Dat gaat hem niet worden .....
Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Ladder +++
Shit beetje traag van begrip vandaag, female 9 pins 
Dat gaat hem niet worden .....
Dat gaat hem niet worden .....
Re: Ladder +++
Ik zie net in een mandje met kabels nog een oude verloop kabel!!!
Die zal ik wel even benutten.
Die zal ik wel even benutten.
Re: Ladder +++
Weer een paar stapjes,
Software voor de Serial to USB lijkt ook goed te werken.
Re: Ladder +++
Nou das lekker, ben je in eens afhankelijk van de zwaartekracht voor de prestatie van je DAC.knuisje schreef:Wauw, met atoomklok!
Re: Ladder +++
Lukt het al met die filters hannesie? Nieuwsgierig naar wat dat gaat opleveren.
Co
Co
Re: Ladder +++
Ik heb even een kleine pauze, en ga zo dadelijk maar weer eens solderen.
Ik wil zien dat ik ook verschillen kan horen via de andere uitgangen, en de unbuffered output moet nog wel even een paar cinnch delen en de entre voor de serial input wil ik wat degelijker maken, evt met het samenvoegen van dan ook de volume pot.
Net eerst even de AVMN site bijgewerkt, voor de buizenfreaken.
Ik wil zien dat ik ook verschillen kan horen via de andere uitgangen, en de unbuffered output moet nog wel even een paar cinnch delen en de entre voor de serial input wil ik wat degelijker maken, evt met het samenvoegen van dan ook de volume pot.
Net eerst even de AVMN site bijgewerkt, voor de buizenfreaken.
Re: Ladder +++
Ik ben even aan het luisteren naar het 'mogelijke 'verschil tussen de SE en Balanced,
Het lijkt mogelijk een klein uitgangsniveau verschil op de eerste indruk, maar ik heb ook het idee , doordat ik nu de kabels wat moest wringen, te kort voor het mooie, dat er daar ook een verschil is tussen L en R.
Ik heb het nu zo gemaakt dat ik de boel ook kan omsteken naar de ongebufferde aansluiting.
Maar ik moet eerst even op zoek naar een soepeler XLR kabeltje.
Ik moet tenslotte mijzelf niet voor de gek houden.
Het lijkt mogelijk een klein uitgangsniveau verschil op de eerste indruk, maar ik heb ook het idee , doordat ik nu de kabels wat moest wringen, te kort voor het mooie, dat er daar ook een verschil is tussen L en R.
Ik heb het nu zo gemaakt dat ik de boel ook kan omsteken naar de ongebufferde aansluiting.
Maar ik moet eerst even op zoek naar een soepeler XLR kabeltje.
Ik moet tenslotte mijzelf niet voor de gek houden.
Re: Ladder +++
Nee, want dat is onze taak hierhannesie schreef:Ik moet tenslotte mijzelf niet voor de gek houden.
Re: Ladder +++
Ik heb mij toch maar even een wat veiligere methode/constructie gemaakt om de verschillen die men zegt en mogelijk er zijn te constateren.
Iets wat niet zo duidelijk omschreven staat, maar een veel voorkomende fout is ook bij loodgieters, er is wat omgedraaid, in dit geval geen warm en koud, maar de kant waar je logischerwijs mag verwachten dat daar rechts zit is dan LINKS.
En als je dan dit soort constructie gaat maken is het wel opletten.
Ik kan nu dus vrij makkelijk wisselen tussen SE/ ongebufferd / en Balanced.
Ik meende dat ik dan bij de ongebufferde minder signaal zou krijgen, en dat dan niet of nauwelijks het geval.
Tussen de SE en ongebufferd kan dat zijn maar dat steekt met deze manier is minder snel als via de VV.
Zoals ik het nu ervaar, is het ongebufferde naar ik het zo kan horen, het mooist.
Het lijkt ook dat de verschillen na een tijdje, als het totaal wat langer in gebruik is ook de verschillen minder groot worden.
Je moet het eigenlijk kunnen meten.
Maar het beeld van een hele mooie DAC blijft.
Iets wat niet zo duidelijk omschreven staat, maar een veel voorkomende fout is ook bij loodgieters, er is wat omgedraaid, in dit geval geen warm en koud, maar de kant waar je logischerwijs mag verwachten dat daar rechts zit is dan LINKS.
En als je dan dit soort constructie gaat maken is het wel opletten.
Ik kan nu dus vrij makkelijk wisselen tussen SE/ ongebufferd / en Balanced.
Ik meende dat ik dan bij de ongebufferde minder signaal zou krijgen, en dat dan niet of nauwelijks het geval.
Tussen de SE en ongebufferd kan dat zijn maar dat steekt met deze manier is minder snel als via de VV.
Zoals ik het nu ervaar, is het ongebufferde naar ik het zo kan horen, het mooist.
Het lijkt ook dat de verschillen na een tijdje, als het totaal wat langer in gebruik is ook de verschillen minder groot worden.
Je moet het eigenlijk kunnen meten.
Maar het beeld van een hele mooie DAC blijft.
Re: Ladder +++
Morgen krijg ik dit gebakje binnen
We zullen zien wat het wordt...........................
We zullen zien wat het wordt...........................
Re: Ladder +++
LOL, echt wel, het is naar mijn idee een lekkerbekje.democles schreef:Morgen krijg ik dit gebakje binnen![]()
We zullen zien wat het wordt...........................
Re: Ladder +++
Mooi man, welke versie heb je?democles schreef:Ring,Ring,,,,,
De postbode!.......................
