"Bill" verder afbouwen.

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Cesar
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 12:45

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Cesar »

Barry2001 schreef:
Keurig Ruud! Alleen lijkt het je niet lastig om volume rechts en links apart te moeten regelen? Of komt er nog iets (gemeenschappelijks) voor?

Ja dat is misschien wat onhandig.

Ik zit te denken aan twee remote potmeters die ik alle twee tegelijk met een enkele AB kan bedienen.

Ben al aan het zoeken op het internet maar kom er nog niet uit.
Er wordt best wel aardig wat aangeboden op dit gebied en weet nog geen keuze te maken.

-Ruud-
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Barry2001 »

Is wel omslachtig. Je zou 2 Alps potmeters kunnen en die met een remote aan kunnen sturen, bv met een kant en klaar kitje van DealExtreme.
http://www.dx.com/p/geeetech-2-channel- ... UZZoNLtlHw

Zo 1 tje gepakt hoor. Zou je 2 ontvangers moeten hebben, als er 1 het signaal even niet ontvangt heb je de boel weer uit sync.... zit geen terugkoppeling op natuurlijk. Blijft een moeilijk verhaal. Het is veel eenvoudiger toch iets van een voorversterker te maken, kun je gelijk iets van ingangsselectie op maken. Die voorversterker zou dan passief kunnen zijn als de ingang van Bill al gevoelig genoeg is.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Ah!buis »

Zou eigenlijk een meester/slaaf verhouding moeten zijn.De meester krijgt de opdracht van de gebruiker en geeft die door aan de slaaf die dan meldt dat het uitgevoerd is (wordt) waarna de meester dat ook doet. 8-[ :D
Anne
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Kappa7 »

Moet je Dan niet gewoon een r2r regelaar nemen die wordt aangestuurd door een IC.
Kan je prima opsplitsen in twee delen.
Cesar
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 12:45

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Cesar »

Misschien zo iets?

http://www.goodluckbuy.com/mv04-motoriz ... r-kit.html

Dat in ieder blok inbouwen en dan bedienen met één AB.
wanneer gewenst een paar extra ingangen achter op de monoblok.

-Ruud-
Bijlagen
sku_88866_1.jpg
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Kappa7 »

Cesar schreef:
Misschien zo iets?

http://www.goodluckbuy.com/mv04-motoriz ... r-kit.html

Dat in ieder blok inbouwen en dan bedienen met één AB.
wanneer gewenst een paar extra ingangen achter op de monoblok.

-Ruud-
Dat gaat toch nooit gelijk lopen.
Denk eerder aan zo iets.
http://www.vicol-audio.ro/volume-controller.php
Met een stuur print en een tweede deck kan je dan gelijktijdig exact het volume regelen.
Cesar
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 12:45

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Cesar »

O-ring oplossing :wink:
Bijlagen
DSCN6123.JPG
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door ray5150 »

Waarom zou je zowieso het volume voor links en rechts apart willen regelen ? :think:
Ik zou die dingen in je buizenbakken gewoon vol open zetten en zoiets als kappa7 aangeeft ervoor schakelen.
Dat lijkt mij een heel stuk praktischer. of een Relaixed, of een MV04.
Maar niet proberen om twee potmeters parallel te schakelen, gaat met een analoge aansturing nooit goed lukken om een goede gelijkloop te krijgen.
Digitaal kan het wel, dan word van een stereo-pot een kant gebruikt voor het audiosignaal, en de andere kant om de weerstand te meten door de digitale besturing. maar als losse module/bouwpakket heb zoiets nog nooit gezien.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Barry2001 »

Denk dat Ruud hier een grapje maakt :D
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Ah!buis »

Barry2001 schreef:
Denk dat Ruud hier een grapje maakt :D
In 't O-tje genomen ? :lol:
Anne
Cesar
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 12:45

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Cesar »

Barry2001 schreef:
Denk dat Ruud hier een grapje maakt :D
Jazeker.



Ik heb de laatste draden in het tweede blok gesoldeerd, nu nog even wachten op de tweede voedingstrafo.
Ik had hem reeds binnen maar ik vond de uitgaande spanningen wat veel afwijken van de trafo die ik al had.
Bij AE gaan ze dat veranderen.
Als de trafo binnen is kan ik weer naar het mooie buizen geluid gaan luisteren.

-Ruud-
Bijlagen
DSCN6122.JPG
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Ah!buis »

Lastig he, om 't symetrisch te krijgen met buizen waarvan er niet met aansluitingen in spiegelbeeld zijn te vinden :lol:
Bij sommige IC's zijn die er wel :D .
Anne
Cesar
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 12:45

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Cesar »

Dat is zeker lastig, moest wel een paar keer goed kijken bij het routeren van de bedrading.
Op het laatst enkel naar de nummers van de aansluitingen gekeken om mij niet te vergissen.

-Ruud-
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Barry2001 »

En nu de hamvraag, het kanaal dat je klaar hebt, hoe zit het met de temperatuur van de trafo?
Cesar
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 12:45

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Cesar »

Dat heb ik nog niet kunnen testen, maar ik zal vanavond het ene kanaal een paar uur aanzetten.
Ben ook benieuwd hoe dat uitpakt.....

