Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Ladder +++

Bericht door FR_Aad »

Shit beetje traag van begrip vandaag, female 9 pins :-(
Dat gaat hem niet worden .....
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Ik zie net in een mandje met kabels nog een oude verloop kabel!!!
Die zal ik wel even benutten.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Weer een paar stapjes,
serial.jpg
Software voor de Serial to USB lijkt ook goed te werken.
DSC_1653.jpg
DSC_1654.jpg
molekuul
Berichten: 507
Lid geworden op: wo 02 feb 2005, 15:31
Locatie: Goirle

Re: Ladder +++

Bericht door molekuul »

knuisje schreef:
Wauw, met atoomklok! :lol:
Nou das lekker, ben je in eens afhankelijk van de zwaartekracht voor de prestatie van je DAC.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Ladder +++

Bericht door cve »

Lukt het al met die filters hannesie? Nieuwsgierig naar wat dat gaat opleveren.

Co
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Ik heb even een kleine pauze, en ga zo dadelijk maar weer eens solderen.

Ik wil zien dat ik ook verschillen kan horen via de andere uitgangen, en de unbuffered output moet nog wel even een paar cinnch delen en de entre voor de serial input wil ik wat degelijker maken, evt met het samenvoegen van dan ook de volume pot.

Net eerst even de AVMN site bijgewerkt, voor de buizenfreaken. :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Ik ben even aan het luisteren naar het 'mogelijke 'verschil tussen de SE en Balanced,

Het lijkt mogelijk een klein uitgangsniveau verschil op de eerste indruk, maar ik heb ook het idee , doordat ik nu de kabels wat moest wringen, te kort voor het mooie, dat er daar ook een verschil is tussen L en R.

Ik heb het nu zo gemaakt dat ik de boel ook kan omsteken naar de ongebufferde aansluiting.
Maar ik moet eerst even op zoek naar een soepeler XLR kabeltje. :mrgreen:

Ik moet tenslotte mijzelf niet voor de gek houden. :D
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Ladder +++

Bericht door FR_Aad »

hannesie schreef:
Ik moet tenslotte mijzelf niet voor de gek houden. :D
Nee, want dat is onze taak hier :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Ik heb mij toch maar even een wat veiligere methode/constructie gemaakt om de verschillen die men zegt en mogelijk er zijn te constateren.
proef.jpg
Iets wat niet zo duidelijk omschreven staat, maar een veel voorkomende fout is ook bij loodgieters, er is wat omgedraaid, in dit geval geen warm en koud, maar de kant waar je logischerwijs mag verwachten dat daar rechts zit is dan LINKS. :lol:

En als je dan dit soort constructie gaat maken is het wel opletten.
Ik kan nu dus vrij makkelijk wisselen tussen SE/ ongebufferd / en Balanced.
Ik meende dat ik dan bij de ongebufferde minder signaal zou krijgen, en dat dan niet of nauwelijks het geval. :shock:
Tussen de SE en ongebufferd kan dat zijn maar dat steekt met deze manier is minder snel als via de VV.
Zoals ik het nu ervaar, is het ongebufferde naar ik het zo kan horen, het mooist. :-$

Het lijkt ook dat de verschillen na een tijdje, als het totaal wat langer in gebruik is ook de verschillen minder groot worden.
Je moet het eigenlijk kunnen meten. :kwijl:

Maar het beeld van een hele mooie DAC blijft. :sure:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Ladder +++

Bericht door democles »

Morgen krijg ik dit gebakje binnen :)

We zullen zien wat het wordt........................... :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

democles schreef:
Morgen krijg ik dit gebakje binnen :)

We zullen zien wat het wordt........................... :mrgreen:
LOL, echt wel, het is naar mijn idee een lekkerbekje.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Ladder +++

Bericht door democles »

Ring,Ring,,,,,

De postbode!....................... :mrgreen:
Bijlagen
DSC01855.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

democles schreef:
Ring,Ring,,,,,

De postbode!....................... :mrgreen:
Mooi man, welke versie heb je?