Co en ik hebben serie nummer 386 iets in die geest.
Re: Ladder +++
Je wilt niet weten hoeveel tijd er in zit, ik bleek het in spiegelbeeld te hebben gedaan.
De info is dan een beetje dubieus op de site, en uiteindelijk is het via DIMDIM , de griek gelukt.
En dan ook de software, de ene is de andere niet, dat blijkt dan maar weer.
De info is dan een beetje dubieus op de site, en uiteindelijk is het via DIMDIM , de griek gelukt.
En dan ook de software, de ene is de andere niet, dat blijkt dan maar weer.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Ladder +++
Mag het verdorie eens een keer, die vele miljarden 'steun' moeten maar 'ns gaan renderen ...cve schreef:Goed werk Hans! Mooi dat een Griek je uit de brand heeft geholpen.![]()
![]()
Costas
Re: Ladder +++
IK ben eens voorzichtig aan het stoeien gegaan, het is voor mij ook een nieuwe materie tenslotte.
Na het kunnen benaderen van de DAC via de seriële ingang, hoe doe je dat dan verder?
Nog niet eerder op deze wijze gewerkt naar ik vermoedde, maar na wat klooien nu toch in de gaten hoe het moet. Ik heb het gevoel dat ik weer terug ga in de tijd dat je nog met een modem 14.4 een verbinding met het internet maakte met de bulletin boards.
Het is nu met programmaatje TeraTerm gedaan en dan moet je even zien hoe je dan op de juiste wijze het bestand kiest wat je als het nieuwe filter wilt gebruiken.
Nu dan het 1021filtNewNos.skr ge-upload naar de DAC en ja gelukkig het speelt.
Nu maar eens aansluiten op de set beneden en luisteren.

Na het kunnen benaderen van de DAC via de seriële ingang, hoe doe je dat dan verder?
Nog niet eerder op deze wijze gewerkt naar ik vermoedde, maar na wat klooien nu toch in de gaten hoe het moet. Ik heb het gevoel dat ik weer terug ga in de tijd dat je nog met een modem 14.4 een verbinding met het internet maakte met de bulletin boards.
Het is nu met programmaatje TeraTerm gedaan en dan moet je even zien hoe je dan op de juiste wijze het bestand kiest wat je als het nieuwe filter wilt gebruiken.
Nu dan het 1021filtNewNos.skr ge-upload naar de DAC en ja gelukkig het speelt.
Nu maar eens aansluiten op de set beneden en luisteren.
Re: Ladder +++
Co
Re: Ladder +++
Hans zit analyserend te luisteren, en dat valt niet mee.
Nu dus het eerste filter er in in gelepeld, moet je even wennen.
Wat minder laag en wat meer hoog, en dan later valt het weer mee.
De niveau verschillen zijn dan ook nog behoorlijk groot, als je rustig op een redelijk alledaags niveau zit te luisteren valt wel mee, maar als je dan van een DSD bestand komt wat je best wel hoog/hard moest zetten om het goed te horen, is het dan bij het volgende nummer ineens kei en keihard, en moet je naar de afstandsbediening grijpen om geen ruzie te krijgen met de buren aan de overkant.
De eerste nummers waren ook een beetje met een rafelig hard hoog, en nu is dat weg.
Dadelijk dan maar eens wat anders erin lepelen. Best wel een beetje complex als je nog nooit zoiets hebt gedaan.
Het programma Tera Term start je dan op met een duiding naar de juiste seriële poort. en de juiste baudrate kiezen. de 3 x + resulteert in de melding van dam1021 enz. en na het commando download moet je de balk bovenin benutten, en kiezen voor de transfermethode/send. en vervolgens moet je dan het bestand kiezen wat je wenst te gebruiken. je krijgt dan een mooi groen balkje te zien, en in no time is dan de klus geklaart
Nu dus het eerste filter er in in gelepeld, moet je even wennen.
Wat minder laag en wat meer hoog, en dan later valt het weer mee.
De niveau verschillen zijn dan ook nog behoorlijk groot, als je rustig op een redelijk alledaags niveau zit te luisteren valt wel mee, maar als je dan van een DSD bestand komt wat je best wel hoog/hard moest zetten om het goed te horen, is het dan bij het volgende nummer ineens kei en keihard, en moet je naar de afstandsbediening grijpen om geen ruzie te krijgen met de buren aan de overkant.
De eerste nummers waren ook een beetje met een rafelig hard hoog, en nu is dat weg.
Dadelijk dan maar eens wat anders erin lepelen. Best wel een beetje complex als je nog nooit zoiets hebt gedaan.
Het programma Tera Term start je dan op met een duiding naar de juiste seriële poort. en de juiste baudrate kiezen. de 3 x + resulteert in de melding van dam1021 enz. en na het commando download moet je de balk bovenin benutten, en kiezen voor de transfermethode/send. en vervolgens moet je dan het bestand kiezen wat je wenst te gebruiken. je krijgt dan een mooi groen balkje te zien, en in no time is dan de klus geklaart
Laatst gewijzigd door hannesie op vr 01 mei 2015, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ladder +++
Volgens mij ben je na een jaar nog bezig Hans, om de haverklap komen er weer nieuwe filters uit en die wil je allemaal proberen...... 
Re: Ladder +++
Klinkt niet aantrekkelijk zo. Gaat de myfi richting op. Hoe weet je nu wat het meest optimale is?
Co
Co