-Ruud-
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Barry2001 »

Dat is zeker interessant, ben benieuwd. In de stroom vd hoogspanning zal het 'm niet zitten, wel de gloei die aanzienlijk minder is.
Cesar
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 12:45

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Cesar »

Barry2001 schreef:
Dat is zeker interessant, ben benieuwd. In de stroom vd hoogspanning zal het 'm niet zitten, wel de gloei die aanzienlijk minder is.

3 buizen minder, zal ongeveer 4,5 A minder zijn, 30VA eigenlijk niet eens zo heel veel.
Cesar
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 12:45

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Cesar »

Het ene kanaal staat nu vier uur te spelen.
De trafo is lauw, gemeten met de platte hand op het ijzerpakket.

Al met al heel wat anders als voorheen want toen kon ik mijn platte hand niet op de trafo houden door de warmte.
Ik heb jammer genoeg de IR meter niet meer in huis maar goed het is een enorme verbetering.

-Ruud-
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Barry2001 »

Dan zit dat wel goed dus. En je gebruikt dus nu de trafo die je hiervoor ook gebruikte toch? Dan is het alleen nog zaak dat die andere trafo wat meer in de buurt komt met de secundaire spanningen, en dan heb je de boel compleet :D
Cesar
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 12:45

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Cesar »

Barry2001 schreef:
Dan zit dat wel goed dus. En je gebruikt dus nu de trafo die je hiervoor ook gebruikte toch? Dan is het alleen nog zaak dat die andere trafo wat meer in de buurt komt met de secundaire spanningen, en dan heb je de boel compleet :D
Ja ik gebruik de zelfde trafo.

Kan het nu zijn dat het ijzerpakket warmer wordt dan de spoel met het draad?
Het ijzerpakket voelde lauw aan maar de spoel was duidelijk minder warm.

Met al dat gevoel aan die trafo kreeg ik gisteren nog een opdonder van de 370 V ook, kolere wat een schok door mijn arm.
Die aansluiting zit aan de bovenkant en ik greep er zo in, brrrrr.

Ja de tweede trafo moet nog binnen komen, ik hoop op aankomende week.
Dan kan ik ook gaan testen met de KT120 buizen.
Ik heb het plan om die ook maar op de zelfde mV te laten staan, wat denk jij?

-Ruud-
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Barry2001 »

Ruud, blijf scherp he :!: je hebt mazzel dat je de AC opdonder kreeg, 370V gelijkgericht wil je echt niet meemaken! Pas er asteblief mee op.

Die bias, ik durf er geen antwoord op te geven, ivm de instelling van de buis. Ik moet 'm doorgeven naar iemand die het antwoord wel weet.
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door meiborg »

Cesar schreef:
Barry2001 schreef:
Dan zit dat wel goed dus. En je gebruikt dus nu de trafo die je hiervoor ook gebruikte toch? Dan is het alleen nog zaak dat die andere trafo wat meer in de buurt komt met de secundaire spanningen, en dan heb je de boel compleet :D
Ja ik gebruik de zelfde trafo.

Kan het nu zijn dat het ijzerpakket warmer wordt dan de spoel met het draad?
Het ijzerpakket voelde lauw aan maar de spoel was duidelijk minder warm.

Met al dat gevoel aan die trafo kreeg ik gisteren nog een opdonder van de 370 V ook, kolere wat een schok door mijn arm.
Die aansluiting zit aan de bovenkant en ik greep er zo in, brrrrr.

Ja de tweede trafo moet nog binnen komen, ik hoop op aankomende week.
Dan kan ik ook gaan testen met de KT120 buizen.
Ik heb het plan om die ook maar op de zelfde mV te laten staan, wat denk jij?

-Ruud-
Tjezus, je weet dat verschillende hobbyisten zo het leven gelaten hebben?

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door democles »

Dan kan ik ook gaan testen met de KT120 buizen.
Ik heb het plan om die ook maar op de zelfde mV te laten staan, wat denk jij?
Misschien heb je hier wat aan.

http://tctubes.com/Tung-Sol-KT120-tubes.aspx

Zou eerst op 50mA beginnen. (dezelfde mA dus)
Cesar
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 12:45

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Cesar »

democles schreef:
Dan kan ik ook gaan testen met de KT120 buizen.
Ik heb het plan om die ook maar op de zelfde mV te laten staan, wat denk jij?
Misschien heb je hier wat aan.

http://tctubes.com/Tung-Sol-KT120-tubes.aspx

Zou eerst op 50mA beginnen. (dezelfde mA dus)

Thanks, ik ga het doornemen...

Ruud-
Cesar
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 12:45

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Cesar »

Barry2001 schreef:
Ruud, blijf scherp he :!: je hebt mazzel dat je de AC opdonder kreeg, 370V gelijkgericht wil je echt niet meemaken! Pas er asteblief mee op.

Ja ik heb mijn lesje wel geleerd, ik sta weer op scherp... :wink:

-Ruud-
Plaats reactie