Co en ik hebben serie nummer 386 iets in die geest.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Ladder +++

Bericht door democles »

Dezelfde als jullie. :D
0,02%
SN 000425
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

versie 0.9.JPG
En ik heb inmiddels contact met het boardje. :D
uManager.JPG
uManager.JPG (16.75 KiB) 381 keer bekeken
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Ladder +++

Bericht door knuisje »

Geweldig Hans!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Je wilt niet weten hoeveel tijd er in zit, ik bleek het in spiegelbeeld te hebben gedaan. :hide:
De info is dan een beetje dubieus op de site, en uiteindelijk is het via DIMDIM , de griek gelukt.

En dan ook de software, de ene is de andere niet, dat blijkt dan maar weer.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Ladder +++

Bericht door cve »

Goed werk Hans! Mooi dat een Griek je uit de brand heeft geholpen. :mrgreen: :mrgreen:

Costas
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door SSassen »

cve schreef:
Goed werk Hans! Mooi dat een Griek je uit de brand heeft geholpen. :mrgreen: :mrgreen:

Costas
Mag het verdorie eens een keer, die vele miljarden 'steun' moeten maar 'ns gaan renderen ...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Ik heb DIMDIM niet over geld horen praten, ik generaliseer dan maar niet. :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

IK ben eens voorzichtig aan het stoeien gegaan, het is voor mij ook een nieuwe materie tenslotte. :D

Na het kunnen benaderen van de DAC via de seriële ingang, hoe doe je dat dan verder?

Nog niet eerder op deze wijze gewerkt naar ik vermoedde, maar na wat klooien nu toch in de gaten hoe het moet.
howto.JPG
Ik heb het gevoel dat ik weer terug ga in de tijd dat je nog met een modem 14.4 een verbinding met het internet maakte met de bulletin boards.

Het is nu met programmaatje TeraTerm gedaan en dan moet je even zien hoe je dan op de juiste wijze het bestand kiest wat je als het nieuwe filter wilt gebruiken.
NOSnew.JPG
Nu dan het 1021filtNewNos.skr ge-upload naar de DAC en ja gelukkig het speelt. :yeah:
Nu maar eens aansluiten op de set beneden en luisteren. 8) :relax:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Ladder +++

Bericht door cve »

:-k :-k :-k Hmmmm, zou hannesie nog steeds zitten te genieten van de ladderdac? Het blijft al urenlang zo stil.

Co
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Hans zit analyserend te luisteren, en dat valt niet mee. :lol:

Nu dus het eerste filter er in in gelepeld, moet je even wennen.
Wat minder laag en wat meer hoog, en dan later valt het weer mee.
De niveau verschillen zijn dan ook nog behoorlijk groot, als je rustig op een redelijk alledaags niveau zit te luisteren valt wel mee, maar als je dan van een DSD bestand komt wat je best wel hoog/hard moest zetten om het goed te horen, is het dan bij het volgende nummer ineens kei en keihard, en moet je naar de afstandsbediening grijpen om geen ruzie te krijgen met de buren aan de overkant.

De eerste nummers waren ook een beetje met een rafelig hard hoog, en nu is dat weg. :?
Dadelijk dan maar eens wat anders erin lepelen.
filters.JPG
Best wel een beetje complex als je nog nooit zoiets hebt gedaan.
Het programma Tera Term start je dan op met een duiding naar de juiste seriële poort.
compoort.JPG
en de juiste baudrate kiezen.
baudrate.JPG
de 3 x + resulteert in de melding van dam1021 enz.
manager.JPG
en na het commando download moet je de balk bovenin benutten, en kiezen voor de transfermethode/send.
send.jpg
en vervolgens moet je dan het bestand kiezen wat je wenst te gebruiken.
xterm.jpg
je krijgt dan een mooi groen balkje te zien, en in no time is dan de klus geklaart
Laatst gewijzigd door hannesie op vr 01 mei 2015, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ladder +++

Bericht door ds23man »

Volgens mij ben je na een jaar nog bezig Hans, om de haverklap komen er weer nieuwe filters uit en die wil je allemaal proberen...... :mrgreen:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Ladder +++

Bericht door cve »

Klinkt niet aantrekkelijk zo. Gaat de myfi richting op. Hoe weet je nu wat het meest optimale is?

Co
Plaats reactie