrijven? Qua geluid dan...
Re: Open Baffle project: 2x EA15A en Tang Band w8 1808, of C
Harsh 
Misschien met hele goede correctie goed te krijgen, maar ik zou gewoon een andere nemen als je iets met een compression driver overweegt.
Misschien met hele goede correctie goed te krijgen, maar ik zou gewoon een andere nemen als je iets met een compression driver overweegt.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Open Baffle project: 2x EA15A en Tang Band w8 1808, of C
wat dacht je dan van de Oberton 8" die Arjank in z'n bassguitar cabinet gebruikt heeft?MickRS schreef:maar mocht ik dit eens proberen, dan wil ik wel een flinke driver voor het midlaag, ...
Re: Open Baffle project: 2x EA15A en Tang Band w8 1808, of C
Thanx! Oberton kan ook op het lijstje. Wel minimaal de 10"...
Er zit wel een gedachte achter het willen van een grote driver. Ik zoek iets wat de dynamiek van de twee 15"-ers kan bijbenen. En dat dan met een licht buizenversterkertje.
Re: Open Baffle project: 2x EA15A en Tang Band w8 1808, of C
Mick, zomaar een idee. Die Tangbands bundelen best wel.
Heb je weleens zittend op de vloer geluisterd? Misschien dat de speakers op een sokkel beter klinken. Of wanneer je het paneel met de Tangband bovenaan plaatst???
Heb je weleens zittend op de vloer geluisterd? Misschien dat de speakers op een sokkel beter klinken. Of wanneer je het paneel met de Tangband bovenaan plaatst???
Re: Open Baffle project: 2x EA15A en Tang Band w8 1808, of C
Interessante wendingFR_Aad schreef:Mick, zomaar een idee. Die Tangbands bundelen best wel.
Heb je weleens zittend op de vloer geluisterd? Misschien dat de speakers op een sokkel beter klinken. Of wanneer je het paneel met de Tangband bovenaan plaatst???
